hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kanin i stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Kanin i stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 26/08/2008 :  20:06:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg har nå fått min heeelt egen stall:) TIHI!
Og da vil jeg gjerne oppfylle tanteungen min sin drøm om å få eie en kanin:) Hun bor selv i byen, så det har ikke vært aktuelt for henne før, men nå kan hun jo få en som er "bare hennes" her hos meg=)

Det jeg da lurer på er;
- Er kaniner noe selskap til hest igrunnen?
Jeg har et stooort marsvinbur jeg kan bruke, og dessuten er jo stallen stor, så jeg tenkte at jeg kunne bygge en boks som var designet for kaniner=) Hihihi:)

Hva tror dere om det?
Det er varmelampe og greier i stallen, og dessuten er det HELT tørt og leker verken fra tak, vegger eller golv. Før jeg begynte oppussingen lå der omtrent 20år gammelt høy, og det høyet så friskt ut, var tørt og luktet godt og støvet ikke - da MÅ vel det si noe om hvor god stallen er?!

Uansett, takk for svar!:)

Elsker deg, Tassen<3

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 26/08/2008 :  22:28:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker hesteselskap men har selv havnet i en situasjon der jeg kommer til å ha bare en hest fram til jul. Har to hopper men har lagt den ene ut for salg da jeg dessverre måtte krype til korset og innse at jeg ikke greier med henne, hun er for vanskelig for meg. Har en unghoppe for hånden men hun er ikke leveringsklar før til jul. Jeg har en kanin fra før og skal hente to til i morgen, disse skal bo i stallen (har som deg tenkt å bygge en egen boks til kaninene) og holde hoppen min med selskap til hun til jul får hesteselskap igjen. Ikke slik jeg hadde ønsket det men kaniner er bedre enn ingenting mener jeg. Men få tak i to kaniner istedet for en, kaniner trives best flere sammen og det er koster ikke stort mer å ha to enn en Og da blir det jo enda mer selskap til Tassen
Johanne Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2008 :  11:20:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
I vinter hadde jeg hannkaninen vår løpende, rettere sagt HOPPENDE, helt løs. Som regel søkte han til hestene og holdt seg rundt dem. Han syns det er morsomt å spise litt fra fôrbøttene til hestene, samtidig som hestene spiser. Eller å løpe rundt et og et bein på hestene; fem runder rundt det ene beinet, snu og løpe fem nye runder før han har byttet hestebein og løper rundt et annet. Vittig type! Det skal sies at han er oppvokst i stallen, og hestene var godt vant med hans tilstedeværelse før kaninen fikk frie hopp.

OBS: hvis du skal ha to kaniner; ha helst to hunnkaniner... Hannene slåss, og en av hvert kjønn resulterer GARANTERT med en haug kaninbabyer, og da har du plutselig en hest som selskap til kaninene, istedet for motsatt*smil*

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2008 :  12:24:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk Tinkalis, jeg glemte å skrive at det må være to hunnkaniner To voksne fremmede hunner kan slåss en del de også så det beste er å få to hunnkaninunger.
Kaninen jeg har fra før går løs ute sammen med hestene når vi er i stallen, hun holder seg i nærheten av hestene og legger seg flat ved siden av dem når de står og døser eller ligger og hviler. Og hoppa som blir alene fram til jul bruker å stå og puske kaninen i pelsen så hun kjenner og liker kaninen. Men jeg har aldri sett at kaninen har løpt rundt føttene til hestene

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 27/08/2008 :  15:14:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte at jeg kan få taki først 1, samme hvilket kjønn, og så bygge en boks til og ha en av motsatt kjønn:) Og er det ønskelig med bebisser så setter jeg dem sammen=) Slik kan jeg jo også tjene litt penger på salg; her er MANGE som ønsker kaniner - det har jeg sett fra stallen jeg var på før. Der fødtes det kaniner daglig nesten, men aldri problemer med å gi bort:)

Tusen takk for svar!:D
Jeg håper at Tassen vil like de nye vennene han skal få:)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 28/08/2008 :  10:03:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rubin (hannkaninen) er en raring, det vet vi alle. De periodene han hopper løs så er han sjef over hele gården- kattene og hunden har respekt for han skal jeg love.

Han søker ly under hestene når det snør eller regner vinterstid, og for å søke skygge når solen steker. Dette til tross for at han har både garasjer, låve, stall og kjellere å søke tilflukt i. Meget sosial type:-)

Det morsommeste han har gjort var å legge seg inntil Brando da han lå og døste. De to har hatt et spesielt bånd siden Rubin holdt Brando med selskap da han var forfangen i 2006.

