hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hodet HELT på skeiva??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 hodet HELT på skeiva??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Tina_Marie

Skrevet - 26/09/2007 :  13:11:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den nye frøkna mi gjør en veldig rar ting som jeg aldri har sett i mitt liv før. Når hun kommer bort itl meg og lukter på meg, stort sett i ansiktet, legger hun hele hodet på skeiva, skikkelig på skeiva altså. Skulle gjerne tatt bilde av det og lagt det inn, men fikk ikke tatt bilde. Hvorfor gjør hun dette??
Hun gjør det også når hun møter nye folk, presser seg heeeeeeelt opp i ansikte på utvalgte og legger trynet helt på skeiva, kjeven ligger helt flatt i lufta, oppover på en måte. Var ikke noe lett å forklare dette, men håper dere forstår og kan forklare dette morsomme fenomenet

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 26/09/2007 :  23:22:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ut fra det du beskriver, er dette en hilse-gest som en hest som ikke på toppen av hierarkiet gjør for å vise at den er vennlig stemt, og i utgangspunktet underdanig, siden den blotter strupen.

Det er en positiv melding til den den hilser på: "Hei, jeg er snill, og vil ikke skade deg, og da vil vel ikke du skade meg heller."

Har du lagt merke til om hun "tygger" også? For det er et signal som særlig føll gir når de hilser på en voksen hest.

Din hest viser at hun er vennlig og søker din kontakt, og det er positivt.

Det hadde vel vært verre med en hest som legger øra flate og ser truende ut når den kommer bort til deg....
Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 27/09/2007 :  10:00:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jeg enig i! Men det virker som at hun gjør det for å hilse og lukte på pusten min på en måte hehe. Det er så utrolig morsomt.

Men da kan jeg stille et lignende spørsmål: Det står to hopper på stallen, og begge er lederhester, og det ble en del "slossing" når vi slapp dem sammen. Men i det siste har jeg lagt merke til at Marthe har begynt å kaste mye på hodet når hun kommer i nærheten av den andre hoppa (som forøvrig nå er lederen, tror jeg), er dette også et tegn på underkastelse? Gamle stalleieren sier han ikke liker oppførselen hennes noe og tror det er en uvane, men jeg mener på å ha lest at når en hest kaster mye på hodet i nærheten av lederen, er det et tegn på underkastelse eller noe sånt, stemmer dette?
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/09/2007 :  22:26:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan holder hun ørene? Ligger de bakover, vil jeg tro at hun prøver å utfordre den andre - men liksom ikke så truende at hun risikerer juling. Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 29/09/2007 :  08:22:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
ørene stikker rett opp, vendt bakover. ble nettop kastet ut avstalleieren fordi han mener dette ødelegger den andre hesten.. så nå har jeg et kjempeproblem da jeg må være ute nå med en gang. så jeg har sett meg nødt til å levere henne tilbake på grunn av manglende stallplass Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/09/2007 :  11:29:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
HVA?
Har du ikke kontrakt? Hva i alle dager... Finnes der ikke mer enn 1 plass å h hestene ute da, kan hun ikke gå sammen med noen andre?
Etter 3 dager?? Er vel ingen som er ferdig med rang etter 3 dager :lol: Unnskyld meg men denne stalleieren fikk h*n hest i går?
Det er jo 1000 enkle ting dere kan gjøre for å få slutt på dette. Er det virkelig seriøst?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 30/09/2007 :  00:55:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hæææh! - Hva slags "hestekar" er det som finner på noe sånt? Hvilken "skade" gjorde din hest på hans, da?
Ble hesten hans mer dominerende overfor sin eier, kanskje, sånn at han ikke "klarte" å håndtere en dominerende hest?

Nei, her må det ligge noe mer under, for slik oppførsel henger ikke på greip.

Synd du bor så langt unna, for ellers skulle du fått plass i stallen der jeg har min hest på flekken!
Håper du finner et annet sted raskt, for dette er jo mer enn merkelig.
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 30/09/2007 :  19:53:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Herre gud????????? Nå ble jeg rimelig paff, satt bare å bladde igjennom tråder på måfå. Finnes det slike mennesker? Signerer Boysen - dette er da VIRKELIG mer enn merkelig!
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 01/10/2007 :  10:21:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han er en gammel mann å han har visst peiling på det han prater om, men han holder seg til ur gamle metoder, åpner aldri øynene for noe nytt. Da jeg fortalte at jeg hadde hatt massør på henne, klikket det nesten for ham. Han tror at den hoderistinga på jordet er veiving, noe det ikke er. Hvordan dette ødelegger for den andre, har jeg ingen anelse om.... synes dette var utrolig rart selv. har vært den mest trofaste rytteren hans på leeeeeeeeenge så plutselig får jeg den smellen. Og det er ikke lett å skjønne seg på han, han har vært syk og klarer ikke snakke skikkelig for seg. Han pratet ikke til meg den siste uka heller, før det sa pang, og han har vært rimelig forbanna hele tiden. Hørte også noe om at jeg ikke spurte om lov til å låne hengeren hans da jeg skulle til denne massøren, en torsdag, noe jeg gjorde. jeg spør alltid! om lov.... men er sikker på det hele enten er en stor missforståelse, eller så er det "noen" som igjen er ute etter å ta meg.,

det med den andre hesten var helt naturlig... trodde nå jeg i hvert fall. og den hoderistinga er ikke veiving. han ikte heller ikke at hun er full av energi og liker å løpe. det er en travhest da, og jeg tar det positivt at hesten liker å løpe litt. hun hadde sin runde hver morgen når vi slapp henne ut, slik som den andre, men allikevel var det Marthe som var den galne..
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 01/10/2007 :  10:26:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
HÆ? hos oss har vi ei lederhoppe som ikke kan stå sammen med andre, hun står derfor i en egen hage, mens de andre kan stå sammen. jeg blir så oppgitt når folk er så lite løsningsorienterte!! stakkars deg... håper det ordner seg!! Gå til toppen av siden

Tina_Marie

Skrevet - 01/10/2007 :  14:11:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ordnet seg på en kjedleig og trist måte, men har insett at det kanskje var det beste. Jeg endte jo opp med å levere hesten tilbake til eieren. Men da det var mye galt med hesten, så jeg heller ingen annen utvei. Det ville kostet meg alt for mye penger å fikse alt også.
Så jeg venter noen år til jeg er ferdig på skolen og får meg en egen stall så skal jeg heller få meg en ny hest!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.