hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Introdusere nytt bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Introdusere nytt bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 05/03/2004 :  00:25:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Alle bitt innleggene mine er vel ganske stroodd utover naa... jaja... Som noen kanskje har faatt med seg, saa har jeg kjoopt nytt bitt til Nick; en French Link, som er ett tredelt muffebitt. Naa tror jeg jeg har faatt det riktig vei, og har tenkt aa begynne aa proove det. Dette blir kjempe spennende:D Bare lurer litt paa hvordan jeg skal gaa fram. Vil jo at foorste intrykket skal vaere positivt;)

Nick har forresten ogsaa hat ferie i en maaned naa, fordi jeg falt av og skadet ryggen. Og naa er jeg syk. Er ekstremt uheldig synes jeg. jaja. I helgen haaper jeg ihvertfall aa begynne aa longere han litt og faa han igang. Dette tenkte jeg;

1. Skjekk at bittet sitter riktig vei med en mer erfaren.
2. Ta med hodelag med bitt inn i boksen, legg en liten eple bit under bittet, og la han ta bittet. Kanskje lukter han litt paa det foorst.
3. Tar av den lavere neseremmen saa jeg kan se om han gaper seg unna eller noe. Stramer ellers de andre remmene som vanlig. Foolger litt med paa hvordan han reagerer. Lar han staa litt aa sutte paa det en stund;)
5. Lek litt med tooylene paa hver sin side saa han merker den nye foolelsen.
4. Lei han ut av boksen og oppi i den minste ridebanen i hodelaget. Lukk porten;)
5. Enten ri han eller longer han. ER litt usikker paa om jge boor longere eller ri. Om jeg rir blir det bare skritt og rolig trav(ikke helt 100% bra enda), men om jeg longerer har jeg stooorre mulighet til aa se hvordan han reagerer. Desverre er det ogsaa en sjanse for at han looper unna, og bittet blir ubahagelig naar jeg holder han tilbake. Hva tror dere?

Boor jeg gjoore noe annerledes?

Hestehilsen fra Cathy og Nicky

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2004 :  09:57:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Du putter bittet inn i munnen på hesten, tar på hodelag og sal som vanlig og rir ut som du pleier. Min hest har gått fra Dstang til trinse og vice versa flere ganger, men det har aldri vært noe tull.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/03/2004 :  10:32:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dette kommer til å bli et veldig usaklik innlegg, men;
Er det nødvendig å dulle så med hesten for å gjøre en så enkel ting?
Helt enig med Stormy, noen forhåndsregler må tas, men man trenger ikke overdrive :)
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 05/03/2004 :  15:25:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Må si meg enig med de foregående her. Et tredelt bitt bør ikke være noen big deal.
Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 05/03/2004 :  23:59:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Ok, Takk for svar;)

hehe, jeg er vel litt "sakte men sikkert" typen. Dessuten gleder jeg meg saann! Har ikke ridd paa 3-4uker! Skal i stallen om en halv time, vaakna klokka 3 og fikk ikke sove! Haaper jeg aldri maa ta saa lang pause igjen! Naa gleder jeg meg ihvertfall! JIPPI!

jaja... nok dilldall.. skal sette bittet inni munnen og ri! Jepp

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2004 :  00:05:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Enig med innleggene som har vært her. Hvis Nick ikke hadde vært vant til bitt, hatt sår/skader/operasjon i munnen eller bittet du byttet til var ekstremt (!) mye skarpere enn det han var vant til fra før så ville det vært lurt å tatt noen forholdsregler, men å gå over til et tredelt muffebitt er nok bare barnemat

Selv har jeg avogtil valgt å teste "nye" bitt (feks hackamore på hest som ikke har brukt det før) ved å skritte litt på bane/kontrollert område og kanskje også brukt det på en tur eller to sånn at hesten har vært vant til det før jeg setter igang med å kreve mye, men that's it...

Velkommen tilbake på hesteryggen. Håper du holder deg frisk og rask!
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2004 :  09:19:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Ingen kan hvertfall beskylde deg for å være uforsiktig og å gå for fort fram
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2004 :  14:03:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er fint jeg at du tar noen forholdsregler, men du trenger sikkert ikke alle .
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.