hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HVA KAN JEG GJØRE MED DETTE..????
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 HVA KAN JEG GJØRE MED DETTE..????
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  16:04:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jeg fortalte en gang en historie om en hest som hadde stått om vinteren uten at eierne var til stede. Hesten hadde fryst vann og ikke noe høy. Hun lå for døden, men så kom det noen og hentet henne og fikk liv i henne.. (Hun ble anmeldt av eierne!!!)

I alle fall; i går kveld hadde jeg nettopp flyttet Tassen, og la merke til at jeg ikke hadde gitt ham alt jeg hadde med av brød. På veien stoppet jeg for å gi dette til denne hesten, og så så jeg at hun gikk VELDIG rart.

Da gjorde jeg noe som sikkert ikke er lov... Jeg gikk inn i gjerdet (Jeg visste at hun var snill, da jeg har sett en liten jente der inne mange ganger..)
Jeg så på hovene, og holdt på å besvime! Jeg tuller ikke!

Jeg tok noen bilder, men gresset skjulte en del. Jeg så ikke helt hvor ille det var, så jeg løftet opp den foten som så best ut...

Jeg fikk sjokk! Den så ikke ut, så jeg fikk kjæresten min til å ta bilder av hoven mens jeg holdt den..

Har jeg lov til å legge de ut her, egentlig?
Vil gjerne høre deres mening. Tviler sterkt på at jeg overdriver! Har ALDRI sett noe så ille i mitt liv før..

Tenkte at jeg skulle ta nye bilder i dag, da det var litt mørkt i går. Kan jeg legge dem ut her, egentlig? Siden det ikke er min hest så vet jeg ikke om det er lov..

Jeg skal i alle fall sende dem til dyrevernet!

Elsker deg, Tassen<3

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2008 :  16:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan gjøre begge deler.. MELD DETTE!! og send med bilder..
De kan og legges ut på forum så lenge du ikke avslører hvilken hest det er snakk om.
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  16:22:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ok, så jeg kan legge ut bilder her? Det viser jo ikke hvem sin hest der er... Bare fargen på hesten og kaaanskje rasen..

Men om jeg da melder dette til dyrevernet/mattilsynet, så beviser det at jeg har vært inne i gjerdet til denne hesten, og løftet opp hovene. Har jeg egentlig lov til det?
Jeg bare MÅTTE! Jeg klarte ikke å gå fra denne selskapssyke og snille hesten uten en mulighet for å redde henne...

Men jeg er redd for at dette vil falle tilbake på meg. Du kan jo tenke deg om det var din hest jeg gjorde dette med, for eksempel..:/

Elsker deg, Tassen<3 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2008 :  16:30:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det blir likevel en bekymringsmelding som dyrevernet selv må sjekke op om det stemmer. Dine bilder blir sikkert ikke beviset, men nok til at de kanskje rykker ut. Du vil ikke bli anmeldt for "innbrudd"

Om det var min hest tror jeg kanskje at jeg hadde blitt glad for at noen tok affære hvis jeg ikke selv var i stand til å passe hesten ordentlig.. hvertfall senere i livet..
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  16:44:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ok.. Er ganske redd for å bli tatt selv, men jeg VET at om de rykker ut og ser på hesten, så forstår de hva jeg mener. Det er virkelig ille!
Om du vil, så kan du gi meg mail-adressen din, og så kan jeg sende bildet til deg. Har ikke peiling på hvordan jeg legger ut her..

Ja, det er det jeg også tenker, men siden eierne ble forbannet da hesten lå for døden og en hestekjenner tok den med til en stall og fikk liv i den, så lurer jeg på hva de gjør med meg!
Dama ble jo anmeldt for å ha stjålet hesten!

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2008 :  16:54:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
marianne@omega.no Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  17:03:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Sender bilder av hoven som ser best ut (har ikke tatt bilder av de andre), samt maten den spiser... Det er også noe å anmelde, tror jeg!

