hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - akupunktør
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 akupunktør
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Julie=)

» VIP

Norway
Innlegg: 452

Skrevet - 27/02/2004 :  16:01:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Er det noen her som vet om noen web-sider eller skoler i Norge, hvor man kan utdanne seg som akupunktør på dyr?
Fint hvis noen vet om noen web-sider eller skoler i Irland!
Håper på svar!!!

Mvh
Quarter!!!

Rebell

Innlegg: 1

Skrevet - 18/03/2004 :  19:57:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skulle ønske jeg visste noe, for jeg er ganske interessert i akupunktur selv. Har du prøvd å søke på flere søkeroboter? Det kan være nyttig....

mvh rebell!
Gå til toppen av siden

asvind
» VIP

Innlegg: 27

Skrevet - 26/03/2004 :  13:11:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter hva jeg har forstaatt er det egentlig kyun lov for dyrleger aa behandle dyr med akkupunktur. Er det noen som kjenner godt til loven og kan bekrefte/ avkrefte dette. Jeg vet at det er mange som behandler hester med naaler som har gaatt paa diverse helge kurs og det synes jeg er kjempe skummelt. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 26/03/2004 :  14:32:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I følge avisartikkelen "Norske kjæledyr lider unødig" er regelen slik (dette er et direkte sitat fra artikkelen):

Akupunktur er også blitt populært i behandlingen av kjæledyr, men myndighetene har bestemt at bare veterinærer kan utføre eller ha ansvar for slik behandling.

– Mange tilbyr slik behandling uten nødvendig godkjenning, sier Blakstad til Newswire.
- Troms Folkeblad

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 26/03/2004 14:32:38 Gå til toppen av siden

eligj

Innlegg: 1294

Skrevet - 26/03/2004 :  21:37:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det står også om dette i siste enten Hestesport eller Ridehesten. Veterinær må ikke nødvendigvis være tilstede og utføre behandlingen selv, men en veterinær må ha godkjent behandlingen for hvert tilfelle. Det holder altså ikke om akupunktøren har blitt "godkjent" av en veterinær en gang, veterinæren må være med på beslutningen om at akkurat DIN hest skal ha akupunktur i den aktuelle situasjonen.

Såvidt jeg husker går akupunktur under denne regelen fordi akupunktur innebærer perforering av hud (altså at man stikker hull i huden).
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 27/03/2004 :  12:09:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det står også om dette i siste enten Hestesport eller Ridehesten.

Opprinnelig postet av eligj


Siden jeg likevel satt her med begge bladene på pulten så sjekket jeg. Stod i Ridehesten 3/2004.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ann Cecilie

» VIP

Norway
Innlegg: 79

Skrevet - 28/03/2004 :  14:27:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn Cecilie  Svar med kopi av melding
Lurer på om ikke Are Thoresen holder noen kurser om slikt. Han er utdannet vetrinær, men praktiserer alternativ medesin. Har ikke verken tlf. eller web side eller noe her nå, men han holder iallefall til i Sandefjord!!!
Ann Cecilie

http://www.geocities.com/fredriksb_hest/

http://www.geocities.com/fredriksborger/
Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway
Innlegg: 452

Skrevet - 25/06/2004 :  20:08:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen!

Nå har jeg funnet et sted man kan utdanne seg som akupunktør/homeopat på dyr uten å gå veterinær først!

På Norsk Akademi for Naturmedisin kan man utdanne seg til veteropat etter 5 års studie!!

Her studerer man homeopati som er hovedfaget, tilleggsfag er bl.a akupunktør, Bachs blomstermedisin, urter osv.
Virker kjempespennende! Så det er planen min etter endt videregående!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.