hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kretsmesterskap i dressur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Kretsmesterskap i dressur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 04/09/2009 :  19:02:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har noen spørsmål angående KM dressur siden jeg aldri har startet dette før.

Når man deltar på KM, så kvalifiserer man seg jo, men det jeg lurer på er om folk gjerne går et hakk ned i klassene på KM? Safer litt?

Selv ligger jeg jo på et greit % i LB på D-stevner, men jeg har ikke ridd LB til 62% enda, så i følge statuetten har jeg faktisk lov til å ri KM i LC.

Men jeg vil jo ikke være feig heller, men jeg synes ikke det er moro om jeg må ri sammen med ryttere på LA nivå heller om de går ned til LB på KM om dere skjønner...

Hva er deres erfaringer, og hva gjøre dere selv på KM?

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 05/09/2009 :  00:26:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I de fleste kretser er KM delt inn i klasser som skiller årstrinn. Altså egne klasser for ponni, junior, unge ryttere og senior. I de tilfellene hvor klassene er delt inn slik, har jeg ofte sett at folk som normalt rir på et høyere nivå, likevel velger å starte i sin aldersgruppe. Men også de som tross alder, velger å ri i den klassen de faktisk hører mer hjemme i, om de normalt rir høyere.

Nå er vel Østfold den eneste kretsen jeg kjenner til som har KM som går i hvert klassetrinn, altså LC, LB, LA og MB, og ikke delt på aldertrinn.

Se litt hva din hensikt med å starte KM er. Snakk med trenern din, og vurder hvor stabil du er i LB f.eks. Personlig ville jeg valgt en klasse jeg følte at matchet det jeg ville ut å teste i forhold til treningen jeg gjorde hjemme. Jeg tror du kan starte i flere klasser i KM i Østfold også, men kun melde til mesterskap i en klasse. Start det du ville ha startet på et vanlig D-stevne :) Iallfall om din hensikt er å utfordre en test på treningen du gjør hjemme, og ditt valg på et D-stevne matcher dette. Er hensikten å håve sløyfer og dekken, og stevner igrunn er litt likegyldig ellers, legger man selvfølgelig en annen strategi.. Men er du f.eks. fremdeles litt ustabil i LB, ville jeg heller satset på et godt stevne i LC. Jeg ville hørt med trener..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway
Innlegg: 2272

Skrevet - 06/09/2009 :  18:48:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd LB til 56% så er derfor jeg er litt usikker, for føler meg ikke 100% stabil i denne klassen, mens LC liksom blir litt for lett igjen, og jeg vil ikke være feig heller, men jeg orker heller ikke komme helt nederst på resultat listen i LB om LA ryttere velger å gå ned et nivå om d skjønner....

Treneren min er veldig optimistisk når det gjelder stevner og slikt, og hun mener jeg bare fint kan ut å starte LA, enda jeg ikke føler meg klar til det.

Så jeg blir veldig usikker på hvor jeg egentlig hører hjemme på et sånt stevne.

Og i proppen så kan man bare starte en klasse per dag.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 08/09/2009 :  21:25:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er av den oppfatning at man jobber mot egne mål, og ikke fokuserer så mye på det å være absolutt best. Jeg synes 56% i LB, hvor trenern også synes LA ligger nært, så får du ridemessig kanskje mest ut av en LB. Da får du jo mest mulig matnyttig tilbakemelding i forhold til nivået du er på. Eller? Men det er selvfølgelig opp til hver enkelt. Jeg ville tatt stevnet for hva det er verdt for veien videre. Men dette er selvfølgelig ikke et fasitsvar for hva som skal være ditt valg.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.