hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tykk hest- for liten sal!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Tykk hest- for liten sal!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

zerkki

Norway

Skrevet - 30/01/2004 :  15:29:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! dette er et viktigt spm, og jg håper jeg får svar fort! Jeg skal få hest på for, en hest som jeg kjenner og ha ridd flere ganger, men jeg har funnet ut at salen hans er for liten, fordi at han er overvektig! Man kan si at han får ikke for lite for! Der han står nå, blir han ikke så ofte ridd, pga eierens intr, og derfor skal de sette han bort. Vi har heller ikke råd til å kjøpe en ny sal til han, som han kan bruke mens jeg trener bort fettet hans... Salen er ca 10 cm over manken hans, og du kan stramme gjorden så mye du vil, men når du skal sette deg opp, så sklir salen rundt! grr... Han er faktisk så tykk at du ikke kjenner ryggraden hans når du sitter på han... Han er islandshest. Også lurer jeg litt på hvordan jeg skal gå fram i treningen hans...

Håper kjempemye på gode svar!

klæm fra mg!

DevilMaister

xxxx

Skrevet - 02/02/2004 :  02:18:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisan!

Ri barbak til hesten er gått ned i vekt.Å trene opp en hest er både vansklig og tidkrevende,så jeg annbefaler deg å lese litt i generelle hestebøker om ridning.

I tilegg ville jeg spurt en som er flink og som kanskje kjenner til denne hesten,om han/hun kunne satt opp en treningsplan for deg, så har du noe å begynne med
Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 04/02/2004 :  17:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når du ikke har en sal som passer burde du velge treningsmetoder som ikke krever at du rir hesten. Eks. gå turer, longere, tømmekjøre, til han har gått ned i vekt og salen evt. skulle passe igjen. Saktens kan man sikkert ri barbak av og til men det er jo diskusjoner om hvorvidt dette er bra for hestens rygg eller ikke...

Dersom han har stått mye burde du begynne treningen forsiktig og deretter øke gradvis. Jeg synes det høres merklig ut at salen er for liten dersom den sklir rundt når du har strammet gjorden??

For hestens beste burde den ha en sal som er skikkelig tilpasset!!En hest med vondt rygg fungerer sjelden bra, og man kan pådra seg en masse utgifter til å rette/behandle de skadene som hesten vil pådra seg. Det billigste og beste alternativet må jo være å ri med en tilpasset sal!?Lykke til iallefall!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.18 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.