hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - NY VB.RIDEHEST HINSGT I NORGE; White Talisman
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 NY VB.RIDEHEST HINSGT I NORGE; White Talisman
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

anisette

Norway

Skrevet - 08/11/2007 :  00:27:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanisette  Svar med kopi av melding

Vi har kjøpt en superhingst inn til Norge. han heter WHITE TALISMAN. Han er etter Weltmeyer og ue Hill hawk xx. se han på http://www.stallholtaas.no

jeg er spent på om hoppeeierne vil bruke han??????????
dette er virkelig en internasjonell klassehingst!
Hva synes dere?

MVH Sissel Holtaas

MVH Sissel Holtaas
Stall Holtaas

Justforfun+Rilight

Norway

Skrevet - 08/11/2007 :  09:05:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJustforfun+Rilight  Svar med kopi av melding
Jeg synes han ser kjempefin ut, og har sendt dere en mail for en god stund siden for å få mer informasjon om han. Da jeg ikke har fått svar på mailen har jeg ikke vurdert han noe videre. Finner ikke noe informasjon om pris på hjemmesiden deres, hva har dere tenkt i forhold til det? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/11/2007 :  11:19:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjempeflott hingst med nydelige bevegelser!!!
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 08/11/2007 :  16:59:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hingsten ser kjempeflott ut den, men dere må legge ut pris ja!

Apropo pris, en liten oppfordring til alle hingsteeiere:

Dersom 1. rate er lav (ca. 2-3.000 kr.) er jeg overbevist om at flere hoppeeiere vil ta sjansen på å prøve å avle på sine hopper. Problemet med norsk ridehestavl er (slik jeg ser det) at det blir forferdelig dyrt uansett om hoppa tar seg eller ikke. Jeg betaler gladelig en stor 2. rate når hoppa først er konstatert drektig, men det å betale 4-5.000 kr i 1. rate er ganske risikabelt med tanke på at pengene er borte for godt om det ikke blir noe føll ut av det..
Jeg tror det ville blitt mer avl på ridehest i Norge om prisingen ble endret litt..

Litt O.T. men...
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2007 :  19:46:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fortsatt OT, men har sett på Flyinge sine sider, og utifra de ser det ut til at i Sverige er det vanligere å ha 1. rate forholdsvis lav ved inseminering, og 2. rate betales ikke før levende føll er født, DA er jeg hvertfall villig til å betale mer i annen rate, virker for meg mer sikkert enn ved 90 dagers drektighet, fortsatt mye som kan skje..
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 09/11/2007 :  09:18:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fortsatt OT, men har sett på Flyinge sine sider, og utifra de ser det ut til at i Sverige er det vanligere å ha 1. rate forholdsvis lav ved inseminering, og 2. rate betales ikke før levende føll er født, DA er jeg hvertfall villig til å betale mer i annen rate, virker for meg mer sikkert enn ved 90 dagers drektighet, fortsatt mye som kan skje..

Opprinnelig postet av picazzo

Jeg vurderte faktisk å sende hoppen min til Sverige i år pga av akkurat det. Hingsteeier får jo akkurat like stor inntjening - og kanskje til og med mer hvis flere tør å prøve.. Synd det ikke er sånn i Norge.

Kanskje Stall Holtaas vil gå foran som et godt eksempel og gjøre et prøveprosjekt ut av det? ;-) Vil tro det kan få fart på norsk ridehestavl om man fjerner litt av den økonomiske risikoen..
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/11/2007 :  00:05:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wow - for en lekkerbisken!
Ja, kanskje avlen i Norge ville ta seg opp, og folk som eeegentlig ønsker en stjernehingst, men at dette blir for dyrt med "spranget" og ikke får føll, ikke tar sjansen på dette - hvis prisen på "spranget" (eller inseminasjonen) ble billigere, og så at man heller betalte for seg når føllet står der en vakker vårdag....
Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 11/11/2007 :  21:48:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
Ja kanskje vi skulle gå foran som ett godt eksempel på det ang billigere på førstespranget.. Jeg har ikke skrevet prisen på spranget for 2008 fordi jeg ikke er sikker på hva vi skal ta. vi burde ligge på 10 000kr sammenlagt som de andre for å i det hele tatt forsvare kjøpet av han. Nå er han dratt til Roger Frøyland for å trenes. han skal ha han som konkurransehest. Også skal han vises på AEG. spennende. Talisman er utrolig snill og trivelig i tillegg til kvaliteten. så vi er utrolig heldige som fant han. Vi letet lenge etter hingst. Fikk vite av noen i Danmark at de synes det var trist at en så fin hingst forsvant ut av landet. :o)

MVH Sissel Holtaas

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 11/11/2007 :  23:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Roger Frøyland, som i Roger her fra Karmøy/Haugesund? Slutten av 20-årene? Hvor er det han jobber nå da? Trodde han skulle jobbe som instruktør oppe på Nordfjordeid et år jeg....
Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 12/11/2007 :  00:01:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
jepp. han roger. han er på nordfjordeid nå. skal til sørlandet når sesongen starter. :o) Håper det går fint. Talisman skal antakeligvis stå på Bråten Gård i avlssesongen 2008
Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 12/11/2007 :  13:37:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette var hyggelig lesning! Hingsten ser utrolig flott ut! Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2007 :  21:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
DENNE VAR HELT FANTASTISK!
Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com
Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 13/11/2007 :  22:06:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
heisann!

Her e bilde av talisman:

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 13/11/2007 :  22:16:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
OG VIDEO (prøver legge inn):
http://www.youtube.com/watch?v=pAjUFb2_RVs

http://www.youtube.com/watch?v=Yc6w7Epbbo0

http://www.youtube.com/watch?v=XZmdPOXTUYA

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no

Redigert av - WhiteTalisman den 15/11/2007 23:59:53 Gå til toppen av siden

WhiteTalisman

Norway

Skrevet - 13/11/2007 :  22:17:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWhiteTalisman  Svar med kopi av melding
eh. det gikk ikke. er det noen som vet hvordan man legger inn bilder på VIP siden ?

Jeg får det til her men ikke på selve presentasjonen.

Sissel Holtaas
Stall Holtaas
9470 Gratangen
www.stallholtaas.no
Gå til toppen av siden

SofusOgMarlene

» VIP

Skrevet - 14/11/2007 :  17:04:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSofusOgMarlene  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSofusOgMarlene  Svar med kopi av melding
Du må bruke en annen kode på VIP- siden... Fikk du mailen min om videoen?

http://www.piczo.com/EliasnesSofus Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.