hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Er det grunn til stor bekymring???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Er det grunn til stor bekymring???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 25/12/2007 :  11:19:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hoppa vår har termin ca. 8.mai. Hun er frisk og rask og alt har gått uproblematisk gjennom hele drektigheten. Men de to siste dagene har hun vært svett på flankenen sine og under magen. Særlig om morgenen. Hun har ikke pleid å være slik før. Hun har ikke feber, god matlyst og virker ellers helt fin og rolig. Hun er seg selv for å si det sånn. Er det stor grunn til bekymring, elller er dette noe som gjerne skjer med drektige hopper??


Hilsen bekymret HØNEMOR på Skogli Stallen.
Blir veeeeeldig glad for svar

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 25/12/2007 :  12:58:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
HVor varmt er det i stallen? og står hun med dekken??
mye pels?
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 25/12/2007 :  13:34:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Hun har mistet vinterpelsen etter å ha brukt dekken og etter at vi begynte å ta den inn om natta. Begynte med dette for litt over 1 måned siden og hun har ikke pleid å bli svett ellers. I stallen ligger det på 7-9 grader og der inne står hun såklart ikke med dekken. Når hun blir svett p.g.a varme eller når hun trenes så pleier hun alltid å bli svett mellom frembeina og nedover halsen også, ikke bare rundt ved flankene. Så svetten begrenser seg kun til rundt flankene, pattene, lårene og under magen. Har ikke funnet noen hevelser på henne, åndedrett og puls er normal, slimhinnene har fin farge, vanlating og avføring er normal, men hun blir fort grinete om man klemmer på magen hennes ved flankene. Dette pleier hun ikke å være ellers. Kan det være at den lille der inne bare har vært veldig urolig og gitt henne smerter og ubehag eller er dette veldig unormalt for drektige hopper??? (vår første her hjmme skjønner du )
Boksen hennes er fin og tørr også i midten, så det er ikke p.g.a at hun har ligget i flisa heller. Vi har sett dette de to siste dagene. Er det stor grunn til bekymring?? Tempen hennes var helt fin 37,5 grader slik hun har til normalt.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Innlegg: 318

Skrevet - 25/12/2007 :  15:17:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Hoppa mi liker heller ikke å bli rørt ved magen (eller flankene) når ho er drektig. Ho misliker selv å bli berørt av sjenkler under ridning...
Ellen Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 25/12/2007 :  17:27:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hoppa mi liker heller ikke å bli rørt ved magen (eller flankene) når ho er drektig. Ho misliker selv å bli berørt av sjenkler under ridning...

Opprinnelig postet av Hirsaluohkka



Takk for svar. Det var iallfall godt å høre at det kan være vanlig blandt drektige hopper. I følge "læreboka" er folen nå ca. 65 cm stor inne i magen hennes så jeg kan jo forestille meg at den kan lage litt sprell der inne, men jeg er veeeeeeldig usikker på alle forandringer som oppstår som den hønemor jeg er.

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

Goldman og Rex

» VIP

Innlegg: 200

Skrevet - 26/12/2007 :  23:42:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at hoppene av og til kan få en reaksjon når føllet snur seg. Vet ikke når dette skjer, men kan høres ut som noe lignenede dette. Gå til toppen av siden

Hirsaluohkka

» VIP

Innlegg: 318

Skrevet - 27/12/2007 :  00:32:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHirsaluohkka  Svar med kopi av melding
Hoppa mi var sånn fra 2-3 mnd drektighet og ut resten av tida. Så i hennes tilfelle var det ikke fordi fosteret snudde seg... I år har ho termin i begynnelsen av juni (i fjor var det i begynnelsen av mai).
Ellen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Innlegg: 3062

Skrevet - 27/12/2007 :  03:22:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres ut som det er småttingen som er livlig. Det er på denne tiden i drektigheten at føllet enda har plass til å foreta rundkast - før det blir for stort.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway
Innlegg: 1080

Skrevet - 27/12/2007 :  17:08:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar. Jeg har rådført meg litt med dr. dyregod og hun fortalte at dette visstnok er ganske vanlig. Det har med store hormonsvigninger å gjøre som bobler hos den "gravide". Siden alt annet ellers var helt normalt skulle jeg ikke engste meg, men bare fortsette å følge med henne.

Ja småttingen er temmelig livlig, for det synes godt utenpå magen hennes også nå, he he. Særlig om kvelden rett etter foring

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
*************************
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.