hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trener/berider som tar i mot hester til trening
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Trener/berider som tar i mot hester til trening
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2007 :  00:07:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Er det noen som kan anbefale noe gode seriøse hestetrenere som tar imot hester til trening, tillridning o.s.v. ?
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/12/2007 :  12:37:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja det kan jeg :). alexandra myhren - ridekunst.no . hun er megaflink! Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2007 :  13:53:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja det kan jeg :). alexandra myhren - ridekunst.no . hun er megaflink!

Opprinnelig postet av Royal-X

Takk for svar. Hvor i landet holder hun til? Har hun hjemmeside?

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 02/12/2007 :  18:25:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja: http://www.ridekunst.no er hjemmesiden. Hun holder til i Arendal - stall Nedenes. På min stall :). Hun er utdannet ridder hos Bent Brenderup i Danmark. utrolig dyktig!

les:
http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=2896
http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=4006

hun har også VIP på hestemarked - men hun leser aldri der, så ikke vits å spørre henne om noe i gjesteboka. http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=4844

Det beste er nok å ringe henne på mobilen tror jeg.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2007 :  20:26:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg ville jo vurdert litt hva slags mål du har med tilridningen/trening i forhold til hva og hvem du velger. Også litt utgangspunkt i hva slags hest man har og hvor mye penger man har lyst til å legge i et slikt opplegg.

Jeg ville aldri brukt penger på å sende dressurhesten min til en sprangrytter, eller en hest jeg skulle ri konkurransedressur med, til en som driver med akademisk ridekunst. Selvfølgelig kan man gå på tvers av grener om man ser et mål i det, men jeg regner med at man velger "en hestetrener" med litt mer baktanke enn at "vedkommende er god". God på hva liksom..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2007 :  12:55:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg ville jo vurdert litt hva slags mål du har med tilridningen/trening i forhold til hva og hvem du velger. Også litt utgangspunkt i hva slags hest man har og hvor mye penger man har lyst til å legge i et slikt opplegg.

Jeg ville aldri brukt penger på å sende dressurhesten min til en sprangrytter, eller en hest jeg skulle ri konkurransedressur med, til en som driver med akademisk ridekunst. Selvfølgelig kan man gå på tvers av grener om man ser et mål i det, men jeg regner med at man velger "en hestetrener" med litt mer baktanke enn at "vedkommende er god". God på hva liksom..

Hei Spoff. Joda jeg skjønner det, og derfor ser jeg etter flere muligheter og priser. Dette her gjelder generelt dressur og de grunnleggende øvelsene. Selv sliter jeg veldig med galloppen hans og kunne derfor virkelig trengt litt hjelp til å innarbeide dette ordentlig av en som virkelig kan ri han igjennom godt. Det behøver nødvendigvis ikke være snakk om noen dyr berider eller trener, men en som er dyktig nok og erfaren nok til å lære hesten dette. Jeg har også vurdert å sette han ut på for, for en lengre periode, men da til en erfaren rytter som kan lære han mer en hva jeg har kapasitet til her hjemme. Med en ridebane som ikke er ridbar her hjemme og en hest som ikke kan ris på tur alene, begrenser det seg veldig hvordan jeg får trent han, desverre. Jeg har to hester her hjemme og står alene om å trene dem. Det er sjelden jeg får med noen som kan være med å ri på tur og derfor blir dette både begrenset og vanskelig om du skjønner.
Derfor ser jeg etter alternative muligheter til å få videreutdannet og utviklet gutten min.
Opprinnelig postet av spoff

Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 03/12/2007 :  14:22:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, du skriver at du ser etter noen som tar hester i tilridning og trening, og samtidig at du vil sette ut hesten din på for.
Mener du at du vil sette den ut på for til en dyktig rytter som kan trene den(og betale for den), eller til en trener som tar den inn til trening mot betaling?(Det er dette tilridning osv er)
Hvis du skal sette den bort til trening og tilridning annbefaler jeg deg å sende den til sverige, der gjør de like effektiv jobb for under halve prisen, samt at de er litt mildere.
Ellers er Stall Vest og Bergan svært effektive. Førstnevnte slurver heller ikke.
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 03/12/2007 :  17:54:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei, du skriver at du ser etter noen som tar hester i tilridning og trening, og samtidig at du vil sette ut hesten din på for.
Mener du at du vil sette den ut på for til en dyktig rytter som kan trene den(og betale for den), eller til en trener som tar den inn til trening mot betaling?(Det er dette tilridning osv er)
Hvis du skal sette den bort til trening og tilridning annbefaler jeg deg å sende den til sverige, der gjør de like effektiv jobb for under halve prisen, samt at de er litt mildere.
Ellers er Stall Vest og Bergan svært effektive. Førstnevnte slurver heller ikke.

Opprinnelig postet av *Showjumping*

Hei og takk for svar. Jada, jeg vet hva dvs. å sette bort hesten til tilridning. Det jeg prøver å si er at jeg virderer alle muligheter. Finner jeg en erfaren dyktig forrytter som som har kapasitet og erfaring til å videreutdanne han og som kunne tenke seg å ha han over en lengre periode så hadde jo det vært ideelt, men slike er ikke lett å finne. Alternativet er da evt. å sette han bort til en beroder, trener men det blir jo såklart mye dyrere. Takk for tipset om å sende han bort til sverige. Har du noen erfaring med dette? Har du noen konkrete steder å anbefale der?

Stall Vest og Bergan er også notert ned Hvor i landet ligger de?

Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 05/12/2007 :  12:10:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg hadde sjekket litt rundt på landets ride"skoler" og de som arrangerer rideleire. Vet at Marits Rideskole tok inn hester til innridning og omskolering for noen år siden. Hun holder jo til i Skjeberg og det blir ikke så mange timene å kjøre ned dit.

Mange av disse stedene har eierer og drivere som er høyt skolerte og kan sakene sine. Har selv vært på kurs hos Marit og da omskolerte de en varmblods traver. I løpet av en mnd tid gikk den stabilt til tøyler og kunne det grunnleggene. Så det er som du sier...se deg om og be om pris og hva de kan tilby for den summen.

Men du bor i jo i Hedmark.....vet at på Kongsvinger er det rideskole som blir drevet at Maren....som er utdannet ridelærer 3 fra Starum. Kanskje hun kan gi deg noen gode tips om steder du burde kontakte for innridning og videre utdanning av hesten din.

Lykke til.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2007 :  13:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Takk for alle svar. Nå har jeg fått ordnet den perfekte løsningen for han og lagd en avtale for han fra våren av. Han skal få dra til sin forrige eier på Blixland gård. Der vil han bli ridd godt igjennom noen uker og jobbet mye med, før han skal få jobbe i rideleiren der hele sommeren. Jeg kjenner til både stedet og hun som er ridelærer der, og hun er kjempeflink (hun er landslagsrytter i feltritt). Så nå kan jeg slappe av for jeg vet han kommer i de beste hender hos dem. Jeg er så glad og lettet over denne løsningen. Så det ordnet seg tilslutt
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 05/12/2007 :  18:53:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så flott!! lykke til! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.