hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Drektige hopper og Biotin Forte...???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Drektige hopper og Biotin Forte...???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2008 :  15:49:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Er det greit å gi drektige hopper Biotin tilskudd??

Vet at det er mye drektige hopper ikke skal ha. Bl.a. visse insektsprayer, tilskudd ol. Så jeg vil være helt sikker før jeg evt. starter med å gi hoppa vår dette.

Noen som vet??

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/01/2008 :  03:10:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - hva er Biotin? Hva er det godt for? Grunn til å gi det? (Hva koster det?)
Bare en "gammel noldus" som spør, siden jeg bare såvidt vet foran og bak på en gulrot når det gjelder "tilskudd".....
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2008 :  08:03:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Så vidt jeg vet er det ingen grunn til at man ikke kan gi tilskudd av biotin til drektige hopper. Det er jo fint for både hover, pels- især hvis din hest har noen "problemer" med dette.
Litt vanskelig dette med disse gravide...f.eks er det bra for fosteret med vit-a, samtidlig som drektig hoppe ikke skal ha for mye. Hvis man holder seg til vanlig vitamin-tilskudd, oppdrettsfor ( v full mengde trengs vel ikke vit) samt litt biotin, jeg gir på min side e-vit tilskudd til min hest. Så skulle man vel holde seg innenfor det som er greit.
det anbefales jo å gi b+ k vit til hest f.eks etter antibiotikabehandling, pga at disse vannløselige vit brytes ned i tarmen)
calsium og fosfor er viktig for høy drektige hopper, men forer man med anbefalte mengder av oppdrettsfortrengs det ikke tilskudd som f.eks kalkstensmel utenom.

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2008 :  10:10:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hmm - hva er Biotin? Hva er det godt for? Grunn til å gi det? (Hva koster det?)
Bare en "gammel noldus" som spør, siden jeg bare såvidt vet foran og bak på en gulrot når det gjelder "tilskudd".....

Opprinnelig postet av T. Boysen

Boitin Forte er et forsupplement som forsterker høvene. Stjerna pleier å få dette i perioder for å bedre hovkvaliteten sin, men har ikke fått det mens hun har gått drektig. Vi synes det har hatt god effekt på henne, men har ikke turd å gi henne dette nå etter at hun ble med føll.
Det koster litt ja, men er til å leve med. Tror vi betalte ca. 300-400,- for rundt 2-3 månders forbruk.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/01/2008 :  01:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har liksom ikke bekymret meg så mye om tilskudd og sånt - de 9 gangene jeg har hatt drektige hopper. De har klart seg aldeles utmerket og føllene er blitt store, friske og fine.

Selv da min 25-årige hoppe skulle ha sitt 17. føll, fikk hun ikke noe særlig ekstra, og større føll har hun knapt fått - ehh, det var Fjærill. Sunniva var nr. 14. i rekka.

Ta kontakt med Fjording-folk, og hør hva de gjør. Hehh - på Langedrag skulle de kunne gi råd.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.26 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.