hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestejenter mestrer livet godt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hestejenter mestrer livet godt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

eligj

Skrevet - 11/02/2004 :  22:07:41  Vis profil  Svar med kopi av melding

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3502444.html

En studie fra universitetet i Tromsø trekker de konklusjoner at hestejenter har bedre selvtillit, er sunnere fysisk og psykisk, kjenner sine egne begrensninger, røyker mindre, drikker mindre, råker sjeldnere ut for ulykker og mestrer generelt livet godt.

Hva tror dere?

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 11/02/2004 :  23:06:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Absolutt! Som alle vet finnes det duster og tafatte folk i hestemiljøet også, men de er unntakene som bekrefter regelen... Så det er hyggelig at det har kommet en studie som bekrefter det vi alle har visst lenge
Den investeringen hest er (tid OG penger) er sannsynligvis blandt de beste vi noen gang kommer til å gjøre. Ansvaret og mestringen kommer godt med i studier, jobb, mellommenskelige forhold og omtrent alt annet jeg kan komme på i farten.
Livet er ikke nødvendigvis en dans på roser for oss hestejenter heller, og ansvaret for en firbent venn er ikke alltid lett å takle, men som Edith Piaf så treffende sang "je ne regrette rien"...
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 12/02/2004 :  00:35:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Leste dette i Aftenposten (tror jeg) for en tid siden , og dette er vel langt på vei det eneste vi i hestemiljøet har fått ros for på lenge i Norge!!
Vanligvis skrives det jo bare noe når noen har gjort noe galt eller noe har gått galt...
Så dette var jo koselig lesing for de fleste av oss

Ganske gøy at noen har forsket på noe sånt da!! *blir litt imponert*

Guro
Gå til toppen av siden

Silje H

Norway

Skrevet - 12/02/2004 :  11:28:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSilje H  Svar med kopi av melding
Når jeg har søkt på jobb så har jeg alltid fått høre:
"Åja, du driver med hest...?? Du kan arbeide og ta ansvar da, med andre ord." Også smiler de! Jeg føler at jeg har fordel av å ha hest, fordi andre mennesker oppfatter meg som en person som tar ansvar og får til det jeg vil gjøre! Akkurat som om de VET at jeg kan jobbe hardt!

Morsomt å faktisk få ros fra medier!

Mvh
Silje H
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2004 :  13:29:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Leste også denne artikkelen i Aftenposten i høst, om at hestejenter har bedre sosiale antenner enn andre, OG har mer kustus på det motsatte kjønn:) Hehe...:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2004 :  14:48:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg tror også dette stemmer. Spesielt påstanden om at hestejenter drikker mindre, ettersom alkohol er dyrt, og å ha dagen derpå og så måtte gå i stallen er ikke noe gøy

Sunnhetsmessig tror jeg også dette stemmer, ettersom man tilbringer mesteparten av tiden i stallen i bevegelse, og hos oss iallefall, mye utendørs.

Om kustus på det motsatte kjønn stemmer nok også, for hestejenter vet å ta i tøylene,)

Gå til toppen av siden

Linice

Skrevet - 28/02/2004 :  18:56:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLinice  Svar med kopi av melding
Noen grunner til dette kan jo være:
#Å drive med hest innebærer masse ansvar - vi lærer å ta ansvar for et dyr, og som vi ikke bare kan ta oss ferie fra.
#Vi får følelsen av å "mestre" noe - å ri en diger hest er ikke altid like lett og kan styrke selvtiliten.
#Vi er sammen med dyr - noe som er sunt for kropp og sjel.

Hmm..Jepp! det de har funnet ut om oss er fulstendig riktig ;D
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.