hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gresser du hesten mens du rir på tur eller ikke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Gresser du hesten mens du rir på tur eller ikke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/01/2003 :  14:22:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
niks.. ikke noe spising med hodelag her heller :)

Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2003 :  16:44:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
det kommer an på hvordan tur jeg rir på. hvis det er en kosetur med dølen min barbak lar jeg han stoppe for å spise litt. men hvis jeg er på tur for å trene (jeg trener mye kondisjon og muskel på tur) blir det ikke noe spising, nei. men mine hester er ikke sånne hester som mååå spie på hver lille sted hvor det er mulig å spise. men en vanlig regel jeg har på tur er at de kan spise, men ikke sånn at de må stoppe liksom. de får lov til å nappe med seg et gressstråd, eller blad liksom... men ikke stoppe uten at jeg sier det!
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  13:17:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lar heller aldri hesten spise meg bitt i munnen....
Gå til toppen av siden

Pride3

Skrevet - 03/03/2003 :  14:04:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lar aldri hesten min spise på tur.
Har ridd noen hester som "bare må ha" og det er utrolig irriterende, skjønner ikke hvorfor hestene skal få lov til det??
Gå til toppen av siden

Tøft

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  15:58:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lar aldri min hest spise med hodelag/ute på tur for jeg synst det er en stor uvane og jeg har den oppfatning at de blir veldig masete av det Gå til toppen av siden

Inemor

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  19:33:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideInemor  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg er ikke streng, men konsekvent i hva jeg tillater når det kommer til gressing på tur.

Når du sitter på hesten skal den være kosentrert om DEG og DINE signaler, ikke hvor den beste gresstusten er. Den skal heller ikke lete etter en sjanse til å spise ved enhver anledning. Jeg har en greit regel på dette: Når jeg sitter oppå hesten min er det trimmetid, og ikke spisetid!
Når jeg går av, løsner nesereima og drar av hodelaget- DA kan vi kose oss (da har vi jo pause) :) Og så glade er de i tur og mat -de stikker ikke hjem men koser seg på rasten.
Hvis jeg rir hester jeg ikke tør å slippe løs - beholder jeg hodelaget på, men knipser av nesereima så klart.
Spiser DU når du trener? Spiser DU gående?

Noen hester kunne ikke tenkt seg å stoppe og spise gress på tur i det hele tatt (spes. nervøse hester), andre kaster seg over alt ved enhver slakk i leietauet/slakk på tøylen.

Jeg synes man selv som eier av hesten skal bestemme hvor grensene går. Hvis du som rytter ikke har noe imot at hesten stopper opp hver 5.meter for å spise - skal ingen ta fra deg den retten til å synes det er greit! Man har singe egne grenser, og uansett om jeg ikke tillater at hestene mine spiser på tur - irettsetter jeg heller ikke andre som synes det er OK.

Ellers så er det utrolig hva folk lærer når de driver med hest.
At hesten kan svelge tunga når den har hodelaget på når den gresser? Det høres bare så ufattelig tullete ut!
Sannsynligheten er like liten som om at vi mennesker kan svelge tunga når vi tygger tyggegummi. Jeg synes også det er en uting å ha på hodelag når hesten gresser, men mest for treningens skyld - ikke fordi jeg er redd for at hesten min skal kvele seg selv...*hihi*
Hvis noen kan gi kmeg en faglig dokumentasjon på at hesten faktisk KAN svelge sin egen tunge med hodelaget på, og vise til kilder der det har skjedd - da skal jeg bøye meg i støvet, men før det...*hihihioooohoho*

Klem fra en lattermild Ine

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.