hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hest på for i sommer. Har du noen tips?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Hest på for i sommer. Har du noen tips?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MaHi

» VIP

Skrevet - 27/01/2003 :  21:08:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ønsker meg hest på for i sommer...hva må jeg egentlig gjøre? er det noen som har tips? eller erfaring fra det å ha hest på for en liten periode?

Redigert av mix1 den 27/01/2003 21:09:31

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:03:13

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 27/01/2003 :  22:11:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
hei!
jeg har hatt endel hester på helfôr, regner med at d var det du mente..
Når du har hest på helfôr har du alt ansvaret for hesten den perioden du har hesten.. det blir akkurat som din egen..
Så det du må gjøre er jo alt det vanlige stallarbeidet, som møkking, foring, ridning+++ og du må betale alt.. (skoing, dyrlege, vaksiner++)...
Dette er det som er vanlig for og ha hest på helfôr i hvertfall, men andre avtaler går ann og gjøre med deier!

håper d hjalp :)

mvh ronja&lady
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 24/03/2005 :  17:32:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil bare si at det kan bli vanskelig å få hest på fôr i sommerferien. Da har magne eiere mye eller fri hele tiden og kan ha hesten selv. Hestene er ikke dyre i drift da, så det er ikke sikkert du finner så mange.
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

*Isabel=)*

Skrevet - 01/04/2005 :  19:22:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei =)

Vell, du må sørge for at hesten for en del fri, det er tross alt ferien deres! Og den må jo få beite! Den må ha ly hvis været er surt/kaldt/stygt.. Den må få tilegsfor hvis du har tenkt å bruke den mye. Du må sikre beite fra giftige planter, og den må ha tilgang til vann! Du må betale for/stallleie/dyrlege og sko etter behov! Og, du må sikre deg om at hesten har det bra :)
Ja, og du burde beskytte den mot fluer, spessielt klegger og slik irritable dyr! Midler finner du i hestebutikken...
lykke til :)
Gå til toppen av siden

krilo

Skrevet - 23/04/2005 :  00:08:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde selv hest på helfôr en sommer for noen år siden. Skrev kontrakt på at jeg bare skulle ha hesten frem til skolestart, og at eierne kom og hentet den. Hadde til og med satt opp hentedato. Men hva skjer?? Eierne fordufter, umulig å få tak i, og jeg måtte til slutt sende hesten fra meg til en tredje person, da jeg selv reiste bort for å begynne på skolen igjen etter ferien.

Mitt tips til deg: Sørg for å finne seriøse mennesker som ikke bare ser på deg som en lettlurt de kan dumpe hesten sin hos!! Skriv skikkelig kontrakt, selv om det ikke er sikkert at de holder den, og ikke fall for første og beste hest du kommer over. Vet at det er vanskelig å få tak i fôrhest for sommeren, og at du er veldig fristet til å slå til når hesten står der, men tenk deg godt om. Ellers vil du bare få masse problemer i ettertid.

Jeg måtte til slutt kontakte politiet for å få kontakt med eierne, og det hele endte i at hesten ble avlivet.. Dessverre..
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  11:32:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei =)

Vell, du må sørge for at hesten for en del fri, det er tross alt ferien deres!
Opprinnelig postet av *Isabel=)*

Er det en selfølge at hesten har ferie på sommeren nå da?

Therese
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  11:51:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Heheh, denne tråden ble startet 27/01/2003, så sjangsen er vel stor for at hun har hatt hest på fôr nå? Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/04/2005 :  19:49:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Sjekker vell ikke sånt jeg :P hihi..
Therese
Gå til toppen av siden

krilo

Skrevet - 24/04/2005 :  15:08:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun er vel ikke eneste som er frustrert over å ikke finne hest å ha på fôr om sommeren, vel? Kan jo være andre som lurer på det samme, og kan ta lærdom av våre innlegg.. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.