hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trenger hjelp til å begynne med dressur:)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Trenger hjelp til å begynne med dressur:)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 27/11/2007 :  16:48:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei.

jeg har eid hesten min nå i over 1.5 år, og i løpet av den tida har vi bare hatt noen få timer med undervisning, og dit vi nå har flyttet har jeg ikke lengre mulighet til å kunne være med på timer. Det er også for dyrt å kontakte instruktør til å komme til stallen her også siden den billigste serriøse personen jeg fikk tak i skulle ha 350kr + kjøring for 30 min. Dette blir litt dyrt hver uke for min del, spesielt da jeg ikke har noen mål med å starte konkuranser.

Jeg rir litt for ei jente borti her, men pga at hu har en unge på snart 1 år er det begrenset hvor mye hun orker og instruere meg.

SÅ det jeg lurer på er om dere kan gi meg noen tips til øvelser og HVORDAN disse utrføres så jeg kan klare det. Jeg har lest noen bøker men siden jeg må ha alt sånn inn med teskje, prøver jeg å høre med dere her, siden mange av dere er utrolig flinke med å forklare ting.

Det må nå nevnes at hesten min kan en god del mer enn meg, og ei som red han i vinter fikk hesten til å ta bak og forpartsvendinger, galopp bytter osv men så flink er ikke jeg.. jeg ligger på nivået ved dressur på det at jeg så vidt vet hva serpentiner er, og halvparade har jeg nettopp lært (flaut) men alle må begynne ett sted, og jeg har frem til nå nesten bare ridd på tur eller hoppet litt med han.

håper noen kan hjelpe håpløse meg

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p
Redigert av - Angela_Dunjar den 27/11/2007 16:50:29

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2007 :  19:37:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
En ting som veldig mange undervurderer er å bruke ressurser man alt har på stallen. Hvorfor ikke hjelpe hverandre litt. Går det begge veier så gjør man hverandre en tjeneste begge veier, samtidig som man lærer mye av å se og kommentere andres ridning. En utfordring kan også være det og selv bli flink nok til å spørre en sideperson de riktige spørsmålene. Ofte er det enklere for en person på bakken og gi en riktig vurdering. Klarer du å stille spørsmålene rett, kan du faktisk også få mye nytte av en person som egentlig er dårligere enn deg også.

Men likevel.. For å komme videre vil du nok komme ennå lengre med litt mer profesionell hjelp. Er det vanskelig å få instruktør ukentlig, forsøk å arrangere helgekurs f.eks. en gang i måneden for deg og andre ryttere på stallen og/eller i omegn, eller reis på helge kurs andre steder selv.

Forsøk også å få folk til å filme, så har du en viss ide om hvordan ting ser ut.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.