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2008 :  17:42:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nå sett bildene, og jeg har faktisk sett mye værre høver enn det.. selvom jeg skal innrømme at maten så helt ufyselig ut... ÆSJ

siden du holder hoven opp og bare har tatt bilde av den beste hoven, anbefaler jeg at du tar bilder av de dårligste høvene og så du får med vinkel. Slik hoven er på bildet ser det ikke ut til at en kort besøk av en hovslager kunne fikset dette ganske greit. Men det er vanskelig å se korrekt, for jeg klarer ikke å se "hvor mye" sleng og "hvor lang" tå og "hvor skjeiv" vinkel osv.. bare at den trenger stell. Kanskje en hovperson kan få mte mer ut av disse bildene..

Jeg ser ikke problemet i å legge dem ut forresten.

Tørr du ta flere bilder?
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  19:05:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ok.. Ja, maten lukter forferdelig!
Jeg er vant med å plukke opp både hundebæsj, kattebæsj, møkke bokser, møkke oss kyr osv.. Men DETTE luktet ille!

Ja, jeg tror jeg skal våge meg dit i dag igjen, for å ta bilder av alle hovene, også på utsiden. Jeg så nettopp bilde i full strl på dataen, men bildet ser myyyye bedre ut enn virkeligheten, det kan jeg love deg!
Jeg lette forresten etter vannbøtte i går, men fant ingen. Nå om dagen er det fra 15-20 grader her, så det er VELDIG ille at hesten ikke har vann..

Skal ta med vann til henne i dag, og filme reaksjonen hennes. Tror hun vil kaste seg over bøtten..

Ok, da kan jeg forsøke å legge dem ut;) Må lære meg hvordan=P

mariakaogcindy

Skrevet - 03/06/2008 :  19:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette hørtes helt forferdelig ut.

Prøv å legge ut bildene får ikke sakt så mye mer enn det før jeg har sett dem... Hvis ikke du får det til kan ikke Lopke gjøre det ?
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  19:50:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Ja, jeg prøver men jeg skjønner ingenting;)
Lopke kan godt gjøre det=)
Kan også sende de til deg på mail om du vil.. Lettere å se i stor strl. Men minner på å si at bildene ser "flotte" ut i forhold til virkeligheten. Skal ta nye bilder nå snart!=)

Legg igjen en mail, så skal dere få bilder!=)

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  19:58:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Der står forresten sauer også.. De ser heller ikke så veldig bra ut, men det har jeg ikke peiling på. Men som sagt; så ikke noe vann til dem heller, så det er nok også en sak for dyrevernet..
Kan ta bilder av de også, om noen her har peiling på sau..??

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 03/06/2008 :  21:55:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Har tatt nye bilder nå, men turte ikke å være der så lenge, så det ble ikke mange=P

Lopke

Norway

Skrevet - 03/06/2008 :  22:02:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare send dem på ny du.. så kan jeg legge dem ut for deg. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 04/06/2008 :  02:37:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Såvidt jeg har hørt, har Mattilsynet taushestplikt for "bekymringsmeldinger" - men hvis jeg var deg, ville jeg forsikre meg om dette først.
Nevner dette, fordi "bygdedyret" fort kan våkne, og da skal det liiite til før man selv blir offer, og syndebukk. Ja, man kan "pirke i barken" og så plutselig "faller hele treet".
Det er så mange "sosiale krinkelkroker" som fort kan føre til stooore konflikter i små/mindre samfunn. Og gjett om det er mange som går med tresko for ikke å bli tråkket på tærne....
Skjønner du hva jeg prøver å si...??
Gå til toppen av siden

Tassen4Ever

» VIP

Skrevet - 04/06/2008 :  06:06:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTassen4Ever  Send %s1% en ICQ meldingTassen4Ever  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTassen4Ever  Svar med kopi av melding
Jepp, det gjør jeg!

Tror jeg kanskje vil si at jeg bare har sett det utenfra gjerdet, og at jeg kan ta bilder om ønskelig.. Hva mener dere om det?
Jeg prøver jo bare å gjøre noe snilt, så jeg vil ikke bli tatt for noe..

Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.