hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sikkerhetsvest for tykke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sikkerhetsvest for tykke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 06/03/2004 :  18:18:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen her som vet om det finnes sikkerhetsvester i store størrelser? Trenger det som tilsvarer 50-52 i damestørrelse...
muligens str 48...

Redigert av - MartineDagny den 06/03/2004 18:19:05

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2004 :  20:43:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann,

Tør ikke si med 100% sikkerhet, men vil tro at den typen vest jeg har bestilt hos http://www.horseshop.no vil kunne passe. Gå inn på varegrupper og deretter sikkerhetsutstyr. Det er den blå vesten som er avbildet. Klasse 3 og veldig komfortabel!
Selv er jeg vel omtrent en 42 og M i "voksen" var mer enn stor nok til meg. 99% sikker på at vesten går opp til XL og siden den også har snøring for regulering i sidene (feks veldig bra hvis du har pupper og gjerne vil puste allikevel *he he he*) vil jeg anta at du kan få noe som både er stort nok og komfortabelt.
Min ble litt lang i ryggen ifm en sal jeg har så jeg venter på en kortere variant, så hvis du må opp i L eller XL så vil jeg kanskje anbefale at du kjøper den "korteste" typen. De venter den inn nå i mars.
Lykke til på shoppingen!
:)
Gå til toppen av siden

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 08/03/2004 :  22:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
de så jo kjempekomfortable ut!!
så ut som det faktisk gikk ann å bevege seg med den på!
tusen takk for tipset!
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 08/03/2004 :  23:56:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Nå uttaler jeg meg på enda mer usikkert grunnlag enn elx her, men jeg tror jeg har sett denne vesten (eller en som var helt "klin lik") som kunne sys etter mål, for noen penger ekstra...

Har nå funnet side: Ingdams
Vesten var visst ikke helt den samme dessverre... Ingdams finnes forøvrig i Sverige og Danmark, men ikke i Norge. Vet ikke om de sender hit osv.

Så da tror jeg det blir lettest å følge Elx råd... Den vesten ser skikkelig god ut, så bare jeg får meg en sommerjobb så kanskje det blir en på meg også

Guro

Redigert av - Guro den 09/03/2004 00:06:12 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2004 :  07:23:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
elx:
Du må rapportere erfaringene dine med denne vesten etterhvert som du får tatt den i bruk. Den ser veldig fin ut..

MartineDagny:
Jeg har sett at XL i disse "standardvestene" også er ganske store. Nå husker jeg ikke merket på den vesten jeg så. Men den er blå og grønn rutete. Ser dog mye stivere ut enn denne elx snakker om. Den er med borrelås i livet og over skuldrene og derfor lett å justere. Om jeg ikke tar helt feil var merket Allrounder eller noe, men er ikke 100% sikker på det. Men store vester finnes.. Mulig du kan få hjelp ved å henvende deg i en hestebutikk også. Ofte har de anledning til å bestille for deg dersom de ikke har den størrelsen du ønsker inne.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 10/03/2004 :  02:07:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! RS 2000, vesten Elx refererer til, kan sys etter mål! Ta kontakt på www.hesteutstyr.net eller www.horseshop.no (begge har disse vestene) Dette er en vest som oppfyller de strengeste krav til sikkerhet og samtidig er svært behagelig på! Hesteutstyr.net er en nyåpnet butikk og jeg mener at de har åpningstilbud på denne vesten! Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2004 :  14:19:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Er KANONFORNØYD med sikkerhetsvesten. Den "korte" varianten er mer enn lang nok og overhodet ikke sjenerende når jeg rider...

Igår glemte jeg at jeg hadde den på meg! Riktignok var jeg litt travel, men jeg har altså ridd, salet av, pusset og stelt hesten, ryddet bort etter meg og kjørt hjem uten å tenke over at jeg hadde på meg vesten....

Litt spent på hvordan det blir til sommeren, for den er ganske "tett". Men ble bare varm på sprangtime, ikke på tur og ellers.

To til på stallen som har samme vest, og de er like fornøyde!

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2004 :  14:24:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er KANONFORNØYD med sikkerhetsvesten. Den "korte" varianten er mer enn lang nok og overhodet ikke sjenerende når jeg rider...

Igår glemte jeg at jeg hadde den på meg! Riktignok var jeg litt travel, men jeg har altså ridd, salet av, pusset og stelt hesten, ryddet bort etter meg og kjørt hjem uten å tenke over at jeg hadde på meg vesten....

Opprinnelig postet av elx

*hehe*

Kopi av melding:

To til på stallen som har samme vest, og de er like fornøyde!

Jeg så det rå bildet du hadde liggende på VIPen din. *hihi*

Burde vel absolutt gå til invistering av en slik vest. Kanskje feriepenger, skattepenger og bursdagspenger etterhvert kan klare å nærme seg en slik sum. Koster jo en del, men dette er jo absolutt en "Ha-ting", og også en billig forsikring.

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2004 :  14:32:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Regner med at du mener bildet på "HosleGård" vipen?
Jepp - ALLTID gøy på stallen men ekstra morsomt når vi matcher så fint ;)
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2004 :  14:36:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Regner med at du mener bildet på "HosleGård" vipen?
Jepp - ALLTID gøy på stallen men ekstra morsomt når vi matcher så fint ;)

Jepp. Det var kanskje der jeg så det.. *hehe*

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  11:48:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Var en tur på Hooks i dag. De selger nå ut sikkerhetsvester til 50% avslag. Alt fra størrelse "childeren - small" til "adult - X-Large". Den største her så fin og stor ut, og var grei å justere i livet med borrelås. 50% avslag betyr her litt under 1000-lappen (noen endel under). De hadde to ulike modeller. En svart type, og en blårutete. De største var i blårutete. Hvordan disse er aner jeg ikke, men de var iallfall klasse 3. Litt "standardtype" som kanskje kan oppfattes som litt stive. Men dog sikkerhetsvest.. Tror det er litt smakssak hva folk liker eller ikke.

Guro
» VIP

Skrevet - 01/04/2004 :  12:01:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Driver ikke du og prøver å bli ferdig på skolen Spoff!?!?

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2004 :  12:13:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Driver ikke du og prøver å bli ferdig på skolen Spoff!?!?

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Joda. Var bare en tur på den kanten.. Bestilte jo Pikeur ridebukse på Caprilli (like ved Hooks) for en tid tilbake, og nå hadde den kommet. Det var vel egentlig det jeg gjorde i dag. *hehe* Buksa var forøvrig bare helt konge.. Og apropo Pikeur, så har Pikeur oppdatert hjemmesidene sine (http://www.pikeur.de/)! *hihi* Jada.. Studerer jeg! Snart iallfall..

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.