hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Piner jeg ham..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Piner jeg ham..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 06/06/2008 :  14:54:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Akkurat nå står Tassen på et enoooormt beite - uheldigvis alene. For at dere ikke skal tro at jeg lar ham stå alene med vilje, skal dere få hele historien i kort format:

Jeg og en venninne satt hestene våre sammen på et beite. Hun har sin hoppe, og jeg har Tassen.
Som dere fleste har fått med dere, har jeg ei f**** til tidligere stalleier (Tassen stod på hennes stall til nå), og hun fikk jo vite at jeg hadde satt ham til et godt beite.
Hun satte så sine hester (inkl. Tassens "kjæreste") på et beite rett ved siden av.
Hennes hester stakk da av bort til Tassen og hans venninne, og det lagde stalleier DET styret av!

Det var min feil at Tassen stod så nært HENNES beite, og derfor stakk hennes hester av fordi "alle" er glad i ham.
Det var tydligvis min feil..
Så brakk jeg foten, og fikk venninna mi til å passe på Tassen.

Når jeg var hjemme, hadde Tassen stukket av til disse andre hestene, og da orket ikke venninna mi noe styr, så hun ordnet med stalleiern slik at Tassen og hennes hest fikk stå hos stalleiers hester.

Da fikk jeg telefon klokken 4 om natta(!!), og sa at jeg måtte flytte ham bort fra hennes mark. Da stod jeg opp, ringte en mer eller mindre irritert kjæreste og kjørte ut til ham.
Jeg red ham fra beitet (uten utstyr og med brukken fot..) og til det beite som var mitt og venninna mi sitt.
Stalleier sa at det var helt OK at venninna mi sin hest stod der, men Tassen fikk ikke stå der fordi hun var sint på meg!

Jeg flyttet da Tassen, og han stakk av bort til de andre.
Dagen etterpå lagde hele nabolaget litt av et styr, så jeg flyttet Tassen (alene) til en kompis' mark midt på natta.

Marka er gigantisk og kjempefin med gjerde og alt mulig fra før av. MYE godt gress, og slangen ligger på i en stor "fiskestamp" hele tiden.

Marka er altså selve himmelen.
MEN; problemet mitt er da at han står alene nå inntil videre! Om en uviss stund kommer det en flokk islandahester (jeg aner ikke hvordan de vil reagere sammen med Tassen. Det blir vel 10 mot 1).

I alle fall; Piner jeg ham ved at han står alene?
OG: Er det uansvarlig av meg å slippe inn en flokk hester til ham når de kjenner hverandre fra før, og Tassen aldri har møtt dem?

Jeg ber dere om forståelse: Dette er SISTE utvei for meg.. Ellers må jeg bare legge inn godgutten for salg..
Jeg bor på en øde plass, og her er det 2 staller.

Den ene skal jeg ALDRI tilbake til, og den andre står jeg i "kø" for å komme inn hos. Kommer jeg ikke inn der, har jeg to muligheter:
1: La Tassen stå alene på marka hele året. (Med mulighet for innested så klart)

2: Selge ham.

Åååh, jeg føler meg så slem som lar ham stå der!

Elsker deg, Tassen<3

Northernlights

Skrevet - 06/06/2008 :  20:17:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg leser innleggene dine føler jeg at du er så alene om alt. Følger ikke foreldrene deg opp med hesteinteressen din ? Hold deg så unna den stall eieren - for alltid - Eller be om godt vær til stall eier for hestens del, og la den stå hos sine venner på et uproblematisk beite sommeren over. Kontakt den andre stallen å hør om du har mulighet til å leie boks fra høsten av. Når man bor på en liten plass som deg, så lønner det seg å holde seg inne med de fleste, ikke sleng med leppa til alle du møter, noen vil kanskje fortelle videre hva du har sagt. Bry deg om hesten din - vær blid og hyggelig - og blås i hva andre gjør, så lenge det ikke går utover ve og vel til mennesker og dyr selfølgelig. Jeg ville personlig ikke latt en hest stå alene - verken på beite eller ellers - Iså fall kan det hende det er bedre du selger han, og kjøper deg ny den gangen du har en fast fin plass å ha hesten på. Om jeg har lest riktig her inne, så finns det lover og regler mot å ha en hest stående alene også. Lykke til, håper alt ordner seg

Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 06/06/2008 :  20:53:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar!
Foreldrene mine har dessverre null peiling, men de gjør så godt de kan. De betaler og alt mulig, så klart.
Jeg har bestemt meg for å holde meg unna denne stalleieren for godt, og jeg snakker heller ikke stygt om henne. Vi har bare forskjellige måter å være blant hester på, så hun har nok like mye dritt å si om meg tenker jeg;)

