hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kanin i stallen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Kanin i stallen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 01/09/2008 :  00:23:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da Brando var syk lagde jeg noen hull i boksveggene hans slik at kaninen kunne hoppe fritt ut og inn i boksen. Som regel var han sammen med Brando.
Hvis noen velger å lage samme løsning som jeg hadde så pass inderlig godt på at "kaninhullene" ikke er så store at en hestehov kan sette seg fast i det ved et uhell/rulling etc.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 01/09/2008 :  01:13:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ja, det er sant Tinkalis! Tassen har stått sammen med kaniner før i en liten, firkantet boks og det gikk kjempefint. Han liker de små dyrene godt han! Meeeen, det kan jo være farlig om han blir ivrig eller redd eller noe sånt.. Da er det viktig at kanin kan søke ly for hestehover=)

Jeg kan jo sette kaninen inn til ham når jeg strigler og steller med ham, men å ha en kanin i boksen hans om natten vil jeg nok ikke tørre:) Ikke uten tilsyn=)

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/09/2008 :  18:28:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Nå har jeg snakket med Zoo-butikker osv, og de betaler 100 kr per kaninunge om jeg får det! Så jeg tok til meg en halvt år gammel BLÅ løvehode og en 2 år gammel svart vedder:)

Kjempefine begge to!<3

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 08/09/2008 :  21:20:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hahaha:D må le av alle de morsomme kaninene. jeg har fire kaniner selv (to av hvert kjønn) - godt atskilt ørene til kaninene er i faresone ved hestehover. min andre kanin endte opp med et opp og et ned overøre:/. Blå løvehodekanin... hahaha. det er en dyyyp gråfarge det. har selv en sånn og min første kanin var blå wedder, kjempesøt (døde av feil tannstilling):( hester finner selskap i mye rart og motsatt. hadde engang et andepar. så ble hunnen tatt av ørn og hannen oppholdt seg mye fremme hos shettisen min (i spilt). de ble helt forelsket i hverandre. når hun stod, stod han under halen, og når hun lå, lå han ved hodet. hun passet seg vl for å skade ham, men det er jo en risiko. en spm: er det farlig om kaninen tisser i høyet og hesten spiser det? Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2008 :  21:48:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hahaha:D må le av alle de morsomme kaninene. jeg har fire kaniner selv (to av hvert kjønn) - godt atskilt ørene til kaninene er i faresone ved hestehover. min andre kanin endte opp med et opp og et ned overøre:/. Blå løvehodekanin... hahaha. det er en dyyyp gråfarge det. har selv en sånn og min første kanin var blå wedder, kjempesøt (døde av feil tannstilling):( hester finner selskap i mye rart og motsatt. hadde engang et andepar. så ble hunnen tatt av ørn og hannen oppholdt seg mye fremme hos shettisen min (i spilt). de ble helt forelsket i hverandre. når hun stod, stod han under halen, og når hun lå, lå han ved hodet. hun passet seg vl for å skade ham, men det er jo en risiko. en spm: er det farlig om kaninen tisser i høyet og hesten spiser det?

Opprinnelig postet av XAmandaX

Kanskje ikke direkte farlig, hesten vil nok unngå å spise høy med kanintiss i dersom den har mulighet. Men bra er det ikke, så kaninene bør ikke ha tilgang til høyet. Som andre har skrevet her i denne debatten bør ikke kaniner bo sammen med hester, så hvis de holdes adskilte kan heller ikke kaninene grise til høyet. Du holder vel dine kaniner borte fra hesten(-e) nå regner jeg med siden den ene har fått et opp og nedover-øre (?)

Johanne Gå til toppen av siden

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 08/09/2008 :  22:49:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et øre opp og et øre ned kan også bety helt andre ting enn at en hest har tråkket på det ene øret. Hunnkaninen til datteren min har to hengeører, mens ungen hennes har et opp,og et ned- som faren. Mor og far skal etter sigende være samme rase,men tror hva jeg vil om det... Kommer nok mye an på hva slags rase(r) kaninen er og hvor sterkt brusken/bindevevet i ørene er også. Har hatt schäfer med et øre opp og et ned jeg- der var det brusken som ikke var helt god.

Kaninmor og kaninbarn har aldri vært i nærheten av hestene. Kun kaninfar som har det- og tøff som han er er han sjefen over alle sjefer her, om det er hunder, katter eller hester det er snakk om.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor???
Redigert av - Tinkalis den 08/09/2008 22:56:19 Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2008 :  02:20:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvilken dyrebutikk betaler for blandingsunger fra uregistrert oppdrett?? Hørtes ikke seriøst ut...

Jeg synes ikke det er noe gøy i det at man utsetter kaninene for livsfare. Jeg har selv 4 hester og 2 kaniner, hver for seg takk.
Å ha de inni boksen mens man er der selv kanskje... til nød, men aldri uten oppsyn. Ser virkelig ikke humoren. Kaniner er dyr de også, ikke prøvekluter...

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2008 :  08:39:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Et øre opp og et øre ned kan også bety helt andre ting enn at en hest har tråkket på det ene øret. Hunnkaninen til datteren min har to hengeører, mens ungen hennes har et opp,og et ned- som faren. Mor og far skal etter sigende være samme rase,men tror hva jeg vil om det... Kommer nok mye an på hva slags rase(r) kaninen er og hvor sterkt brusken/bindevevet i ørene er også. Har hatt schäfer med et øre opp og et ned jeg- der var det brusken som ikke var helt god.

Kaninmor og kaninbarn har aldri vært i nærheten av hestene. Kun kaninfar som har det- og tøff som han er er han sjefen over alle sjefer her, om det er hunder, katter eller hester det er snakk om.

