hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Peer Gynt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Peer Gynt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tabaki

» VIP

Skrevet - 06/03/2004 :  18:32:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg og noen venniner av meg har meldt oss på Peer Gynt rideleir.
Jeg har egentlig bare hørt brae ting om den så..
Men jeg vil gjerne spørre om det er noen her som har vært der, og kan fortelle litt om hestene, folkan osv.
Alt liksom

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 07/03/2004 :  01:09:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på Peer Gynt i to år! Et år med hest og et år uten! Jeg vil gi så mye skryt som overhodet mulig. Hestene er utrolig rolige og snille, men alikevel full av liv. Menneskene der er kjempe koselige, omgivelsene er vakre, turene er kjempe morsomme og du lærer utrolig mye! Jeg har hatt to utrolig fine år der! Som sagt, første året hadde jeg Jenny. Som de eier, så dere får nok sett henne. Hun er ei dølahoppe som bare ELSKER å hoppe. Seriøst, hun tar helt av! Også er hun så ufattelig snill. Så om noen av dere får henne, pass godt på a! Hehe. Bernt-Haakon er en utrolig flink læremester, og han forklarer på ¨vårt språk¨. Ikke med alle mulige ord som mange ikke kan. Han forklarer skikkelig. Hvorfor, hvordan osv. Og han gir seg ikke før du har fått til. Vil bare ønske dere en virkelig hyggelig rideleir! Vil ha tilbake melding når dere kommer hjem igejn. For å høre hvordan dere har hatt det :)

* Kristine og Ibrahim *

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

VelvetVamp

» VIP

Skrevet - 09/03/2004 :  10:50:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaja.. hvar der for noen årsiden med ei venninne. Det var koslig det =0) Jeg red en snill hoppe som hette TurboLine. Veldig god hest.
Jeg likte miljø der, det var kjempe koslig.
Turen oppe på fjellet var kjempe fin den også, kjempe vakkert terreng. Det eneste jeg ikke helt likkte var rideundervisningen. Jeg synes den holdt for lavt nivå. Men jeg vet mange likte den godt.
Dere kommer nok til å få det kjempe koslig =0)
Lykke til
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 10/03/2004 :  19:56:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Vel, der er jeg veldig uenig. Det finnes jo to grupper, en for de erfarne og en for de litt mer uerfarne. Når man melder seg på en rideleir kan jo ikke de se om du virkelig er så god som du tilsier. Derfor må man på en måte rette undervisningen til de som er minst erfarne av de erfarne, om du skjønner.. Samme som på ridetur, den med minst erfaring burde hele tiden få bestemme fart og sånn for å føle seg trygg.. Men selvfølgelig vil det alltid være noen som føler man er bedre til å ri enn som så.. Og de synes kanskje at undervisningen holder for lavt nivå. Men, som sagt, du var der for noen år siden og jeg var der i fjor. Da red vi blant annet halvparader, vendinger, sjenkelvikninger, og målet var å få hesten til å ¨danse¨. Jeg red til og med LB program der, og jeg vil ikke si det er for lavt nivå med tankte på at alle er ikke like gode til å ri. På sprangsiden synes jeg det var kjempe bra med varierte hindre, cavalettier, høyre/venstre hoppning osv. Og selvom kanskje DU synes slik er for lett, kan det jo hende hestene også er forholdsvis ferske. Så, hva som er for lavt nivå for deg, det vet jeg ikke, men husk på at rideleir er laget for å passe ALLE. Og da tar man ikke utgangspunkt i de som rir best. Men man prøver å tilpasse seg etter alle sammen.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

VelvetVamp

» VIP

Skrevet - 14/03/2004 :  19:09:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det er flere år siden jeg var der ja. Vi hadde også som mål å få hesten til å danse. Og ja jeg er fullstendig klar over at man på tilpasse ride undervisningen til elvene o.s.v. Men jeg likte ikke rideundervisningen, noe DU gjorde. Jeg er vant til et annet undervisnings opplegg. Men jeg klager ikke, lærte bare ikke noe kjempe nytt der.
Rideleiren var av den grunn ikke bortkastet penger =0) Gled dere
Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 16/03/2004 :  21:57:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg vil også bare rose peer gynt masse! var der siste gang i 2002, men jeg skal nok tilbake(foreløpig ikke pga en kjekk ting som heter penger)!! Jeg synes også kanskje at nivået er litt lavt på undervisninga, MEN da får man i tillegg terpa skikkelig på sitsen sin! Det første ridelæreren min sa etter en uke der oppe(etter sommern), var at hun synes jeg hadde blitt flink til å ri iløpet av ferien! ah...minnene strømmer på! Jeg kan nesten garantere deg et kjempeopphold der, og gi oss "veteraner(vært der 4 ganger)" full rapport etter sommern!!

Forresten, Kristine, red alle de på A-partiet(de erfarne) sjenkelvikninger? Isåfall har de avansert fra da jeg var der!

