hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hööks vårsortiment
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hööks vårsortiment
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  20:29:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
I disse dager dumper Hööks katalogen for vår/sommer 2004 ned i postkassa.

Noe utstyr du "sikler" etter?

Synes disse Claridge House gjordene i lær ser fine ut, men får vel holde meg til å "sikle" siden jeg hverken har egen sal eller egen hest. Hadde vært interessant å høre hvordan disse ligger på hesten.

En interessant bok som muligens kan være aktuell i innkjøp også: "Hästens Näringsbehov och Utfodring" av C. Planck og M. Rundgren. Riktignok på svensk, men det går greit å lese. Interessant med en bok om kun foring. Kan alt for lite om dette.. Noen som kjenner til denne boka forøvrig?

Ellers var det et par ting jeg kanskje synes at var litt grellt (Smak og behag selvfølgelig.. Også endrer en jo mening etterhvert. Da Casco hjelmene kom synes jeg de var helt fjerne f.eks., mens nå har jeg en sånn selv og synes de er veldig tøffe). F.eks. støvleskaft (særlig de i svarte og grå var stygge). Og så har jeg vel ikke helt skjønt poenget med disse gummistroppene til å ha på tøylene. Er vel for å gjøre en hard hånd mykere, men har en først en hard hånd burde en bruke andre fremgangsmåter enn strikk mener nå jeg..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/01/2004 22:05:17

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  22:39:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, så var det den milelange listen da

nja, jeg har bare tre ridebukser, hvorav en er det slitt hull i, så det må vel til ei ny ei. er helfrelst på helskinnsbukser for tiden, og CRW bommulsridebukse i marine/blå var skikkelig lekker og med matchende sokker selvsagt... og så var det de nye ridejakkene da, helst i marine (er veldig glad i mørk blå). og jeg må nesten si at det nye hodelaget med flettet nesereim og pannebånd var skikkelig fint. ellers så er det jo lærtøyler da, men påsydde stoppere (holder tøylene så lett at jeg mister dem hvis det ikke er noe der for å stoppe de). Thermo Master Honeycomb-dekkenet er skikkelig fint, det samme med Thermo Master summer rain. og så er det grimene da, begge de nye er skikkelig fine. salvognen ser også veldig kjekk ut og så til "the grand finally": side pull i min prisklasse! har gått og siklet etter side pull i lange tider nå (lånte side pull'en til ei på stallen i dag, hesten min gikk som en drøm! mye bedre enn på det plagsomme bittet som hun slåss med hele tiden. huff, nå må dyrlegen kontaktes igjen ja....)

men når det gjelder grelle ting så må jeg si at settet på baksiden var virkelig stygt! er ikke fan av knæsje farger i det hele tatt, og selv om det settet ikke var så forferdelig lilla som det kunne ha vært, så var det likevel litt for lilla for min smak..... det samme gjelder med vesten som kan brettes sammen til ei veske... hmmm, noe må de da bedrive tiden med de som designer dette og.

mvh lille meg

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  23:12:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
j
men når det gjelder grelle ting så må jeg si at settet på baksiden var virkelig stygt! er ikke fan av knæsje farger i det hele tatt, og selv om det settet ikke var så forferdelig lilla som det kunne ha vært, så var det likevel litt for lilla for min smak..... det samme gjelder med vesten som kan brettes sammen til ei veske... hmmm, noe må de da bedrive tiden med de som designer dette og.

Opprinnelig postet av kristy

Kan være enig i at de lillafargene på det rutete transportsettet (dekken, beinbeskyttere, halebeskytter og grime) var veldig fint. Litt knall, og kledde iallfall ikke hesten som hadde dette på. Mulig det kan være tøft på en liten rabbagast av en ponni

Oj.. Den vesten som en kan brette sammen til veske så jeg ikke før nå. *hihi* Synes igrunn den vare så veldig kjedelig ut. Den vesten altså.. Å brette den sammen til veske er kanskje ikke det første behovet en har med en vest.

Apropo vester.. Den vesten/jakka (kan ta av ermene så det blir vest) var litt tøff synes jeg. Men den likner veldig på en jakke/vest jeg alt har fra "Tree horses". Så komme neppe til å kjøpe en som er nesten helt lik.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2004 :  23:48:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hm, syns det settet på baksiden var ordentlig knæsj jeg;) Kunne godt tenkt meg det, men helst i blått, lilla er ikke helt fargen... Sidepullen likte jeg også, har lyst å bruke det på unghesten. Ellers siklet jeg jo over Stubben Maestoso og Griffin flatbacken, men det har jeg jo gjort over et par kataloger nå;)
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  00:23:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det var knæsj. for knæsj! men i litt roligere fagrer, f.eks. kongeblå eller vinrød (dette synes jeg er digge farger), eller i kaffefarge (passer utrolig godt til hesten min) så hadde det vært veldig snedig.

Kopi av melding:
Apropo vester.. Den vesten/jakka (kan ta av ermene så det blir vest) var litt tøff synes jeg.

hehe, den så ikke jeg emn den var veldig fin, fargene var i de to yndlingsfargene mine til hest (blått og beige er utrolig fint til røde hester).

