hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Politi hestene..... rase ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Politi hestene..... rase ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Northernlights

Skrevet - 28/11/2007 :  08:57:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer veldig på hvilken rase/raser politi hestene er ? Syns de er så utrolig flotte og store, og siden jeg har lyst på en STOR hest så lurer jeg veldig. Hvem kontakter man for å evt kjøpe en avdanket politi hest ? Eller de som ikke klarer politi hest prøven ?

Lopke

Norway

Skrevet - 28/11/2007 :  13:33:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Holsteiner og halvblodsraser er typiske politihester.. Holsteineren er vel opprindelig en militærhest og er av noe grovere type enn NV.. Likeså den gamle oldenburgeren
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2007 :  18:21:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Tidligere kjøpte de kun inn svenske halvblodshester fra Sverige, men i de siste årene har ikke rase vært kriterie for innkjøp. De må være kalde i hodet, og de har vel bare vallaker. Og mye halvblods. Jeg rei en hest som tidligere var politihest, men som ble tatt ut av tjeneste da den var litt for våken. Det er en dansk varmblodsridehest, og ble kjøpt direkte fra politistallen. Jeg aner ikke, men har inntrykk av at hester man kjøper fra politistallen heller er hester som ikke egner seg i tjeneste, fremfor at de er direkte avdankede. Men politihester blir jo også gamle.. Men går vel en god del år hvis de først er godt egnet også.

Husker vi var og besøkte Castor på politistallen i 3. klasse på barneskolen Han tror jeg faktisk var polsk.. Men de andre hestene da (ok, det er endel år siden!) var svenske.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 28/11/2007 :  19:53:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
selger de hester fra politiet da.
trodde de enten ble pansjonert hos politi folk eller slaktet.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 29/11/2007 :  01:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke lett, men Politihestenes Venner har kanskje en nettside.

Jeg har også hørt at de tidligre bare kjøpte svenske halvblodshester, og at Castor var unntaket som bekreftet regelen - de hadde visst en avtale med Flyinge.
Nå kjøpes hester litt her og der.
Vil tro at de kanskje kjøper noen hester av gangen, og så blir de beste politihester, mens det ville være for gæli å slakte en ellers ganske så brukbar og godt innridd hest. Det er jo ganske tøffe tester politihestene går gjennom før de blir satt i tjeneste.
Gå til toppen av siden

Inga+Bailey

» VIP

Skrevet - 29/11/2007 :  12:42:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når jeg var i politistallen i arbeidsuka mi hadde de stortsett svensk/dansk halvblods. Det har kommet noen nye etter at jeg var der, og disse ser mindre ut så det kan jo hende de er av en annen rase. Men de skal jo helst være litt store;)
Herlige hester ihvertfall!

BAILEY TRENGER HELFÒRVERT!! Se finnkode: 15931305 for mer informasjon. Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 29/11/2007 :  14:19:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, var i poltistallen i sommer og la merke til at et par av hestene var mindre enn de andre (den ene røde var ikke over 170 tror jeg). Spurte politidamen og da sa hun at de har gått vekk fra minstemål, så da regner jeg med at de har gått vekke fra rase og. Ble helt rørt når jeg var der, han ene er jo langt over tyve! Tenk hva de gjør bare fordi vi ber om det! Helt utrolig! De virker jo glad og fornøyd og er iallefall mer harmoniske og vennlige enn de fleste ridesenterhestene jeg har truffet på i det siste iallefall. :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.