Cecilie
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/03/2004 :  19:07:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Cecilie: Nei, så vidt jeg vet så gjorde ikke alle det. Og det var heller ikke et krav. Men det var noen av oss (3-4 stk) som fikk prøve oss, hvis du skjønner? Om dette var bare for oss, eller om de fortsetter med det er jeg ikke sikker på! Men helt topp var det der oppe! Heheh, husker så ufattelig godt; første året jeg var der skulle en av jentene som, i følge seg selv, var sååå flinke hoppe.. Hinderet var kanskje 70 cm høyt. Tror Bernt Håkon hadde hatt henne i vrangstrupen hele timen, for hun klaget og skrev som bare det. Ihvertfall, hun red volte fra høyre hånd og inn mot hinderet. Hesten bråbremset og hun føk over. Bernt Håkon lo så han falt av den ¨sukkerbiten¨ han alltid sitter på.. Også lo han inn i mikrofonen slik at alle begynte å le som bare det. Siste gang hun jent avar høy på pæra ihvertfall! Husker det sååå godt :)

cecilie86

Skrevet - 19/03/2004 :  17:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe...DET er kult med kjepphøye folk og Bernt-Håkon ass...han får den ganske fort jekka ned en del av de!
Hvilke år er det du har vært der, Kristine? Og hvilken hest der oppe red du? Hvordan går det med Ibsengutten? red han som 4-åring en time, han var sinnsykt god å ri, men jeg følte meg ikke helt trygg. Så nå lurer jeg på hvordan han har det da! Jeg MÅ komme meg opp dit engang igjen ass!!

Cecilie
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  18:55:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hehe ja, Bernt-Håkon er flink til å behandle folk rett!

Jeg var der i 2000 og i 2003. I 2000 red jeg Jenny, og i 2003 hadde jeg med min egen hest (se VIP).. Utrolig gode hester der oppe. Red Gubben jeg. Den svære feltritt hesten. Han var en drøm å ri han! Fy søren.. Vet ikke hvordan det går med Ibsemann jeg! Men han har det vel bra ;) Håper på å få dratt på rideleir neste år jeg.. Dit opp altså! :)

Kristine

Tabaki

» VIP

Skrevet - 04/04/2004 :  23:44:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, takk for infoen.
Du, Kristine- , et spørsmål.
Bruker Bern-håkon mikrofon in undervisningen???
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 05/04/2004 :  21:26:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Det gjør han vettu. Tro meg, det er skikkelig praktisk både for elevene og han.
Han har jo en slags lunge sykdom (tror det var det) som gjør at han helst ikke skal skrike/snakke høyt så mye. Det er en av grunnen, den andre er vel det at det er enklere å gi beskjeder, og alle hører hva han sier. Han får også sett på alle hele tiden, noe han ikke hadde fått om han hadde løpt frem og tilbake hele tiden

Tabaki

» VIP

Skrevet - 08/04/2004 :  19:50:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åja, hvis han har en lunge sykdomm, e det jo ok.
;)
Kan noen fortelle meg mer hvordan det er? altså, når man spiser(om maten er god), når man rir, hvor lenge man rir...
OSV.
Åja, lurte på om man kan bytte hest hvis man ikke e fornøyd?
Og hvordan hestene er der, og skal man selv møkke ut for "sin" hest?
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 15/04/2004 :  22:26:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Maten er veldig god!! Synes ihvertfall jeg. Frokosten og kveldsmaten er koldtbord hvor man velger maten sin selv liksom! middag er en fast rett.
Vi rir 2 ganger om dagen.. Før middag og etter middag. Først på bane og så på tur. På torsdag rir vi bare på tur fordi da er det langt tur på 3 timer sånn ca. Man får utdelt en hest når man kommer, men om hest og rytter overhodet ikke passer sammen så får man byttet. Men man får ikke byttet om man ikke en kaldblods og ville ha en araber, eller fordi hesten ikke var pen nok osv.
De fleste deler hesten med en annen. Dette er forsovidt en stor fordel fordi man kan sove lenger annenhver morgen!! Hehe.. Men du kan også få en hest alene. At du har hesten med en annen merkes ikke overhodet. For dere er aldri ute i stallen samtidig.

Hestene der er så fantastisk herlige. Har ikke funnet noen nykker på noen av dem etter 2 år! Dem har alle slags raser; døl, kaldblods, nordlandshest, sportsponnier, arabere, halvblodser, danske ridehester osv! Alle er veldig rolige og kan sakene sine skikkelig!

cecilie86

Skrevet - 16/04/2004 :  16:26:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med alt du sier Kristine! Har det så fantastisk der! Hestene er veldig fine, ingen har noen nykker, men allikevel er det hester for alle typer ryttere der! Supersnille, litt spreke osv... Og jeg har opplevd en gang å bytte hest fordi jeg ville, og en annen fordi hesten jeg red trengtes mer av en annen, men jeg fikk en hest passende mitt nivå for det! Så hvis du absolutt vil bytte hest, går det greit! Jeg fikk en treig fjording en annen gang, hadde ikke lyst i det hele tatt, men det var gøy siden jeg fikk til å ri han bra! Moralen er da: Prøv selvom det kanskje ikke er helt din type hest!

Cecilie
Gå til toppen av siden

Tabaki

» VIP

Skrevet - 16/04/2004 :  20:48:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm..
må man dele hest? æsj da!
hmm..Ja vi får se hvordasn d går da;)
Gå til toppen av siden

cecilie86

Skrevet - 17/04/2004 :  16:41:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Black Beauty, det at man deler hest med en annen gjør ingenting! Mens den ene gruppa rir, møkker man ut, forer og har fritid etterpå. Det er egentlig veldig kjekt, siden man ikke jobber eller rir heeeeele tida! Som sagt, byr ikke på noen problemer, men det er noen som kommer til å f hest for seg selv også...

Cecilie
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.