hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Flaskeformet hest!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Flaskeformet hest!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

OzzyO

» VIP

Skrevet - 25/02/2004 :  21:13:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
høres rart ut hva?
-men hesten min ser ut akuratt som ei god gammeldags glassflaske!

hu har ei SVÆR rompe (baby got back!!)
Men,hun har et hellende kryss,som selfølelig er dårlig muskelsatt.
Og igjen fremme i brystet er hun sinnsykt smal,har faktisk problemer med å få teppene til å passe henne..
så hun ser for tia ut som..ja,ei flaske!

-noen som har noen tips til å bygge muskler på disse problem områdene,slik at jeg slipper å ri rundt på The Coca Cola Company`s fremste frontfigur resten av karrieren?

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 25/02/2004 :  22:52:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde noe av det samme med den ene hesten min, en varmblodstraver. Jeg travet en del i nedoverbakke med gode resultater, det styrket både forpart og nakke. Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  23:17:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
mulig jeg kommer på noe bra når jeg er ferdig med å le...
fantastisk herlig beskrivelse frk mona!

Redigert av - elx den 25/02/2004 23:17:51 Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 26/02/2004 :  09:24:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Hehe! Haha!
God beskrivelse! Jeg brukte da ordet "pæreformet" om min, da jeg fikk henne!

Hun hadde hofter som to 10 cm ut på hver side, dårlig muskelsatt bakparti (hellende kryss som du sier), og forran var hun supersmal! Det så skikkelig teit ut når man studerte henne forfra!

Jeg brukte noen mnd på å fete henne opp, og fortsatt er hun litt vel "slank", hvis jeg kan bruke det ordet! (har hatt henne i 10 mnd) Tror grunnen til det er at hun har vært veldig tynn over en lang periode, og da tar det vel litt ekstra tid!

Men men, nok pjatt! Det jeg har gjort er dette:
-Fri tilgang på høy
-Bygg i kraftforet i tilegg til havre, pellets o.l (hun fikk tilsammen 1 liter kraftfor om dagen på det meste!!!)
-Soyaolje (eller matolje)
-vitaminer (noe som heter "Support", er visstnok veldig bra for hester i oppbygningsfasen. Det skal liksom hjelpe dem og ta til seg alle de næringsstoffene de får! Egony gikk på dette det første halve året, og det har nok hjulpet mye!)
-Mye klatring i terenget! (Gjerne trav litt kort og samlet i slake nedoverbakker)
-Intervall-trening. Først og fremst kondisjonen som bedres, men hvis hesten får strekke skikkelig på skuldrene i trav og galopp, vil den få litt større bevegelighet, og forhåpentligvis legge seg ut litt mer i bredden"
-løshopping er jo bra!
-masse stuss og gymnastikkhopning!

Rett og slett: TÅLMODIGHET! Og masse trening! Det har ihvertfall hjulpet for meg...
(Gå inn på VIPen min. Hvis du gidder å se gjennom bildegalleriet, finner du på side 6 noen "før-bilder", og på side 12 og utover kan du se litt mer fett og muskler! Få med deg datoen bildene er tatt!)

Men, er det en nyinnkjøpt hest, eller har du hatt den lenge? Hva har du i så fall prøvd? Har noe hjulpet?

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 26/02/2004 :  13:12:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
herlig å se at jeg ikke er alene om å støtte Cola!!
jeg har hatt henne siden september,men hun har stått på stallen vår sidene hun var åring, hun er 01` modell så jeg rir ikke på henne..
skal begynne når hun virker klar for det!

jeg kjører inervaller 2/3 dager i uka:
da rolige intervaller på flat mark i en "pro-trainer",
(vogn du kan regulere motsanden i hjula på slik at det blir tyngre å dra)

*da først 10min skritt/10min jogg.
*så en 10min intervall økt hvor det er
-30sek med belasning/1 min uten belasning, altså ca 7 stk.
*10 min skritt
*og igjen 10 nye min. med intervaller.
*jogg og avskrittning til slutt.

for oss dette funker veldig bra.
-hesten slipper å "springe" for livet slik mange må, så vi sparer beintøy og du får en utrlolig flott muskelbyggende trening (samt selfølgelig også kondis trening)
så hun har "flotte" bakparts muskler sonn allikevel!
dette er selfølgelig ikke den eneste treninga hun får,men hovedsaklig er det dette.

Og resten av hesten.. vel.. mye å ta i,mye og vær glad i!!
-hun er ikke tynn jallefall!

men så er det disse problem områdene da....

Redigert av - OzzyO den 26/02/2004 13:12:56 Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 26/02/2004 :  13:23:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Ok...tror jeg ser henne litt bedre for meg nå.
Jeg kunne jo bare fore på jeg, for min var jo tynn i tillegg!

Men jeg foreslår at du fortsetter med intervall-kjøringen, virker som om det kan være fornuftig.

Hva slags hest er det? Skal du begynne å ri på den?
I så fall, kan du jo ta i bruk litt flere av de tipsene jeg skrev over når den tid kommer!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 26/02/2004 :  16:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
var inne å så bilder av hoppa di, hun var blitt utrolig flott! :) mi er helt lik bak på krysset som di var når du fikk henne men hun har mye "mer" mage!
det er ei varmblodshoppe,målte henne igjen i dag,nå var hun 1.60 i forhold til 2mnd siden da var hun 1.55. så jeg vil ikke begynne å ri henne før hun er "ferdig" utvokst... men jeg kjenner det begynner å klø i fingrene allerdede!
å da har jeg tenkt å prøve tipsa dine!
-bar kom med flere hvis dere har!
Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 26/02/2004 :  21:07:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Takk fro skryt!
Ja, du ser jo på bildene at det er mulig faktisk!
Din blir sikkert veldig fin etterhvert den også!
Lykke til!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.