hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Import av hester fra Danmark & Sverige!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Import av hester fra Danmark & Sverige!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  18:38:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Ok, takk for masse bra svar:) Jeg kommer nok til aa ville ha hesten paa proeve. For meg er det veldig viktig at hesten og jeg passer sammen og at den trives. Hva hvis den ikke trives, eller vi ikke passer sammen og jeg allerede har kjoept den? Nei, tror heller jeg har den paa proeve aa tar meg en tur innom dyrlegen med den og faar den undersoekt! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/02/2003 :  23:16:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg tror f.eks. ikke bytteretten gjelder om din årsak for å omgjøre kjøpet er at "vi passer ikke sammen". Sånn sett er prøve en lur ting. Iallfall for den som kjøper hesten.

Ikke sikker på hvordan det med bytterett er, men jeg tror det er uavhengig av prøvetid eller ikke. Men med bytteretten har du en garanti om at du må ikke på død og liv ha prøvetid først. Du kan faktisk bare kjøpe hesten. Men seff litt trist om dere ikke har så god kjemi. Men da kan du isåfall selge hesten videre i samme stand, og sikkert få samme pris cirka. Mye styr kanskje, men går.. Prøve eller ikke? Mer opp til deg, og om den hesten du vil ha settes bort på prøve eller ikke. For selger kan det være ulønnsomt å sette hesten bort på prøve.

--
spoff
Gå til toppen av siden

mina
» VIP

Skrevet - 04/02/2003 :  21:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
2 års reklamasjonsfrist det er noe helt annet enn garanti. Ved reklamasjon må man ha sterke beviser på at det er feil eller mangler på gjenstanden, og i hester tilfelle ville det nok ha vært uhyre vanskelig å bevise at skade/sykdom ikke har oppstått i etterkant og at selger kan belastes for dette, veldig ofte ender det opp med rettsaker. Jeg har aldri hørt at dette gjelder ved kjøp av hest i alla fall har jeg aldri hørt om noen som har benyttes seg av dette etter 2 år. Ville ikke vært for stor optimist i en evt. slik sak. Gå til toppen av siden

Maisha

Skrevet - 05/02/2003 :  16:06:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg mener å ha hørt om at det finnes en bytterett på 2 år ja, men kan vet ikke noe mer.. Gå til toppen av siden

kokkos

» VIP

Skrevet - 03/04/2003 :  14:46:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg betalte 9.000 for ponnien min i danmark.
Da kjente vi oppdretteren godt og jeg var der nede i to uker sammen med hesten og hadde den på prøve! går feks ann å få det til å klaffe med en Ferie??
Jeg tok henne inn som reisegods for både mamma og pappa står som eiere i papirene og da blir det 4500 pr stk i reisegods!
derrimot, da jeg solgte den for 38.000 så ville oppdretteren i danmark kjøpe henne igjen og altså inporteres tilbake.
Dette var mere innviklet fordi danmarks tollstasjon er HELT firkantet!!!!
forresten så er det distrikts vetten som skal undersøke hesten når den kommer inni landet og den skal holdes separert fra andre hester i to uker, da dette er like lang tid som feks kverke bruker på å bryte ut!
har nettopp vært gjennom dette. kom Noen NYE lover for en liten stund siden.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.