hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selolje.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Selolje.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Lucen
» VIP

Skrevet - 18/03/2004 :  20:24:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som har erfaring med selolje? Har jo hørt mye positivt gjennom reklame, men vil gjerne høre fra noen på "grasrota"!
Noen som hvet hva det koster?? Har vært inne på internettsidene til polargodt, men fant ikke noe pris. (såklart...)

epetra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2004 :  21:41:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseepetra  Svar med kopi av melding
heisann!
har ingen erfaring med selolje på hest, kun på hund(tanta mi avler), men tror det er ganske syrt, kommer sikkert an på om hvor du får tak i det og kvaliteten =O)

en hest er en hest, et menneske er et menneske. vi kan ikke forstå hesten 100% kun 99% Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2004 :  13:23:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Polarolje er skikkelig dyrt, husker ikke den eksakte summen men det var mange hundre kroner

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 24/03/2004 :  16:23:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
De bruker polarolje til alle hestene i veddeløpsstallen her på gården. I motsetning til vegetabilsk olje (som gir fin og blank pels og hud + +) så er dette "smøring for ledd". En av hestene i stallen bruker det også, men hverken eier eller jeg kan rapportere om store og spennende endringer iløpet av den første måneden ihvertfall... Gå til toppen av siden

ellens

Skrevet - 30/03/2004 :  08:32:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk ut www.fptrading.no de har Selolje til Hest Gå til toppen av siden

Jay

» VIP

Skrevet - 02/05/2004 :  13:13:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har brukt selolje på hesten min. Selolje er dyrt, men jeg og andre på senteret der jeg har hesten min får selolje veldig billig. Men det spørs jo hvilken kvalitet du vil ha selvfølgelig. Hesten min hade nytte av seloljen, ledd som "knirket" sluttet å knirke. Jeg anbefaler deg å bruke selolje på hesten din! Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 02/05/2004 :  18:07:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker selolje til begge mine hester og er veldig fornøyd.Pelsen blir bedre og elastikken har bedret seg.Har brukt selolje i 6 mnd,den første mnd 1 dl pr dag og etter det 1/2 dl pr dag.Jeg mener prisen ligger på ca 750 kr pr 2 !/2 liter Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2004 :  22:57:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Lurer også på litt om selolje. Liker hestene det?? Lukter det ille? Gå til toppen av siden

Oslojente

Skrevet - 04/09/2004 :  23:38:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mine hester har ikke reagert på smaken,og oljen lukter ikke ille,den lukter mindre enn tran f.eks.
Den første mnd hestene står på selolje er doseringen 1 dl pr 500 kg hest pr dag:Den ene hesten min reagerte litt på mengden,ble litt løs i magen,men jeg justerte ned og ga 3/4 dl pr 500 kg hest og da gikk det fint.Det er bare den første mnd de skal stå på så mye,vedlikeholdsdosering er 1/2 dl pr 500 kg hest,og den er ingen problem.
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 07/09/2004 :  10:30:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Har funnet flere linker om selolje:

http://www.arctic-power.se/index.htm

http://google.startsiden.no/index.html?q=selolje
Gå til toppen av siden

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 10/09/2004 :  21:49:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
jeg vil ikke anbefale seleolje, fordi at det er laget av sel!!!!
hester er og blir kjøtt-etere. dette er i allefall min mening.
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2005 :  21:46:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Hesten var får selolje nå. Men det har tatt tid å venne den til det. Først var vi ganske opptimistiske og gav den et par skjeer, men det ville den ikke finne seg i. Så da begynte vi å gi den bare noen få dråper. Først 2 dråper i grøten og så 3, 4, 5 osv. Nå er vi oppe i fem skjeer!! Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 05/03/2005 :  19:17:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hest som har vært plaget med leddbetennelser. Brukte selolje i ca 6 mnd, men sluttet da hesten min igjen ble betent. Har ikke tro på at det er et slikt vidundermiddel lenger av den grunn. Bruker nå cortaflex, og hesten har aldri vært så elastisk og fin som nå. Og hun er frisk i alle ben. I tillegg vil gjerne equiterapeuten jeg bruker gjerne forby bruk av selolje til hest fordi hun mener det er gift for hestekroppen. Min erfaring. Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 16/03/2005 :  13:50:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med "mint" Har MYE bedere erfaring med Cortaflex både til hest og hund! Det er vel endel dyrere enn selolje.. Men nå har jeg stor respekt for Equiterapauter og det de kan, så nå er jeg vel enda mer tilhenger av Cortaflex i og med at en sier at selolje er som gift for hest... Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 17/03/2005 :  08:39:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Kaldpressede planteoljer inneholder også omega 3 og omega 6 fettsyrer. Det er kun små mengder som trengs, ca 1ss per dag. Så selv om slike oljer er dyre i innkjøp, så blir det ikke så dyrt i lengden. Hel havre inneholder ca 4% olje, og denne oljen er rik på viktige fettsyrer. Hel havre er ikke varmebehandlet eller behandlet på noen måte som kan ødelegge fettsyrenes kvalitet.

Det er altså kaldpresset olje som gir 'smøring' til ledd, da denne inneholder de viktige fettsyrene som omega 3 og omega 6. Eller man kan gjøre som jeg, nemlig å gi hesten hel havre med høyt fettinnhold.

Selolje er sikkert vel og bra for mennesker, men til hesten min vil jeg kun gi gode plantebaserte produkter.

Kaldpresset planteolje kan man få kjøpt i de fleste matforretninger. Ca 1ss per dag er nok til de fleste hester.

OBS! Dette skal ikke forveksles med å bytte ut en del av kraftforet (havre/bygg) med olje, da man her kun er ute etter energien.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/03/2005 :  19:57:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bestilt polarolje til hesten min nå pga.ledd osv. men nå blir jeg usikker her når jeg hører det er som gift for hesten..hva er det i oljen som gjør at det blir som gift??? Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.