hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sommerpels nå?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Sommerpels nå?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2007 :  01:44:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Araber hoppa mi har misforstått totalt i år. Hun hadde jo sommerpels i sommer, så når hun begynte å røyte for litt siden, så regnet jeg med at hun røytet av seg sommerpels for å få vinterpels. Men nei da, hun røytet og fikk enda tynnere pels hun!

Kan det ha noe med det dårlige været i sommer og den fine høsten å gjøre?

Hun har det også for seg at det er kjekkest å være brunstig i vinter månedene da det er mest snø og kulde....

Alle de andre hestene mine har jo satt vinterpels nå.

Noen som har vært borti noe lignende før?

Og hva bør man egentlig gjøre. Kle på henne så hun holder seg varm, eller la henne faktisk bli litt kald så hun selv kanskje skjønner at nå kommer snart vinteren?
Altså da mener jeg ikke at hun skal stå å fryse hele tiden, for hun sliter med krysset og skal ikke bli så veldig kald. Men hun står jo på utegang nå, så det passer veldig dårlig i år og ikke sette vinterpels.

Klør meg litt i hodet om dagen, så vil gjerne høre andres syn.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

mariakaogcindy

Skrevet - 30/10/2007 :  19:19:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville nåkk lakt på henne et dekken ikke dermed sakt MASSE dekken kansje et lite regndekken... Så hun har NOE og varme seg med... og da sett om hun legger pels på halsen og da ta av dekkene så fort du ser hun begynner og legge pels på halsen så tar hun hele kroppen... Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/10/2007 :  00:24:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ehhh - skulle tro hun kom fra Australia.....

Men det kan også spille inn at sommeren har vært lang og våååt, og til nå har høsten vært forholdsvis varm og tørr.

Hvis hun er vant til å være dekkenfri, kan du kanskje prøve noen dager til - for det er visst meldt kaldere og våtere - og kanskje det får fart på vinterplysjen. Ja, for arabere i vinterpels ser ut som koselige plysj-dyr.

Og Arabere er jo også meget hardføre, for i ørkenen må de tåle stekende hete og isende kulde.

Regner med at nl-hesten din begynner å ligne ei geit - det gjør ihvertfall min.....
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.