hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sette ut ponni på halvfôr
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 sette ut ponni på halvfôr
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bandit-

» VIP

Skrevet - 05/01/2008 :  19:20:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har satt ut min ponni på halvfôr, og har satt prisen på 65 kr dagen (det er hva det koster i forhold til stalleie, delt på 31 dager). Personen gjør det samme som jeg ville gjort : møkke, strigle og ri. I ridningen får personen bruke hesten som den vil, tur eller bane.. Ponnien er super på tur, og det er fine turmuligheter rundt stallen. På bane er han meget villig, og jobber bra. Banen er bare en 5 minutters skrittetur unna stallen..Jeg har gitt lov til at personen får ha treninger med instruktør, og ta med seg ponnien rundt på diverse andre treninger og stevner. Jeg har også tilbudt meg å hjelpe til eller undervise litt ved ønskelig. Det er også fritt fram om det er sprang eller dressur personen vil trene på : ) 8 ganger i måneden, altså to ganger i uka, vil si en pris på 520 kr i måneden. jeg personlig synes dette er rimelig, men så får jeg høre at dette er dyrt? vil høre litt hva andre folk ville tatt, og hva som er dyrt og ikke..

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 05/01/2008 :  21:58:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
Nei, vil ikke si det er dyrt!
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 05/01/2008 :  23:36:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Praktiserer selv at fòr-rytter betaler "selvkost", dvs. det det koster pr. dag å holde hesten.
Ut fra den regning jeg får fra stall-eier pr. mnd. regnes "dagsprisen" ut, da det gjennom årene og med årstidene er variasjoner i pris.
Som heste-eier betaler jeg forsikring, utstyr, veterinær og hovslager, og ellers regnes ut hva "dagsprisen" er, og for-rytter betaler for dette.
Det har funket bra i 24 år.
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 06/01/2008 :  11:42:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er normalt at en forrytter betaler faktisk det det koster å ha hesten det antall dager de er der Og når man får lov til så mye som din får lov til, så er dette overhodet ingen upris!!!! Gå til toppen av siden

Miss_Sunshine

Skrevet - 07/01/2008 :  21:24:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil si at du har en utrolig heldig forrytter
:)

Det er ikke uvanlig å betale 150-200 kr kun for å ri på tur her jeg bor...
Gå til toppen av siden

rolexblesa

Norway

Skrevet - 21/01/2008 :  17:05:05  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingrolexblesa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresserolexblesa  Svar med kopi av melding
Trenger du ponni/hest på halv for så se på denne linken ! :) Ps ! hu står på madla/stavanger

http://www.hestemarked.no/medlem.asp?hva=viseannonse&ID=224168
Gå til toppen av siden

SiljeOgSolveRoss

Skrevet - 21/01/2008 :  20:19:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns engeltig man ikke skal betale for å ha hest på for kanskje 2 dager i uken jeg:P
Det er min mening. Hvis du ikke har tid å trenger for rytter til å gjøre jobben syns jeg det bør være gratis! Men hvis du "bare ha lyst til å sette brt hesten 1-2 dager i uken" blir det noe helt annet.. det er ikke på den måten jeg mener,men jeg finer ikke noen "bedre" ord for det..
Forrytteren gjør jo som regel ALT den dagen.. Møkker, Pusser, Evt rir, kanskje pusser hun/han ustyret osv..
Noen steder har jeg sett at man må betale rundt 1000kr for å kanskje ri 2 dager i uken!! Helt sykt spør du meg..

MenMen... MIN mening;D
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 22/01/2008 :  14:05:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er riktig at forrytter betaler det det koster å ha hesten den dagen. Så det blir stallleie, mat og skoing.

Du har sagt en rett pris synes jeg, og jeg synes forrytter får mye for pengene :)

Synes du gir forrytter mange muligheter og det er flott!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.