hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg vil ha en flexi-kurvelinjal, men finner ikke!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Jeg vil ha en flexi-kurvelinjal, men finner ikke!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

HippoCondria

Innlegg: 10

Skrevet - 01/11/2007 :  17:41:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er på leting etter en flexikurve-linjal, en slik som man måler hestens ryggform med for å finne riktig salstr. og slikt. Grunnen er at jeg bor AAAALT for langt unna salmakere og saltilpassere til å få de til å kikke på hesten, bor i Nordreisa i Troms, og for de som har geografikunnskapene i behold så er det ganske langt nord. Har sal som passe bra for øyeblikket, vil likevel ha tak i en slik sak. greit å måle rygg med jevne mellomrom for å se hvordan muskulatur og slikt utvikler seg, så er man føre var dersom store endringer skulle skje. Noen om veit hvor man kan kjøpe en sånn linjal? Hööks har en slik kort kort linjalsakdfra thorowgood som ikke er brukbar i d hele, må ha en som er 60 cm minst.

missixty

» VIP

Norway
Innlegg: 551

Skrevet - 01/11/2007 :  23:24:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Tror du kan få tak i det i tegnebutikker eller noe. Evt kan du bruke en ståltråd
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Innlegg: 862

Skrevet - 02/11/2007 :  00:15:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg bruker bare en ståltråd, så tegner jeg kurven over på et A3 ark - så tegner jeg midtaksen og vannrette linjer over fra den ene siden av kurven til den andre med 3 cm mellomrom nedover midtaksen. så er det bare å ta en linjal og måle avstanden mellom kurvene. veldig enkelt og greit i grunnen :). (veldig trøtt, så mulig dette ble veldig uforståelig - si fra i så fall, så skal jeg lete frem en link) Gå til toppen av siden

HippoCondria

Innlegg: 10

Skrevet - 03/11/2007 :  11:44:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har prøvd med ståltrå, men den har tendenser til å miste formen rett etter at den er tatt av hesteryggen, derfor jeg finne tak i flexi-kurvelinjal. Finner den ikke i tegneforretninger... ikke akkurat mange av den sorten heller her... Nord-Norge er en møkkaplass, men flytte? Neh... Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 03/11/2007 :  20:47:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg tror Gard i Alvøen ridebutikk har det. Ligger ikke i nettbutikken, men kontakt han. Om han ikke har inne, kan han nok skaffe.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

BirgitteG

Innlegg: 194

Skrevet - 07/11/2007 :  08:25:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ståltråd duger ikke til noe.

Det jeg har gjort er å klippe en del av en ledning, de er lett å bøye, uten at de mister formen. Det er også det som blir foreslått av mange sadelmakere.

Men self. det er jo ikke alle ledninger som kan brukes!
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Innlegg: 862

Skrevet - 07/11/2007 :  09:43:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
ville bare si at ståltråden mister jo heller ikke formen... men det er jo forskjell på om man bruker en som er like kjukk som en binders eller en kraftig en.... jeg bruker en jeg nesten må bruke tang for å bøye, så står jeg kjempelenge å tilpasser den til hesten.... tro meg - det funker! Gå til toppen av siden

Missgadget

Innlegg: 72

Skrevet - 15/11/2007 :  10:47:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan gå til en elektiker butikk og kjøpe en RX kabel. Denne er glimrende å mål salvidder på. Den er meget fleksibel og mister ikke formen. Har selv prøvd med ståltråd, det går bare ikke Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Innlegg: 862

Skrevet - 15/11/2007 :  23:44:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.... ja - jeg tryllet når jeg fikk det til.... Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 16/11/2007 :  13:48:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ta en hel stål kles henger.
det funker veldig bra,.
jeg fikk sal som satt perfekt.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway
Innlegg: 1049

Skrevet - 17/11/2007 :  02:57:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Gode tegnebutikker skal ha, og Hooks også.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

elliott

Innlegg: 0

Skrevet - 09/11/2011 :  05:47:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.tegne.no/prod.php?id=6767 Gå til toppen av siden

elliott

Innlegg: 0

Skrevet - 09/11/2011 :  05:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.tegne.no/prod.php?id=6767 Gå til toppen av siden

Christian81

Innlegg: 0

Skrevet - 19/09/2013 :  21:53:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
http://www.tegne.no/prod.php?id=6767

Opprinnelig postet av elliott


Den siden var nok endret. Her er riktig lenke til oversikt over kurvelinjal:
http://tegne.no/search.php?stext=kurvelinjal
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.