hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dårlig blodsirkulasjon
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Dårlig blodsirkulasjon
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

eirinn&surprise

» VIP

Skrevet - 26/10/2007 :  16:07:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Surprisen har fått dårlig blodsirkulasjon, lurer litt på hva jeg kan gjøre for at dette skal bli bedre? tips blir tatt imot med stor takknemlighet =)

VitaRosita

Norway

Skrevet - 26/10/2007 :  20:19:40  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Børste mye med rundbørste;) Det er bare et lite tips. Men god oppvarming/trening med mye variert tror jeg også kan hjelpe. Men husk at når du skal trene er det veldig viktig med riktig oppvarming, det får jo nemlig blodsirkulasjonen i gang:)
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 26/10/2007 :  23:19:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan har du funnet ut at han har dårlig blordiskulasjon? Evt symptomer?
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

eirinn&surprise

» VIP

Skrevet - 27/10/2007 :  01:38:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
var på rolig tur med han i går, i dag tidlig var begge frambene hans store som ballonger, skulle ha vetrinær på en annen hest på stallen så han tok en titt på Surprisen og. konkluderte med at han har dårlig blodsirkulasjon i begge frambena og må alltid holdes varm på bena samtidig som at han skal være i mye aktivitet hver dag.. jeg vet så lite om sånne ting som lite blodsirkulasjon.. hehe.. =) Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 27/10/2007 :  02:16:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm.. Dersom fyllingene kom pga bruk, så ville jeg vel kanskje heller tippe at det var noe annet... Dårlig sirkulasjon (blod, men oftere lymfesirkulasjon, siden lymfesystemet ikke har noe "maskineri" til å drive systemet, slik blodsystemet har) blir jo gjerne et problem dersom hesten står (for) mye...

Uansett; dersom sirkulasjonsproblemer er påvist, så er det, som du har fått tips om, bra med varme. Men en annen ting som etter min oppfatning er myyyyyyye viktigere, er så mye bevegelse som overhode mulig! Så mye utegang som det lar seg gjøre, på så store områder som mulig.

eirinn&surprise

» VIP

Skrevet - 27/10/2007 :  12:02:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal han få =) tusen takk for tips =) Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 28/10/2007 :  08:39:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene får dårligere blodsirkulasjon av skoa... hoven er laget til å utvide og trekke seg sammen for hvert skritt, denne mekanismen pumper blod helt ned i hoven og tilbake. Det er tilbakestrømningen til hjertet som spesielt trenger denne mekanismen, da hestene står på beina det meste av døgnet, og blodet trenger hjelp til å gå mot tyngdekrafta. Med sko på hesten reduseres tilbakestrømningen og væske fra blodbanen siver ut i vevet fordi årene blir "sprengt", da får man hevelser og fyllinger.

Men det er jo ikke bare å ta av skoene hvis man ikke går inn for å ha barfothest, og det er ikke gjort over natta.

Så jeg har ingen tips om hva du kan gjøre sånn umiddelbart. Men hester som har slike plager ofte eller hele tiden burde nok vurdere barfot.
Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 28/10/2007 :  23:12:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte ikke å dra inn det emnet i nok en debatt, jeg, men når det først sagt, så må jeg i at min hest som har litt dårlig sirkulsjon bak, ble mye bedre etter at han ble barfot. Men nå skjønner og respekterer jeg jo at ikke alle vil ta skoene av, sånn er det bare. Og uansett, sko eller ikke sko; bevegelse er alfa omega! De så jeg oså på min hest da han enda hadde sko....

eirinn&surprise

» VIP

Skrevet - 29/10/2007 :  21:29:27  Vis profil  Svar med kopi av melding

Barfot er bare bra det, har ingenting imot det! sånn at det er sagt..
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/10/2007 :  00:51:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville fått sjekket hjertet på denne hesten, da symptomene liksom høres litt alvorlige ut.
Hjertet sørger for både "vanlig blodsirkulasjon" OG lymfedrenasjen - som ofte er det man ser som fyllinger.

Og jaaa - det er bevegelse som hjelper - det vet jeg det meste om som utdannet fysioterapeut. Lymfedrenasje er et viktig fag, da hjerte-/sirkulasjons-forstyrrelser er svært vanlig - hos både folk og hester.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.