hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dr. Bristol bitt
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dr. Bristol bitt
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Josiva&Camilla

Innlegg: 168

Skrevet - 23/01/2007 :  13:17:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt et Dr. Bristol bitt. Det er viktig at det er en plate og ikke avrundet midtdel. Eller kanskje noen har et å selge meg i str 12,5 og ikke så massivt. Du ser hva jeg er ute etter på http://www.dressur-web.nu/Bitsandbitting_html/trinse_munn.htm

Don-Pedro

» VIP

Norway
Innlegg: 1049

Skrevet - 23/01/2007 :  21:05:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Au, etter beskrivelsen på bittet. Er en rekke butikker som selger disse, men gjerne feil beskriving av vanlig 3delt som det jo IKKE er. Men med hest som er sterk / lener seg på bittet, har du prøvd disse Roller bittene som er på den samme siden?
(selfølgelig med tanke på at den i andre enden av tøylen er mild/OK i handa)

Gå innpå Guide her på HM - eller linken / banneren til Hest.no ---> utstyr til rytter og hest (e.l)

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Josiva&Camilla

Innlegg: 168

Skrevet - 23/01/2007 :  21:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også lest den beskrivelsen NØYE, men har veldig lyst til å prøve det forde! Har også vært rundt på utallige websider, men kun funnet det på danske og engelske sider. Hvis noen har noen andre tips til type mitt å prøve, kom med det. Har prøvd todelt trinse, tredelt trinse, d-ringbitt med kobberruller, hack (det funker hun egentlig best på, men kan ikke akkurat starte dressur med det). Tanken rundt dette Dr. Bristol bittet er å bruke det i en liten periode, for å se om signalene kommer lettere igjennom da, og så gå over til den vanlige tredelte trinsen. Men tilbake til det jeg lurer på, hvor jeg kan få tak i det i Norge...? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Innlegg: 2595

Skrevet - 24/01/2007 :  11:27:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et Dr.Bristol-bitt til salgs, men desverre in str 13,5... Gå inn på vip Torhild og se bilde (prisen kan reduseres noe) om du likevel er interresert.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway
Innlegg: 1049

Skrevet - 24/01/2007 :  20:43:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
http://www.brumby.no/html_plain_items?items_id=223665
(tror ikke dette bildet stemmer - kontakt dem og spør)

http://www.travutstyr.no/index.php?action=display_info&id=113&search=0
Dette vil vel passe utmerket - med stangene får man også et litt sterkere efekt ved svinger/tøyletak, har jeg hørt..

En av mine yndlingsbutikker he-he
http://www.hestesport-centeret.no/Default.asp?ItemID=1145
Se litt nedfor - dessverre ingen bilder, men man kan jo alltids kontake dem da.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 24/01/2007 20:49:55 Gå til toppen av siden

EmblaE

Innlegg: 61

Skrevet - 25/01/2007 :  14:48:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
don-pedro, det første er et halvsjekk-bitt som brukes til kjøring, det neste er IKKE et dr. bristol, men et vanlig tre-delt ;) Gå til toppen av siden

EmblaE

Innlegg: 61

Skrevet - 25/01/2007 :  14:49:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
forresten, sjekkstenger gir ikke sterkere effekt av bittet (hvorfor skulle dem det?) de er der kun for å hindre bittet å gli gjennom munnen, samt "dytte" hesten på siden av mulen på den siden du ikke "drar" i, slik at den skjønner bedre hvor den skal (unghest) Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway
Innlegg: 1049

Skrevet - 25/01/2007 :  18:36:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Ja var jo ikke sikker, bare hørt noe om di stangene.. Men var vel da noe med at den ¨leder¨ bedre, + så er det vel det 2. bittet som er trav / kjøre bittet, men om du ser igjen, så skrev jeg at bildet var feil på det 1. - poenget er at det SKAL være et Dr. Bristol - om det er eller ikke i butikken (feil bilde) vett jeg ikke, men igjen, kontakt dem og spør - for Dr. Bristol er det bare êt bitt som heter.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Rianna

Innlegg: 0

Skrevet - 24/03/2012 :  14:58:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et Heimer Dr. Bristol bitt til salgs, str. 12,5 med flat stykke i midten, brukt en gang !! kjøpt på felleskjøpet i steinkjer for 2 dager siden. Ville prøve dette men passer ikke for hesten min. Betalte kr. 229 for det. Du kan ha det for kr. 200,-- :)) Gå til toppen av siden

Rianna

Innlegg: 0

Skrevet - 24/03/2012 :  14:59:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et Heimer Dr. Bristol bitt til salgs, str. 12,5 med flat stykke i midten, brukt en gang !! kjøpt på felleskjøpet i steinkjer for 2 dager siden. Ville prøve dette men passer ikke for hesten min. Betalte kr. 229 for det. Du kan ha det for kr. 200,-- :)) Gå til toppen av siden

Rianna

Innlegg: 0

Skrevet - 24/03/2012 :  15:01:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et Heimer Dr. Bristol bitt til salgs, str. 12,5 med flat stykke i midten, brukt en gang !! kjøpt på felleskjøpet i steinkjer for 2 dager siden. Ville prøve dette men passer ikke for hesten min. Betalte kr. 229 for det. Du kan ha det for kr. 200,-- :)) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.97 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.