hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - priser på hovslagere
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 priser på hovslagere
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal-X

» VIP

Skrevet - 08/07/2007 :  23:08:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
har sikkert vært diskutert før, men jeg lurer litt på hvor mye hovslageren deres tar seg betalt.

jeg betalte i dag 750 kroner for 4 sommersko. med gebyrer og kjøring ble det 1031,25 - noe jeg syns er SINNssykt masse! (i vinter var det enda dyrere). ser en annen hovslager på stallen tar 450 - og da er kjøringa inkl. jeg vurderer å bytte hovslager, men h*n har skodd hesten min i "alle år", så da føles det på en måte litt ekkelt å bytte denne ut. Begge hovslagerne er flinke, men prisen er jo enormt forskjellig! Hva synes dere? Og hva betaler dere?

*ikke skriv hva hovslageren heter, det er ikke snilt... :)

rusket

Skrevet - 08/07/2007 :  23:21:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ca det samme som deg Royal, med moms, kjøring og arbeid blir det en drøy tusenlapp. Joda, finnes hovslagere som tar halvparten, men jeg betaler gledelig det det koster for en faglært og dyktig smed som holder seg oppdatert i sitt fag.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

IdaHau

Skrevet - 08/07/2007 :  23:49:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hovslageren jeg bruker tar 600 kr sommersko, 700 med brodder. Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 09/07/2007 :  14:16:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ca 11-1200 for fagutdannet hovslager som skor "hvitt". Beløpet er inkl moms. Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 09/07/2007 :  15:27:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
For stell av shettisen min betaler jeg 200kr for sliping(barfot)
Og for kaldblodshoppa mi med sko betaler jeg 750kr for sommersko og 850kr for vintersko
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2007 :  20:15:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Han jeg brukte før skodde begge hestene mine men begynte desverre å slurve veldig så hestene ikke fungerte...
Men han var faglært og egentlig en meget dyktig hovslager synd han var så slurvete på slutten..
Men over til pris. Jeg betalte 900 kr for skoing med sommer sko (det var samme pris uansett om jeg hadde skoene eller ei.) Og ca 1000 for vintersko. Dette pr hest...

Han jeg bruker nå tar 650 kr for å sko en hest da har jeg skoene selv. Han er veldig flink og nøye. Kjempe fornøyd.

For meg har ikke peisen så mye å si men vil helst ikke over 1000 kr. Synes det er viktigest at hovslageren gjør det beste for hesten og kan høre på andre og hesteeier. Spesielt når heste eier ser at hesten ikke fungerer med skoingen som blir utført

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Hangover

Skrevet - 10/07/2007 :  00:59:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han vi brukte tok 850 tror jeg men da måtte vi kjøpe sko selv.
Var veldig fornøyd med arbeidet for ingen av hestene mistet noe sko eller noe.
Men vi brukte ei anna den siste gangen nå , hun tok 900 ink kjøring. Synes dette var ganske dyrt. å da mistet hu eine eine skoa før ein måned va gått å de 3 andre var løse:/
Gå til toppen av siden

windus

Skrevet - 10/07/2007 :  17:06:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prisen varierer nok litt rundtomkring. Det som er viktig å forholde seg til er hovslagerens kompetanse. Det er lurere å betale en dyktig hovslager, enn å måtte betale veterinærer for skadene feil skoing skyldtes. God skoning ser man ikke på hvor lenge skoa sitter. Det beste for hesten er at den er litt vidt skodd, når det ikke fungerer må man kanskje forandre litt, men utgangspunktet bør være at skoa er litt "vide" . Mange hester trenger støtte utvendig - innvendig - i draktene osv for å støtte opp trykket igjennom leddene, og må derfor skos vidt på de nevnte steder. Dette fører nok ofte til at mange hester mister skoa, og trenger kanskje støp i tillegg for at de skal sitte. Se heller på jobben som blir gjort og kompetansen til hovslageren, dette lønner seg helt klart i lengden! Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 10/07/2007 :  20:39:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg betaler 600 kr pr skoing, uten sko. 700 for første skoing om vinteren pga tilpassning m kladdesåler,brodder osv. Hovslageren skor bra,og ikke minst er han super mot hestene!!! Han rir selv, er veldig opptatt av hester generellt, og er god på horsemanship. Jeg er setter veldig pris på at han håndterer hestene så tolmodig og riktig, det betyr like mye som skoinga!!!! Hovslageren har ikke no lang kjørevei.... Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 15/07/2007 :  20:10:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt flere til å sko oppimellom årene... prisene er litt forskjellige...