Jeg har sagt til hun som eier denne gode stallen at jeg har problemer med den tidligere stallen, og hun sa at det så ut til at jeg fikk plass:)

Det kan hende at jeg får ordnet med at han står sammen med noen andre, men jeg klarer ikke tanken på å selge ham. Jeg har slitt psykisk siden jeg var liten, men etter at jeg fikk Tassen har jeg vært helt frisk! Det er som å selge babyen min - det klarer jeg ikke!
Jeg har tenkt nøøøye over dette, og jeg har komt frem til at denne hesten er og forblir MIN. Jeg kunne ikke ha satt ham bort på for en gang!
Egoistisk, men jeg vet at jeg trenger ham, og han trenger meg..

Nå er det heldigvis ikke lenge til islandshestene kommer:) Håper bare inderlig at de går godt overens!
Jeg skal høre med alle som har hest her ute om de er inntrissert i å ha hesten på sommerbeite sammen med meg, men går ikke det med noen, så får han egentlig bare stå alene. Det ser ikke ut til å bry ham så mye egentlig, men det er jo et stort men..

Håper at dere fleste forstår når jeg sier at jeg virkelig TRENGER denne hesten. Hadde det ikke vært for ham, så hadde jeg ikke levd den dag i dag!
Samme gjelder ham; hadde jeg ikke kjøpt ham hadde slakter'n komt dagen etter!
Vi er ment for å være sammen..<3

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 06/06/2008 :  22:50:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Men kan ikke vennina di flytte sin hest, som sto sammen med Tassen før, til dit han står nå? :s
Sånn jeg fikk det med meg, så har du jo flytta Tassen til et beite lenger unna der stalleiern har sine hester, så da går det vel fint å ha Tassen og vennina di sin hest sammen der Tassen står nå?

Uansett hva som skjer, så får du ha lykke til videre ;)
Også høres det ut som om du og Tassen har et veldig godt forhold sammen, og er jo etter min mening veldig viktig for hest og eier :)
Hadde jeg selv hatt egen hest og hatt et sånt forhold til den, så hadde jeg ikke klart å selge den.
Men som sagt, lykke til :)

Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 06/06/2008 :  23:09:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Tror ikke Tassen tar skade av å stå en stund alene.
Det er forresten ikke noen lov mot det i norge enda.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 06/06/2008 :  23:10:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var en rørende og flott historie

Da håper jeg alt ordner seg for dere !! Og det skal du se det gjør..

Go girl

Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/06/2008 :  01:28:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis denne hesteeieren ikke begriper at en hest som har gått sammen venner vil prøve å komme seg inn til dem igjen, da vet man ikke mye om hest...

Fjordinger er en rase som ofte gikk sammen med både krøtter og sau i gamle dager, da de sjelden hadde mer enn en hest på gårdene. Så kanskje noen har et par "selskaps-sauer" å avse inntil gjengen med Islands-venner kommer ramlende. Tror det kommer til å gå bra, jeg.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 07/06/2008 :  15:16:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar!
Jeg vet at jeg skrev at selgning var en mulighet, men innerst inne vet jeg at det er like stor sannsynlighet for at jeg legger Tassen ut for salg som at jeg legger både foreldre, brødre og kjæreste ut for salg!
Altså: Ikke så veldig sannsynlig!:)

Jeg hadde ikke klart meg uten hesten min, enkelt og greit. Dessuten vet jeg godt at han ikke hadde klart seg uten meg heller..
Når jeg og klassen min skulle til Berlin hadde vi tatt buss ned til Oslo (Jeg bor i Ålesund-området), og da fikk jeg en telefon om at Tassen mest sannsynlig kom til å dø - uten noen grunn. Han hadde gitt opp, sa de!
Da kom jeg selvsagt rett hjem, og med en gang han så meg vrinsket han og hoppet opp (han hadde lagt i flere timer og nesten ikke pustet), og da var alt som normalt!

Tror ikke at han hadde klart seg uten meg heller, for å si det slik:)
Han er en virkelig spesiell hest!<3

Nei, denne stalleieren vet faktisk ikke mye. Jeg er fullt klar over at jeg har slengt dritt om henne her inne, men jeg holder meg faktisk til fakta (uheldigvis).