Opprinnelig postet av Tinkalis

Det jeg skrev var rettet mot XAmandaX, hun skrev at kaninen endte opp med et opp og nedoverøre og da tolket jeg det slik at en hest hadde tråkket på øret. Og da høres det også ut for meg som at hun lar kaniner og hester gå sammen og det var det jeg reagerte på. Jeg har hatt 100-vis av kaniner selv og har også sett kaniner med ører som står "alle" veier - medfødt og ikke ved hjelp av hestehover

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2008 :  08:42:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvilken dyrebutikk betaler for blandingsunger fra uregistrert oppdrett?? Hørtes ikke seriøst ut...

Jeg synes ikke det er noe gøy i det at man utsetter kaninene for livsfare. Jeg har selv 4 hester og 2 kaniner, hver for seg takk.
Å ha de inni boksen mens man er der selv kanskje... til nød, men aldri uten oppsyn. Ser virkelig ikke humoren. Kaniner er dyr de også, ikke prøvekluter...

Opprinnelig postet av Harneshaug

Helt enig, kaniner og hester skal ikke gå sammen, jeg har tre kaniner men de bor i en tom hesteboks i påvente av at de skal få en egen innhegning. Den ene kaninen får lov å gå løs ute mens jeg er i stallen, hun holder seg da en god del inne i hestegjerdet sammen med hesten. Det går helt fint men jeg hadde aldri sluppet kaninen i samme boks som hesten - selv om jeg også var i boksen.

Tinkalis
» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2008 :  09:50:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, begge de voksne kaninene her er kjøpt på samme dyrebutikk (med 4 års mellomrom), og de hadde ikke stamtavle, og kom fra lokal oppdretter. Og som de sa en gang; alle kaniner som selges gjennom (ihvertfall denne) dyrebutikkjeden heter "dverg-" først. Dette er en landsdekkende (om ikke enda større) kjede.

Skjønner at mange er skeptiske, og direkte imot, til å ha kaninene løse hos hestene, men min hannkanin gjør som han selv vil. Vil han være blandt hestene, så vil jeg ikke nekte han. Han har det best med å herje løst, med å grave og finne ulike planter å kose seg med- men rovfugler er et problem her så når jeg observerer "sveverne" så fanges han inn og plasseres trygt i et bur noen dager.

Men rundt hestene vil jeg PÅSTÅ at han er trygg. Han spiser tross alt fra bøttene til hestene mens de selv spiser. Tror kaninen har skjønt rangen blandt hestene. Klok kanin, og snille hester:-) Fr å si det rett ut: hunnkaninen kan ikke gå løst blandt hestene- hun er for "dum". Så forskjell på individene.

Jo mer du lærer jo mer må du huske,jo mer du må huske jo mer glemmer du,jo mer du glemmer jo mindre husker du ....så hvorfor??? Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 10/09/2008 :  16:57:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei jeg er glad dere sier det kan komme av andre årsaker at kaninen min var med et opp og et ned øre, for kaninen måtte jo ha hoppet inn i boksen da, og det pleide den ALDRI å gjøre (den hadde foresten brutt seg ut den gangen - den brukte å være i bur, da) Det med høyet er at kaninen brukte å hoppe i høyet på låven og kunne dermed tisse i høyet. foresten du Harneshaug (om dette var myntet på meg eller ikke), så syntes jeg at denne sjefete kaninen var morsom, og ikke at de var i livsfare under hestehovene. Jeg er jo ikke heeeeelt dum heller. jeg syns selvsagt ikke at hester er prøvekluter. merkelig så rart folk kan oppfatte mld nå for tiden. jaja... (om det var myntet på meg da) Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 10/09/2008 :  17:01:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei jeg er glad dere sier det kan komme av andre årsaker at kaninen min var med et opp og et ned øre, for kaninen måtte jo ha hoppet inn i boksen da, og det pleide den ALDRI å gjøre (den hadde foresten brutt seg ut den gangen - den brukte å være i bur, da) Det med høyet er at kaninen brukte å hoppe i høyet på låven og kunne dermed tisse i høyet. foresten du Harneshaug (om dette var myntet på meg eller ikke), så syntes jeg at denne sjefete kaninen var morsom, og ikke at de var i livsfare under hestehovene. Jeg er jo ikke heeeeelt dum heller. jeg syns selvsagt ikke at kaniner er prøvekluter. merkelig så rart folk kan oppfatte mld nå for tiden. jaja... (om det var myntet på meg da)

Opprinnelig postet av XAmandaX

feil i den første mld:)
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 27/09/2008 :  12:08:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar alle sammen:)
Har nå to kaniner; Smokey & Blue Bandit, og de to venter sitt første kull snart:) Mange som vil ha "kaninbebisser" så jeg tror det vil gå fint:)

J.Sandbakk

» VIP

Norway

Skrevet - 27/09/2008 :  16:57:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det høres spennende ut Men bor de to kaninene sammen? Hannen bør skilles fra hunnen i god tid før fødselen, ellers får du enda et kull ganske snart... Men det vet du sikkert

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 27/09/2008 :  19:27:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jada, jeg skilte dem for noen dager siden:) Venter et kull 1-2 oktober=) Men han må nesten bli vant med å være fra henne først, og det er han nå - selv om de er vegg-i-vegg og ligger alltid "sammen" med netting mellom seg=)

Han har stått slik en stund, og har ikke prøvd å komme seg inn ennå, så jeg håper det ikke skjer:) Han kommer vel til å drepe barna, gjør han ikke?

Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.