hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trene opp ryggen uten å ri!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Trene opp ryggen uten å ri!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Martine:o)

Skrevet - 18/03/2004 :  16:09:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min har hatt vondt i ryggen en stund og må nå trene opp ryggen sin før han skal få ny sal. Og dette må skje uten at jeg rir han. Har litt lite erfaring på dette område, så trenger noe tips og råd til hva jeg skal gjøre..!!

Takk for svar :)

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 18/03/2004 :  17:00:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Longering med innspenning som er festet riktig. Finnes noen debatter om dette fra før. Eventuelt kjøring om hesten er innkjørt.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 18/03/2004 :  23:39:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
I den klassiske dressuren legges det stor vekt på å bygge opp hesten uten ryttervekt. Dette gjøres gjennom å arbeide den for hånd og/eller på lange tøyler. Det er absolutt en fordel at hesten har lært å arbeide i longe først.

Når det gjelder tips og råd, så kan du se på sidene mine, www.klassiskdressur.com
Her kan du f.eks. få kjøpt et lite hefte som beskriver arbeidet på lange tøyler, etter Wiener-metoden, d.v.s. samme metode som brukes på den Spanske Rideskolen i Wien.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  11:14:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Tømmekjøring er også et gunstig alternativ, spesielt siden du kan bevege deg ut i terrenget og "jobbe" hesten der også. Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 19/03/2004 :  18:50:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for fin svar! Skal nå prøve tømmekjøring og longering med innspenning :) Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 19/03/2004 :  23:45:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Øvelser som styrker magemusklene gir også bedre muskulatur i ryggen. Om du tømmekjører eller leier hesten, lar den gå aktivt fram og går over ting. Om du har ridebane går du over bommer og kavalettier (ikke hoppe; GÅ) om du er ute på tur går du over bekker, trær, grøfter, steiner osv. Kort sagt; gå over ting :)
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Winnie_1

Skrevet - 01/04/2004 :  13:09:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg vil i tillegg til det nevnte anbefale deg å gå tur med hesten i oppover og nedoverbakker. dette er kjempefin trening for ryggmuskulaturen Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.