Og føllet som vokste opp her ble fort vant til at Rubin løp rundt beina på henne. Finfin miljøtrening hehe

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  16:56:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hehehe!
Så hyggelig å høre at det er gode erfaringer med kanin i stallen:D

Jeg gleder meg som en liten unge allerede^^,
Det går vel bra å ha kaniner i en hesteboks? Boksen er for liten til Tassen, men jeg kunne fint ha hatt en shettis der:) Det er veldig lunt og godt i stallen, og de skal også få varmelampe:)

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 29/08/2008 :  21:22:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har våre kaniner i en hesteboks. Men de skal få en annen innhegning til jul, når den nye hesten kommer. Ellers kommer det ikke til å bli direkte lunt i vår stall, har utegang så det blir like kaldt i stallen som ute (og det blir innimellom -20 grader hos oss). Men så lenge kaninene har det trekkfritt og får rikelig med mat og høy har de ingen problemer med det.

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  21:44:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hihihi=)
Så flott!:D
Jeg gleder meg!:)

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  21:45:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Hvor gamle bør de være når jeg setter dem sammen for parring?
Har tenkt å kjøpe først en unge, og etterhvert en unge av motsatt kjønn:)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/08/2008 :  23:51:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for å være "ekkel", men for mange år siden var det veldig populært med stallkaniner, og de hoppet alle veier og det ble selvfølgelig "kaos", med unger i hopetall osv osv..
"Tragedier" skjedde også, da flere kaniner ble trampet ihjel av hester som ikke likte disse "krypa" i stallen sin.
Da hadde vi mye bedre erfaringer med katter. De tar mus og annet utøy, og er i tillegg mye mer spretne enn en "markkryper" av en kanin.
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2008 :  01:29:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Boysen her, vær veldig forsiktig of skal du ha den inni hesteboksen MÅ den ha noe å søke ly under, hvor hesten ikke kommer til.
Man en kanin har endt sine dager klistra i veggen eller under en hestehov, ikke så gøy for tanteungen din det....
Mine kaniner bor i en tom hesteboks 4*4m. 2 hunner.

Sakl du ha unger, tenk deg for guds skyld om, du er på en måte ansvarlig for dem etter du har gitt dem bort også om du skjønner? Uff, alt av kaniner som har det forferdelig :(
Der finnes 1 million omplasseringskaniner fra før, hvorfor lage fler?

Og JA, katter er geniale til å passe på forsekker :D

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 30/08/2008 :  17:58:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om noe av dette var myntet på meg men for ordens skyld så har jeg kaninene i en tom hesteboks, hadde aldri plassert kaniner i en boks sammen med en hest. Har brukt å ha den gamle kaninen løs sammen med hestene mens jeg er i stallen, den løper ute i luftegården sammen med hestene og det har gått helt fint. Men det er som sagt under tilsyn. Og Tassen spurte vel om kaninene kunne bo i en boks som var for liten til hesten hennes så da regner jeg med at kaninene skal bo der alene. Vet ikke om jeg er helt enig i at en katt er bedre selskap, det må i såfall være en kastrert katt som holder seg i ro i stallen. Vi har hatt masse katter oppigjennom årene men de har en lei tendens til å streife og kan være borte dager og uker.

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/08/2008 :  02:27:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke "myntet" på noen, men da enkelte folk i stallen tok inn kaniner "i hytt og pine", gikk det galt flere ganger, da en del av folka ikke hadde peiling på kaninhold.
Og stallkatter bør man også holde sånn noenlunde kontroll på, da det fort kan komme altfor mange kattunger. Har erfart det meste av negative erfaringer med katter også.
MINE hester har ikke skadet en eneste kanin som kom hoppende, og heller ikke en katt, men det hendte "tragedier" i andre bokser...
Mitt poeng er bare at katter klarer å komme seg unna en irritert hest, som ikke liker å ha et "kryp" i boksen sin.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 31/08/2008 :  13:44:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Åneeei! Jeg skal da ikke ha kaninen SAMMEN med Tassen i den forstand!!! Nei, nei, nei!
Jeg har bygd en egen boks til kaninen!:) Og jeg skal ikke ha unger før jeg har kommet meg godt i gang med alt sammen, så det blir ikke før utpå våren (da er det jo også begynt å bli varmere, så da er det større sjanse for at de vil klare seg).

Huffameg, nei jeg tørr ikke å la kaniner så sammen med Tassen!

I gamlestallen var det noen som hadde satt fire kaniner inn i boksen til Tassen fordi "han er jo så snill, vil ikke skade noen" og det stemmer jo! Men likevel, han KUNNE ha tråkket på dem selv om det ikke var med vilje, og det sa jeg klart ifra om. Det gikk jo bra - når jeg kom til stallen så hadde alle sammen langt seg rundt Tassen som lå og døste:)
MEN; det kunne ha gått gale!

Det er to katter i stallen fra før, tror ikke jeg skal ha flere:)

Ingerid-Exon

» VIP

Skrevet - 31/08/2008 :  18:53:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen jeg har hesten min står det en kanin i et bur i stallgangen, og hesten synes jo det er KJEMPE gøy å snuse på kaninen har selv en bare en kanin nå, som aldri har sett en hest nærme før, så når hesten skal prøve å hilse på den stikker den å gjemmer seg når jeg får meg en kaninunge igjen skal jeg ha den med til hesten ofte og la den får ri og sånt. synes det er så søtt xD Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.49 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.