hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Boots med brodder
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Boots med brodder
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kiras888

» VIP

Skrevet - 15/11/2007 :  21:54:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på hvilken boots med brodder jeg kan bruke som er av god kvalitet og holdes godt på hestens fot, gjerne til ikke en sky høy pris, men om de koster, så er jo det bedre enn at en fot brekker eller verre ting.
Nå når det er sne å blir glatt ute, er det bedre å bruke boots med brodder enn ingenting, da mine to hester går uten sko, de er barfot:)

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2007 :  13:42:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Boots med brodder er genialt, så slipper man å avlyse rideturer pga isete veier
Jeg har erfaring med easy-boots og boa-boots med brodder. Easy er litt tynne i sålen synst jeg, så jeg bruker innleggssåle når de har brodder i. Boa er tykkere i sålen, men det er kjekt med innleggssåle likevel hvis man skal bruke dem mye, for skiva inni bootsen som holder brodden på plass har en tendens til å lage merker i hoven. Som såler kan man bruke gulvbelegg, såler beregna til jernsko, comfortpads som selges der man kjøper boots, eller annet lurt man kommer på
Min erfaring er at boots med brodder fungerer like godt som vanlige jernsko med brodder. I tillegg slipper man kladder. Full fres bortover isen går som det suser! Men man bør være sikker på at de sitter godt! Etter min erfaring sitter boa bedre enn easy, men fordelen med easy-boots er at de ikke går over kronranda og derfor ikke kan gnage. Ser for meg at boa kan gi gnag hvis jeg skal bruke dem daglig.
Ellers så har jeg sansen for simple-boots, men har ikke prøvd dem med brodder ennå. Ser det går an å sette inn mange små pigger i dem, og har lyst å prøve dem også

Easy og Boa selges hos www.tofhesteutstyr.no, og simple selges av Knut Bjerva: www.barfothest.no. Ellers så kan du finne brukte boots her og der:)

Redigert av - Asbjørg den 16/11/2007 13:44:39 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 19/11/2007 :  19:28:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det du må gjøre, er å ta mål av høvene, og se på de forskjellige bootsene, og finne ut hvilke type som kan passe nettopp din hest. Noen boots passer best på runde høver, andre på avlange. Og så kan du velge ut fra de valgene du har.

Jeg hadde easyboots til min voksne hest når hun gikk uten sko. De passet bra til hun gikk opp en str, da var det helt håpløst. 1 var for små og 2 altfor store. Unghesten min har fått boots nå, og målene på easy er helt ville i forhold til hennes høver, så der endte vi opp med boa ;)
Gå til toppen av siden

Jenny&Quine

» VIP

Skrevet - 23/11/2007 :  17:53:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Maxigrip-broddene til Simpleboots er ikke spesiellt gode, i hvert fall ikke til en tung hest eller hvis du rir på asfalt eller stein. Var på tur i dag og sklei så det holdt fordi broddene var helt slitt ned selv om de bare har vært ute 4-5 ganger... Skal prøve brodder i islagsmuttere nå og håper det fungerer, men må vel få tak i noen såler da tenker jeg...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.