Har ny hest nå, og for å sko han nå betalte jeg 750. Tidligere har hatt en som tar 400,- men da må jeg ha sko. Det blir jo en del billigere det da... Men har mista nummeret til han, men skal fortsette å forsøke å få tak i han. Har jo bare fornavn på karen... hehe...'

Jeg har betalt rundt 1000 tidligere for vintersko. Det er litt for dyrt synes jeg :(
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 15/07/2007 :  20:24:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Smeden jeg bruker for øyeblikket, tar både barfothester og setter på sko.
Har fagbrev.

For verking er det 300,- og 500 for sko.

De to andre som jeg tidligere brukte, tar 600 for sko, den andre tror jeg tar 7-800,- Den billigste av disse to har fagbrev, den andre vet jeg ikke, har kun brukt ham få ganger.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

jezza86

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2007 :  09:53:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejezza86  Svar med kopi av melding
Pris på hovslager

Jeg tror mange bør forandre litt på tankegangen ang. hvor mye en hovslager bør koste.
Vi som hesteeiere er jo interessert i at det skal bli flere utdannende og flinke hovslagere som virkelig vet hva de driver med, og ikke minst har peiling på hvordan det ser ut inni hestebeinet og hva de påvirker hvis de gjør slik eller slik. Siden vi er interessert i dette, må vi være villige til å være med å gjøre hovslageryrket til et yrke hvor det er mulig å få såpass betalt at noen velger å utdanne seg til dette fremfor noe annet.

Vi må huske på at:
* hovslagerne har brukt tid på å ta utdannelse, gått i lære med lite betalt og evt. har lån.
* hovslageren må kjøpe/lease bil som han bruker i jobben, slik at han må ta betalt for "kjøring", noe som skal dekke både avskrivinger og bensinforbruk, pluss forsikring.
* hovslageryrket sliter på kroppen, slik at jeg vil si at det er slett ikke urimelig at vi betaler litt for at hovslageren hjelper oss med hesten vår.
* hovslageryrket er et håndverk. de fleste hovslagere bruker vel fra 40-45 min til 1,5 timer pr hest. de fleste andre håndverkere har en timetakst på 5-600, minst. Da blir plutselig ikke hovslageren så dyr likevel?? Når du tenker på at det er kun jobben, i tillegg kommer sko, søm, evt. remedier, slitasje av utstyr, kjøring osv. Sånn rundt 1000,- inkl moms og kjøring mener jeg er en riktig, rettferdig og helt grei pris.

Selvsagt har de fleste mulighet til å få noen til å få skodd hesten langt billigere enn det, - jeg brukte selv en som tok 200,-. "Kjempegreit" tenkte jeg - helt til jeg begynte å lære litt selv, og innså alle de snarveiene osv. han tok.

Jeg har hørt mange si "han er jo flink!", og da lurer jeg på på hvilket grunnlag det blir sagt?
Av egen erfaring vil jeg si at det er svært få hesteeiere som har grunnlag for å vurdere om en hovslager er faglig flink.
Og en ting er sikkert; DET ER IKKE HVOR LENGE SKOENE SITTER PÅ SOM AVGJØR HVOR FLINK HOVSLAGEREN ER!!!!

Mvh.
Jenny Mydland Nilsen
hovslager (under utdanning)
Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2007 :  20:59:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Kjempebra skrevet Jenny:)
Har hatt lyst til å skrive et lignende innlegg i denne tråden selv, men har ikke hatt tid og ork. Så jeg signerer innlegget dit i stedet.

Lene Søyseth
hovslager under utdanning

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

Sandra_og_Spinner

» VIP

Skrevet - 02/08/2007 :  19:20:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min tar 800-900kr inkl sko.

Gå til toppen av siden

Corino

Norway

Skrevet - 03/08/2007 :  13:20:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCorino  Svar med kopi av melding
Den ene hovslageren jeg har som bare beskjerer hestene min tar 300 kr per hest. Bruker en utdannet på den andre hesten min og han tar 1500 kr for å sko alle føttene Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/08/2007 :  19:38:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
For verking og skoing, inkludert 4 nye sommersko til begge de 2 hestene vi har, betaler vi 1300-1400 ,- tilsammen. Som sagt, dette er for skoing av 2 hester. Dette er inkludert alt, både kjøring, mva, jobben ol. Hovslageren vi bruker er utdannet med fagbrevet, og jeg syntes slettes ikke dette er noen ille pris med tanken på jobben de gjør, utstyret de bruker, tiden de avser, reisegodtgjørelse, slitasje på redskapene, moms ol.
Mvh Annette / Skogli Stallen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.