hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ALOE VERA TIL HEST
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 ALOE VERA TIL HEST
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

misse50

Skrevet - 25/02/2004 :  12:03:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Jeg lurte på om noen har vært borte i aloe vera produkter til Hest, og om noen kan dele noen erfaringer med meg.

Silje H

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  12:08:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Jeg har en ekte aloe vera-plante i stallen. Når hestene får sår, knekker jeg av et blad og smører på "innmaten". Helt utrolig, men det leges utrolig fort!!!

Dessverre har jeg ikke prøvd ut noen produkter laget av aloe vera, eller vært borti det... Men hvis de er halvparten så gode som den ekte planten, er de vel ålreit!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  13:11:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Heisann,
Fikk svært (!) solbrent hest ifjor sommer, og brukte aloe vera produkter på sårene. Hjalp helt klart! Favoritten var noe som het "Miracle Cream" som inneholder Tea Tre olje i tillegg slik at den er litt desinfiserende. Og om den ikke akkurat utrettet mirakler så var den veldig, veldig bra! "Miracle Cream" var laget spesielt for dyr/hest, men jeg har også brukt aloe vera produkter for mennesker med stort hell. Dette var naturligvis uparfymerte naturprodukter.
Generelt vil jeg si at jeg har GOD erfaring med aloe vera både på meg selv og hesten, og i likhet med Silje H har jeg en aloe vera plante, til nå har den stått hjemme, men kanskje skal jeg flytte den til stallen ;)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 25/02/2004 :  13:30:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Selv har jeg ikke hatt behov for det, men ei bekjent av meg gir det i foret i stedet for Equilibra, og er kjempefornøyd med resultatet.

Som sår-helende er det jo brukt i årevis med gode resultat,så jeg er veldig positiv til det selv om jeg ennå ikke har brukt det.
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2004 :  22:47:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hey!
hehe alovera funker hvertfall på mennesker hvorfor ikke på hester? det kan vell ikke skade? :P jeg har alovera plante hjemme å dette fynker kjmpe bra på meg!!=) hehe sikkert på hesten også
klemz

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.