hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NY VB.RIDEHEST HINSGT I NORGE; White Talisman
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 NY VB.RIDEHEST HINSGT I NORGE; White Talisman
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

MaritLadyWoodie
» VIP

Skrevet - 30/01/2008 :  08:27:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe, nå var det mer meg som "fablet" om å sette føll på henne med den hingsten. Det ville være ganske urealistisk! Moro.. joda, men urealistisk Skulle jeg ha satt på henne med ridehesthingst er det for eget bruk, ikke for videresalg. Men du må være enig i at han er flott da!!!!! Hadde hatt lyst å bruke ham uanset hva slags hoppe jeg hadde hatt tror jeg Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 30/01/2008 :  10:35:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig kan ikke et føll etter ukåret hingst registreres, og det er heller ikke noe marked for slike hester med henblikk på salg. Men jeg forsto det slik, at det ikke var salg som var hovedintensjonen her...
Med hensyn til lovligheten av å bruke ukåret hingst, så er det svært få som sjekker det. Piratføll blir født stadigvekk.
Venninnen min har en riktig god Future Cup sønn, som fikk lov å lage noen piratføll før den ble kastrert. Dette er på hopper som er av helt eller delvis ukjent avstamning, men som selv har gått dressur på MB nivå. Selvfølgelig kunne man brukt kårede hingster og lagt føll med "blått pass", men de valgte altså å lage piratføll som faktisk er veldig fine.
Men når det gjelder traver, så anbefaler jeg å bruke traver..

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 30/01/2008 :  10:37:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
WT er vakker! Det kan ingen ta fra ham!
:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 31/01/2008 :  10:36:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det absolutt fysj og nei og ikke tillat å bruke han på varmblodstraver? Elsker hoppa mi over alt på jord, men kunne tenkt meg en hest med bedre ridekvalitet på sikt. Ser dere har satt 10000 pr sprang, ikke så ille pris år man ser på hingsten (gud bedre så flott!!!!) Har dere bestemt dere for om dere skal dele summen? Slik at en del betales ved inseminering og neste ved levende føll? Dryg investering hvis hoppa skulle gå tom..

Opprinnelig postet av MaritLadyWoodie

heisann!

Vi har ikke lov bruke han på andre raser enn de godkjent for vb.ridehest avel. Men veldig glad for at du synes hingsten vår er fin. han er godt igang i treningen nå og blir å se på AEG nå i februar. beste med han er ridbarheten og temperamentet :o)

MVH Sissel Holtaas + de andre glade eierne av White Talisman.

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 26/02/2008 :  23:25:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
WHITE TALISMAN ER KÅRET I NORGE. SE MASSE BILDER PÅ VIP WHITE TALSIMAN.

Talisman blir å stå på Bråten Gård hos Nina Karstensen.

Vi er utrolig glade for å være de heldige eierne av Talisman.
ps eiere er Sissel Holtaas, Laila Myrhaug og Andreas jakobsen.

MVH Sissel Holtaas

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 26/02/2008 :  23:53:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
GRATULERER med kåringen! Dette var hyggelig lesning (men det skulle da vel bare mangle)! Er det tatt noen avgjørelser om pris på 1. og 2. rate? Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 05/03/2008 :  23:01:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
GRATULERER med kåringen! Dette var hyggelig lesning (men det skulle da vel bare mangle)! Er det tatt noen avgjørelser om pris på 1. og 2. rate?

Opprinnelig postet av Lene81

HEISANN! ja glemte selvsagt skirve noe av det viktigste: Talisman blir på Bråten Gård hos Nina K. og vi har altså tatt steget å satt lavere første rate

Prisen er altså 3000kr ved insiminering og 7000kr ved 90 dagers drektighet. Håper da det kan være flere hoppeeiere som våger prøve bedekke hoppene sine siden det ikke er så mye å tape da.

Det ligger masse videoer av Talisman i min dagbok når Holga Finken red han på AEG. det må sees. Holga er en kunstner på hesteryggen. og det var gøy se hvor bra han red Talisman Tross at T kun er ridd i 3 mnd!

Vi har også lagt ut video av vår andre avelshingst Emirat i dagboken. Han er også en nydelig herremann!

MVH Sissel Holtaas
MVH

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.24 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.