hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - bråker før foring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 bråker før foring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 11/03/2004 :  22:29:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Enig i mye av det du skriver kristine. Og det er noe annet å bli plassert inne i en boks, kontra spisevanene ute i luftegården.Man bør gjøre det beste ut av situasjonen for å ikke skape unødvendig stress og frustrasjoner hos hestene.

Derfor er jeg helt enig i å feks legge inn høy før de blir tatt inn,det blir roligere og så kan man evt.også ha lagt inn kraftfor,eller man kan gjøre det etterpå.

Om hestene skulle bli vansklige å håndtere inn fra luftegården pga.at de vet det ligger mat der,da har man egentlig et lydighetsproblem. En hest BØR ikke være så utsultet at den ikke er lydig å leie selv om den vet at stallen betyr mat.Men når den først er inne i boksen og du utenfor,kan ikke lydighet trenes på samme måte.Det er viktig å skille der,da hesten ikke leies i grime/tau lenger.
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 12/03/2004 :  09:09:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Helt enig. Pluss at boksen er jo hestens hjem, og hvis man kjefter på en hest så gjør man bare vondt værre. Grunnen til at en hest sparker/slår med hodet er fordi den er SULTEN, og å ignorere hesten vil ikke gjøre den mindre sulten. Det vil kanskje bare gjøre den mer aggressiv. Så som chess sier, legg inn litt høy eller et par gulerøtter. Så vil hesten bli mye mer roligere.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2004 :  09:21:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
vel... tror egentlig ikke at det har med at hesten min er sulten... det ligger alltid klar høy til han i boksen når han kommer inn, men når han vet at det er foring klokken 8, og klokken nærmer seg det, så vil han jo selvfølgelig heller ha kraftforet enn høyet, som han vet ligger der til etterpå også...

og chess: du refererer vel egentlig ikke spesielt til meg, men svarer likevel.. jeg har ikke noe problemer med å ta han inn fra jordet, selv om han vet det ligger mat inne. Han følger etter meg, går ikke forbi meg, begynner jeg å springe inn til stallen, kommer han løpende etter, men aldri forbi! Bare så det er sagt! =)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 12/03/2004 :  09:51:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Sammy...skjønner ikke poenget ditt med dette innlegget,da ingen har påstått noe som helst når det gjelder deg,men det er jo fint at du ikke har en ulydig hest....
Gå til toppen av siden

sammy
» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2004 :  12:44:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesammy  Svar med kopi av melding
i å med at det var jeg som la inn det første innlegge i denne debatten, så følte jeg meg bare litt utsatt (sorry, kommer ikke på noe bedre ord akkurat nå for "utsatt"... men forstår vel,..) for kristines og ditt innlegg... så følte jeg måtte "forsvare" meg... selv om jeg forstod jo at dere egentlig snakket mer generellt... men men... sagt er sagt, og gjort er gjort :-) Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.