Kopi av melding:
Ellers siklet jeg jo over Stubben Maestoso og Griffin flatbacken, men det har jeg jo gjort over et par kataloger nå;)

må si meg enig i det ja, men noen spesialisert sal er nok langt frem i tid til meg. må først kjøpe hesten jeg skal bruke det på pluss at min personlige favoritt er Hubertus da...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 24/01/2004 :  03:23:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
JEG OONSKER MEG SAA MYE:
sikkle... skulle VIRKELIG oonske vi hadde saa fint hesteutstyr i malaysia. Og det gaar ikke en gang ann aa bestille fra hooks herfra, dessuten blir ting borte i posten. SNUFS. Skrev til og med til hooks og foreslo at de kunne sette opp noe I asia... men neeeeidaa... Snufs. OOnsker meg den ridebuksen og vesten som dere snakker om... Er veldig dilla paa BabyBlaa og Beige for tiden, Nick hadde blitt SAA pen med babyblaa sjabrakk og matchende bandasjer... Har UTROLIG lyst paa det... sikkle... Jeg har jo bursdag snart, men mine foreldre klarer bare ikke aa kjoope hesteutstyr. Jeg proovde aa skrive en liste, og vise dem hva en sjabrakk var, jeg skrev ned stoorrelsen og alt; "MAMMA, Dette oonsker jeg meg. Se paa dette bildet her. Dette er en sjabrakk, og den bruker man under salen. Jeg oonsker meg en i lyseblaa eller beige. Den skal vaere stoorrelse FULL eller COB, og du maa spoorre i butikken om den passer til ALROUND SALER." Det synes jeg var en veldig detaljert beskrivelse. Naar hun kommer tilbake sier min sooster at moren min nesten kjoopte ett DEKKEN. Hva skal jeg med dekken i malaysia daaaa.... raringer... Tror jeg gir opp med det jeg...

Er det noen som har noen forslag, hvordan kan jeg bestille fra hooks???

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  09:47:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Er det noen som har noen forslag, hvordan kan jeg bestille fra hooks???

Opprinnelig postet av Beauty

Vet ikke om du noen gang er i Norge, men i såfall har du muligheten for å bestille det da.. Eventuelt få noen til å bestille og videresende. Blir litt tungvindt, men sånn er det når Hööks ikke sender utenfor de nordiske landene.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  11:05:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Nei, kan ikke si jeg så mye utstyr jeg trenger eller vil ha. Forøvrig, jeg synes det var noen grufulle farger på enkelte ting der ja...

Eneste måtte vel være ridebukser/ jakker o.s.v som i.o.f.s. ser greie ut. Har ingen erfaring med CRW og kvaliteten.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  15:44:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Mye fint i katalogen ja, men min erfaring med produkter fra hooks(det som ikke er noe spess. kjent merke) ikke er så bra som det virker i katalogen. Thermo master dekknene blir fort ødelagde, så hvis man vil ha et bra, slitesterkt dekken burde man ikke kjøpe de fra hooks ;)

Men mye fint, det har de ;)

~Camilla~ Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  16:47:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Har tenkt litt på det med kvaliteten på enkelte produkter fra Hööks jeg og. Har aldri hatt Thermo Master dekken, men prismessig ligger de jo faktisk i samme klasse som hva Bucas gjør andre steder.

Hööks er så vidt jeg har sett blant de dyreste butikkene jeg har funnet på nett.

Blindheten er størst hos den som med vilje ikke ser...

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  17:09:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
en annen ting som slår meg me Hööks er at de driver veldig på med mote. rideklærne er veldig "pene", mye av det ligner på helt vanlige klær. ei på stallen kjøpte seg en boblejakke som hun ikke får lov til å bruke i stallen. moren hennes synes den er for fin! modellene er alle unge, slanke pene jenter, noe som jeg reagerer på med mine overflødige kilo... det er også kun varmblodshester som brukes (dette går igjen mange plasser), det er sjeldent jeg ser en kaldbods eller fjordng avbildet...

puh, da fikk jeg ut litt frustrasjon i dag og

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  23:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil bare si at jeg har et thermo master dekken som jeg kjøpte i fjor og det ser helt nytt ut fortsatt så jeg er veldig fornøyd med det dekkenet... Nå veit jeg jo ikke om alle dekkene er sånn, men dette er i hvertfall veldig bra =) Eneste negative er at det er en slags halebeskytter(på en måte en "lapp") som er festet med bårrelås som har detti av et par ganger.... Men men, ellers ingenting å klage på =)

Det jeg har veldig lyst på i hööks katalogen er:
-Sidepull hodelaget... Rir en del i grime og tenkte at dette er tingen for hesten min Var ikke så dyrt heller... Men spørs om kvaliteten er noe bra da???

-westernhodelag... Det lyse til 200 kr.. Det eneste jeg ikke likte så bra med det er pynten på pannereima...

-Stübben hodelag 191... Er rådyrt så det blir nok bare å ønske seg det da Er ytrolig fint da...

