hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vanskelig hest på tur
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Turridning
 Vanskelig hest på tur
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Joystick

» VIP

Skrevet - 19/01/2004 :  12:36:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei når jeg er ute og rir er det offte hesten min stopper.
Den nekter og gå i gjen og.
Hva skal jeg gjøre?? Trenger tips. (Gode)
Jeg har prøvd henne med mye sjenkel.

Takk

Destrier

Norway

Skrevet - 19/01/2004 :  13:27:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Hei Hestedilla2

Det høres ut som du trenger hjelp av noen som har mer erfaring enn deg. Finnes det noen på stallen der du er som du kan spørre?

Det du beskriver er ikke å spøke med, og det kan lett oppstå en farlig situasjon.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2004 :  17:36:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
hey! sånn var den gamle hesten jeg hadde på for ogs.. hun tote ikke å gå på tur alene........ men hun begynte å bukke+++den hetsen jeg steller nå snur og steiler... men d er sikkert smartes og snakke med noen erfarne fålk som kan bli med deg eller prøve hesten på tur:D
koooz

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2004 :  17:53:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
slutter meg til resten her: skaff hjelp! har hatt tre hester som er slik (i forskjellig grad), og en av de var rett og slett skummel! hun småsteilet, gikk midt på veien og nektet plent å gå frem. de to andre var heldigvis ikke så ille... den forste stoppet og sto til hun ville gp igjen, det var ingenting som fikk henne til å rikke på seg men hun stoppet heldigvis på siden av veien, og ikke midt på. hesten jeg har nå kan være slik når hun er alene, men da er det bare å gi henne et smekk med pisken på bakparten, og så går hun frem igjen.

prøv å finn ut hvorfor den stopper. det kan være at den er redd, har vondt eller noe annet rart...

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 20/01/2004 :  13:17:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei ja takk for rådene. men hesten min er ikke farlig får det. hun nekter bare og gå til hun nesten gror fast Vil bare ha et tips om hvordan jeg kan få henne til og gå!

Hilsen hestedilla2
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2004 :  14:37:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Hei. Skjønner at du gjerne vil ha en litt mekanisk og grei beskrivelse, så det får du av meg nå:

Du kan få av bremsene når de har låst seg på denne måten: gyng hesten fra side til side ved tøyletak og vekt. Til slutt vil den gå til ene siden. Be da om motsatt side eller framdrift. En annen måte å løsne bremser som har satt seg fast; rygge dem av...

Funker ikke dette må du ha ettersyn på bremsene på hesten din, for da må noe ha kilt seg fast...

Mvh Line.

P.S. La merke til at dette er lagt under "Diverse". Burde kanskje passe bedre under "Problematferd"?

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Redigert av - Cowgirlchris den 20/01/2004 17:52:32 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 20/01/2004 :  16:01:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
*ler* dagens beste Line

Guro
Gå til toppen av siden

Loona

Norway

Skrevet - 25/01/2004 :  15:46:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLoona  Svar med kopi av melding
heinår du rir på tur og hesten stopper og nekter å rikke sg kan d være at hesten ikke har respekt for rytteren eller at noe er ubehageli eller den kan være redd. hvis d er d første kan d hjelpe med natural horsemanship og mye bakkearbeid. hvis hesten stopper ved stallen kan du prøve og ri mye fram og tilbake ved stallen. du bør sjekke utstyret til hesten(om d passer orntli), hvis hesten er redd(noe jg ikke tror den er siden den nesten gror fast)kan d oxo hjelpe med natural horsemanship da får hesten tillitt til dg oxo....da har ikke jg flere råd for øyeblikket,mn skal skrive hvis jg kommer på noe mere

LYKKE TIL!!!!

koz og klemz fra Den du vet

Lonna;) Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 26/01/2004 :  12:29:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for tipsene men for og beskrive litt merre, når jeg rir tur går hun til slutt. det er når jeg rir på bane eller på beite hun stopper. det er ikke med meg hun stopper heller det er med marita og Nora. Jeg har prøvd og finne boka om natural horsmanship Loona. Skal lese den. En dag jeg red på tur så var det en elg i skogen. hvist hesten ikke hadde stolt på meg hvorfor vil den begynt og gå i gjen den ville ikke det om den ikke hadde stolt på meg Gå til toppen av siden

Loona

Norway

Skrevet - 26/01/2004 :  12:41:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLoona  Svar med kopi av melding
neida,hestedilla2
jg vet at Glupa stoler på dg;)mn d er oxo andre som leser og får tips vettu;)

se på tksia en tur

Lonna;) Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 10/02/2004 :  13:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei loona mener ikke noe vondt med det altså. ble bare litt red for at glupa ikke stoler på meg Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 10/02/2004 :  13:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei loona mener ikke noe vondt med det altså. ble bare litt red for at glupa ikke stoler på meg Gå til toppen av siden

maco

» VIP

Skrevet - 21/02/2004 :  17:25:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir noen ganger ei 5 år gammel new-forest hoppe..

Hun stopper, men det er bare for å se seg rundt, og ta en titt på det som skjer rundt henne..

Kanskje hesten din "tror" den må på do, og så kommer det ingenting?
Mer vet desverre ikke jeg ;)

~One horse to rule them all, Dutchess~
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.