hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridning
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ridning
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Guswa

Skrevet - 17/12/2007 :  19:59:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er en ting jeg lurer litt på og om noen kan gi meg noen råd.

Rir en Islandshest som er kjempe snill og egentlig uten noen som helst problem i det hele tatt.
Men det er en ting: Når vi skal gå fra stallen, vil hun ikke gå, hun snur, rister på hodet og små steiler. Når jeg til slutt har fått henne med og rir avgårde går det fint en stund.
Rir en del på noen store områder. Men hver gang jeg snur henne og hun tror vi skal tilbake til stallen, og hun finner ut at vi ikke skal hjem, begynner hun å gå sidelengs,slenge på hodet og litt urolig fordi hun vil hjem. Jeg prøver å roe henne ned, være bestemt og ikke gi meg.
Dette er jo ikke så gøy, for det blir mere styr enn det blir kos.
Så det jeg lurer er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre.

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 17/12/2007 :  20:31:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Bakkarbeider du hesten ofte, eller ofte nok?
Det høres ut som at mangelen på respekt er grunnen her. Tren NH istendenfor å ri en stund, så tror jeg du skal merke forskjell ;)

Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 19/12/2007 :  23:02:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Prøv å ri en "runde" når du rir på tur, og unngå å ri samme vei tilbake...

http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 20/12/2007 :  18:40:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
hmm...Rådet over høres godt ut. Bakkearbeid kan hjelpe deg ganske mye. Som sagt tror jeg også at det er litt mangel på respekt her....Hesten vil tilbake til stallen igjen. Vis hvem som er sjefen, eller at hesten må slappe av litt. Dere kommer tilbake til stallen etter turen igjen...Men ikke la hesten stresse av den grunn!! Masse lykke til videre, og ikke gi opp;-)
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 20/12/2007 :  23:39:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
og ha god tid når du skal ut på tur.... Hehe! har av og til litt problemer med det samme. Jeg må alltid vite at jeg har tid til å overtale han til å fortsette. Og, du må ALDRI være den som gir deg - da er det gjort! det er det som har sjedd hos meg... litt for mange hestepassere som har blitt redde og gitt opp når han har testa dem. Jeg var på tur med min på torsdag i forrige uke og da ble det litt krangling han steila også litt når jeg ikke gav meg. Jeg ble heller ikke sinna - sitter heller å plystrer å flirer av han (også en måte for meg å slappe av på). Nå vet jeg ikke hvor sta din hest er i forhold til min - men en gang hjalp det meg å rygge den, ca 5 meter. da var han snill resten av turen. i tillegg har du fått to gode tips over her :) Gå til toppen av siden

Shambam

Skrevet - 25/12/2007 :  20:16:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min, Stjerna, gjorde akkurat det samme, og greide hun ikke å snu rygget hun! Men jeg holder på mitt og vår lengste "diskusjon" varte i over en halvtime, men nå har hun slutta:)! Vær bestemt og tren NH!:) Hvis at du er sjefen og bestemmer. Gå til toppen av siden

_Amanda_
» VIP

Skrevet - 11/04/2008 :  19:31:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hester vet meget godt hvem som står høyest på rangstigen. Bakkearbeid er noe av det beste du kan gjøre. Longering mm. Om hesten din står alene og ikke har kontakt med andre hester er det mulig at den har såkalt stalllengsel. DvS: Stallen er hestens flokk, der føler den seg trygg osv. Det er dessuten vanlig at hestene vil tilbake til stallen: VÆR BESTEMT Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.