-horsehead hodelag... Det til 600 kr... Er kjempefint så spørs om jeg kjøper det til sommeren igjen....

også er det en del "småting" som grime, bandasjer osv da....

Men spørs om jeg kjøper noe særlig, trenger egentlig bare et nytt hodelag og en børste til hesten min... Tror jeg har dobbelt av alt det andre jeg trenger for å ha hest, hehe...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 24/01/2004 :  23:27:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Ja kvaliteten er kanskje ikke den beste, MEN paa det som ikke er laget saa mye for aa se pent ut, er det mye bedre:) For eksempel har jeg en STYGG ridebukse fra hooks, og den har jeg hatt i 5aar!! Og jeg har ventet og ventet paa at den skulle bli oodelagt saa jeg kunne kjoope ny, men den vil ikke! Dessuten passer den fortsatt.... Heldigvis begynte jeg aa ri saa ofte at jeg maatte ha mer enn en ridebukse, naa har 6, der en er konkuransebukse, en er helskin, en er den fra hooks, og en er for stor, og en er hullete, og en er vanlig
Men billig er det ihvertfall, saa om jeg ser etter leietau til hesten, kjooper jeg det der(i hvertfall foor, naar jeg bodde i norge), for hesten eller geita spiser det opp uansett

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 24/01/2004 :  23:46:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Ang. Thermo master dekkenene: I flokken her er det "mye liv" så de krangler en del... Da ryker de dekknene som er "dårligst" mens f.eks. bucas dekknenen tar lenger tid før de blir ødelagte. Har faktisk aldri fått et ødelagt bucas dekken... Go bucas! tihi
~Camilla~ Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2004 :  11:09:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
modellene er alle unge, slanke pene jenter, noe som jeg reagerer på med mine overflødige kilo... det er også kun varmblodshester som brukes (dette går igjen mange plasser), det er sjeldent jeg ser en kaldbods eller fjordng avbildet...

Opprinnelig postet av kristy

Mulig selve modellene kanskje er veldig pene og slanke. Det skal jeg ikke si deg imot på.. Men Hööks er faktisk blandt de få butikkene som har større ridebukser inne som en kan få kjøpt på dagen. Og det synes jeg Hööks skal ha litt kreditt for.. For meg er Hööks en av mine nærbutikker, og om jeg (som også har noen overflødige kilo) skulle hatt meg ridebukse på dagen kan jeg bare glemme butikker som Caprilli, Lillestrøm, Løwenborg osv. Iallfall med mindre jeg ikke er ute etter en standard svart bukse i nylon. Nå kan man riktignok bestille, men bestilling tar tid.. På Hööks finner du utvalg i både det ene og det andre, og de har de fleste buksene iallfall i min størrelse. De har til og med bukser i flere størrelser større enn hva jeg trenger (og de som bruker disse buksene sliter sannsynligvis ennå mer enn meg for å finne noe..). Nå hadde det kanskje ikke vært så dumt av dem å bruke litt større modeller for å få frem at de faktisk har disse buksene (selv ville jeg aldri stolt på at disse buksene hadde passet meg dersom jeg skulle bestilt på postordre), men de skal iallfall ha at de har bukser i større størrelser.

Apropo ridebukser når en først er inne på det. Og apropo kvalitet da dette også har vært noe som har blitt tatt opp her. Har etterhvert fått endel Hööks-bukser selv, og har veldig delte erfaringer med de ulike typene. Har to i sånn kunstighelskinn. Har dog bare brukt den ene til nå, men den synes jeg er helt håpløs! "Skinnet" begynte å nuppe etter førstegangs bruk. Glidelåsen i lomma gikk raskt istykker, og buksa har ellers dårlig passform. Nå er ikke denne modellen å få kjøpt lengre hos Hööks, men dette kunstige helskinssmaterialet er det som fremdeles bruker, og det synes jeg generelt var dårlig.

Ellers har jeg kommet over endel gode tilbud på bukser uten skinn (pleier å stikke innom Hööks i det de går over til ny katalog, for da er det mye til halv pris). Nå liker jeg egentlig best bukser med skinn, men kan være greit med bukser uten skinn av og til dersom du ønsker å ha en bukse som er lett å vaske, eller du skal i stallen uten og nødvendigvis ha hardtrening med instruksjon osv.. Har flere bukser i både cord og bomull, og disse må jeg si at jeg er svært fornøyd med. De slites selvfølgelig, men sett i forhold til pris og hvor lenge jeg har brukt buksene før de tar dukken så er det ingenting å klage på. Til nå har jeg kun klart å slite ut en bukse i cord, men den har jeg til gjengjeld brukt såpass mye at det skulle bare mangle..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/01/2004 13:46:20 Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2004 :  11:44:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, meg og det temperamentet mitt....

du har helt rett spoff, når jeg skal ha ridebukse så er Hööks plassen jeg kjøper det på. men jeg skulle gjerne ha sett noen der med noen kilo for mye eller noen år for gamle likevel....

mvh lille meg - som har roet seg ned etter en god natts søvn

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.