hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "urettferdig" behandlet på arbeidsplassen..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 "urettferdig" behandlet på arbeidsplassen..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 14/04/2008 :  22:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..

jeg må bare dele dette med noen.

Jeg jobber som nattevakt i 50% stilling på en instutisjon.
Da jeg besgnyte å jobbe her for 2 år siden var alt helt fint, og arbeidsmiljøet på topp.
Men så en dag begynte det ei ny ei her, som viste seg å være bestevenninda til sjefen. Og da begynte ting å skje...

Jeg vet jo at sjefen har taushetsplikt, men en ting som skjedde i november fikk meg til å tenke... min onkel fikk diagnotisert kreft i fjor sommer, noe som gjorde meg ganske lei meg, og orket en periode ikke å være på jobb. Måtte fortelle dette til sjefen så hu fikk vite åssen ting lå an.
Så en uke senere, kommer denne venninda hennes bort til meg å spør åssen det går med onkelen min, og forteller absolut alt det jeg fortalte sjefen min.. Dettekan da ikke være lov? jeg ga følsomme og private opplysninger til min sjef, så regner jeg med at det blir værende hos hu..men nei da..

Så blei jeg sykemeldt på nytt i februar, og da fikk jeg kommentaren " å noen som er syke igjen...?", da trodde jeg nesten jeg skulle falle i bakken.. i løpet av 2 år har jeg vært sykemeldt kun en gang tidligere, da pga onkel og nå fordi jeg hadde influensa.. Jeg klarte rett å slett ikke få ut noe svar.. bare sa at her er sykemeld så dro jeg.

Og nå fikk jeg høre av min nattevaktskollega at hu har opplevd akkurat det samme.. sensitive opplysninger blir spredt dem i mellom, selv om den andre ikke har noe med det, som bare er vanlig annsatt. . Også blir de veldig kvasse til oss hjelpepleiere, at vi liksom gjør en dårligere jobb enn vernepleierene, så synes rett og slett at dette er urettferdig.

ett annet eks på å henge ut folk: på ett personal møte vi hadde en tid til bake, ble det tatt opp at vi ikke skulle ringe sjefen etter hennes arbeidstid, men en gang måtte jeg gjøre dette siden jeg er aleine på natt og ting skjedde som jeg måtte ha råd for å løse.. Så på personalmøtet blei det sagt: " jeg ønsker nå ikke å bli kontaktet etter arbeidstid, dette gjelder jo da deg spesielt Anne-line som ringte meg her en kveld..." hva skal en gjøre da? trodde sjefen hadde litt ansvar selv etter abeidstid da ingen andre kan ringes..

Nei, synes det skulle blitt at de to bestevennene ikke får lov å ha vakt sammen hver dag, siden de rotter seg sammen mot oss andre hele tida.

hva tror dere? jeg og mine nattevaktskollegaer har vurdert å kontakte fagforbundet...

dette blei en syte tråd da men.

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2008 :  00:07:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Vel, ting skal hvertfall ikke være sånn som dette!

Om du setter deg ned med arbeidsmiljøloven finner du sikkert noe dere kan "bruke". Taushetsplikt er taushetsplikt.

det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt var om dette er inhabilitet? Ble stillingen venninnen fikk utlyst?

Kontakt fagforbundet og alle som gidder å høre på - dette er ikke akseptabelt!!

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 15/04/2008 :  06:48:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja stillingen blei utlyst ,MEN det var vel ikke så mange som søkte på den. Var ikke sjefen min som bestemte hvem som blei trukket ut, var kommunen, men hu var med på intervjuene å slik hvertfall..
Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.