I alle fall; tusen takk for svar!
Jeg var hos Tassen i natt, og han så ikke akkurat ensom ut. Han hilste på meg på sin koselige måte (blåse i håret og slikke meg på kinnet!), og så fortsatte han å spise:)
Vrinsker ikke eller noe sånt:)

Jeg har snakket med venninna mi, men hun vil ikke flytte hesten sin dit da det ikke akkurat er så mange steder å ri der. Jeg for min del skal la Tassen stå i ro når han står der, og så "Innri ham på nytt", men det er da noe hun absolutt ikke har tålmodighet til å gjøre. (Hun har nettopp kjøpt seg denne hesten, og klør i fingrene etter å ri så mye som mulig).

Tror ikke jeg får tak i noen sauer, akkurat!
Det er fristende å spørre stalleier om hun vil ha en av sine hester der, men det blir det nok mye bråk av.. Tassen får nok bare stå alene inntil videre, og heller ha selskap av hunden som bor i huset der. Han er jo vant med mine 2 hunder, og som følger av det har nå Tassen lært å sparke fotball..
Tror nok at det er en tredje hund jeg har, og ikke noen hest!=)

Tina_Marie

Skrevet - 08/06/2008 :  12:16:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette høres så koselig ut, og litt trist med tanke på stalleier! Har merket det her nede hvor jeg bor at det er forferdelig mye drittsnakk mellom stallene... jeg prøver å være så omgjengelig som mulig da jeg ikke har noen hest lengre og driver med alle andre sine dyr, men dette er ikke så lett når man får høre dritt om både det ene og det andre over alt...

Men masse lykke til! Dette går sikkert bra skal du se!
Gå til toppen av siden

Northernlights

Skrevet - 08/06/2008 :  19:52:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns du burde være litt forsiktig med å legge ut så mye personlig om en annen person. Det er lett å finne ut hvem du er, hvis noen absolutt vil det. På vip din står det jo også hvor du bor, og hvis dert er bare er 2 staller hos deg, så kan kjentfolk enkelt legge 2 pluss 2 sammen.. Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 08/06/2008 :  22:57:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tenkte ikke over det;)

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  00:50:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne stalleier altså

Hadde min hoppe alene i fem år før hun fikk føll. vi har et spesielt godt forhold og det virket ikke som hun lengtet etter andre hester. hun protesterte ikke på å forlate når vi hadde vært på besøk hos andre. men hoppa mi hadde nesten alltid sauer ilamme seg, og jeg var hos henne veldig mye. syns nok synd på henne iblant, men kunne ikke drømme om å selge henne, for de kan nok være temmelig ille - som for barn å skifte foreldre i tide og utide......

Høres ut som om du og hesten din hører til hverandre. ikke selg ham for det kommer sikkert til å ordne seg til syvende og sist:):)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  01:33:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror Tassen koser seg på beitet sitt, jeg.
Og når Isis'ene kommer, tror jeg det også går bra. De er som regel rolige og sosiale hester som er vant til å gå i flokk. Litt pip og gvin kan det kanskje bli, det er helt naturlig - men Tassen har en fordel: Han var der først, og det vil de "nye" merke av at lukta hans er der allerede.
Bare et spørsmål: Skal disse Isis'ene gå på beite, eller skal de brukes? Dvs. er de skodd?
Gå til toppen av siden

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 09/06/2008 :  09:30:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min står alene hele tiden, med unntak av at hun kan se kyr sauer kaniner og katta... Hun vantrives ikke, er kjempeavslappet og oppfører seg akkurat slik som hun er sammen med andre hester... Bare hun har mat, ellers blir det litt stress på henne :P Så nei jeg mener ikke at det er dyremisshandling at han må stå alene ei stund:)
* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  15:07:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Tusen hjertelig takk!
Jeg VET at jeg ikke hadde klart meg uten hesten min, og han hadde nok ikke klart seg uten meg heller. Jeg har sååå dårlig samvittighet, men han er ikke stresset eller noe "mer glad for å se meg" enn ellers:)

Islendingene blir ikke brukt nei, og tror heller ikke at de er skodd;)
Hvordan det?

OK, fint å se at flere lar hestene sine stå alene! Hunden til de som bor der pleier jo å løpe inn til ham av og til!:) Tassen eeeeeeeelsker hunder, og lar til og med mine to tra springfart for å komme seg opp på ryggen hans!;) (De hadde nok sett at jeg gjorde det, så de skulle like gjerne prøve de også!)

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 09/06/2008 :  16:55:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei hesten er ofte mer for oss enn vi fatter før vi tenker over det. da kan det være for sent (at man allerede har solgt den) kjenner flere som angrer på dette valget:) har også en hund som pleier å sitte på ryggen. haha:D det er så søtt Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.