hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mange her som avler NORSK VARMBLOD..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Mange her som avler NORSK VARMBLOD..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2007 :  08:58:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Hei, hadde vært gøy å finne ut hvem som venter NV føll til neste år, hvilken hingst som er brukt mm.

Jeg har en hoppe ( belgisk), mangler stamtavle, skal typegodkjennes. Hun har stått på Stall Alfa i sommer, og er drektig med Cicero van T&L.
Hun skal på hoppeutstilling neste år, hun var ønsket inn i avlen pga av bla veldig gode egenprestasjoner hvis noen lurer på hvorfor jeg "avler på papirløs-hoppe" .
Hun er spranghest, 13 år- kom til norge som 6 års og gikk i sporten fram til ca 2005.

Tribute to my best friend ever - Luke - savner deg masse ponni'n min
www.idaponniene.piczo.com

Lene81

» VIP

Skrevet - 22/09/2007 :  10:05:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Halloen Ida! Bra emne - slenger meg på!

Min 14 år gamle NV hoppe - Alfas Anna e. Paridor - er i år drektig med Crelido fra Katrinelund. Hun føller ca 11. april neste år, og matmor er kjempespent!

Hoppen er ganske stor og kraftig i typen, så jeg har valgt en edel og elastisk hingst med gode prestasjoner fra sporten. I tillegg har hoppen og hingsten begge holsteineren Raimondo i henholdsvis 4. og 3. ledd, så jeg prøver meg på en aldri så liten linjeavl, så får vi se hva som kommer ut av det. Raimondo skal visstnok avle veldig ridbare hester, så dette blir spennende.

Alfas Anna

Crelido

Redigert av - Lene81 den 22/09/2007 10:55:29 Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2007 :  16:15:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Irish Miss har termin ca 26 mai!...jeg måtte starte denne tråden, da jeg ble så inspirert av din tråd ang " varmblods-ridehest / hestekjøp"..ha ha....så får vi se hvor mange varmblods ridehester ssom dukker opp her...
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 22/09/2007 :  23:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men dette blir en kjempebra tråd når bare resten joiner oss! Spennende å høre hva folk avler på og hvorfor. Legg ut bilde av Miss og Cicero da! :) Gå til toppen av siden

Bitten&Betty

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2007 :  13:06:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBitten&Betty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBitten&Betty  Svar med kopi av melding
Vi har nettopp startet opp med NV avl, og vår fullblodshoppe (Musical Point) er drektig med NV hingsten Jestis Larno. Blir spenende med føll til sommeren, venter følling en gang i juli.

Lene81: var faktisk likefør jeg kjøpte hoppa du har når hun var for salg. Men kom litt i tvil da hun ikke var ren i på bøyeprøven. Og når jeg endelig hadde bestemt meg, så hadde du kjøpt henne Utrolig flott hest
Gå til toppen av siden

Lene81

» VIP

Skrevet - 24/09/2007 :  18:20:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi har nettopp startet opp med NV avl, og vår fullblodshoppe (Musical Point) er drektig med NV hingsten Jestis Larno. Blir spenende med føll til sommeren, venter følling en gang i juli.

Lene81: var faktisk likefør jeg kjøpte hoppa du har når hun var for salg. Men kom litt i tvil da hun ikke var ren i på bøyeprøven. Og når jeg endelig hadde bestemt meg, så hadde du kjøpt henne Utrolig flott hest

Opprinnelig postet av Bitten&Betty

Flaks for meg at du ikke slo til da! ;-) Hun hadde ganske mye utslag på bøyeprøvene på kodene foran, så da var det utelukket for meg å kjøpe henne som ridehest, men tok sjansen på å kjøpe henne usett og sette henne i avlen. Det siste året har jeg brukt en del penger på behandlinger, men det har gitt resultater, så på siste bøyeprøve var hun helt fin bortsett fra 1/2 grad i den ene koden. :) Var du og prøvde henne?

Jestis Larno er jo bare lekker! Har du bilder av han?

Redigert av - Lene81 den 24/09/2007 18:31:30 Gå til toppen av siden

THELA

Skrevet - 25/09/2007 :  07:26:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo
Har ei hoppe etter CC Ladiesdream som er drektig med Casir Ask,
og ei hoppe etter Pontus/Chagall/Utrillo som er drektig med Laurin.
Har brukt sprang(Laurin)på dressurhoppa mi fordi hun har avlet sinnsykt bra spranghester etter dressurhingster,så nå blir det spennende
å se hva som skjer når jeg bruker en spranghest;-)
Casir Ask valgte jeg fordi han har bra prestasjoner og interessant stamme,og jeg tror han er en bra match til den andre hoppa mi.
Gå til toppen av siden

THELA

Skrevet - 25/09/2007 :  07:30:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til ida+ponniene
Er bare nysgjerrig,men må du ikke typegodkjenne før du
bruker hoppa i avlen??
Trodde ikke det hadde tilbakevirkende effekt,sånn at du kan få stamtavle/pass på et føll som er avla før hoppa er godkjent??
Eller er det andre regler??
Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2007 :  20:00:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
Det skal nok være i orden. hoppa mi sto på stall alfa--han som eier stedet er tidligere leder i Norsk Varmblod, sitter nå i regionråd ift avlen (NV)..jeg hadde masse spørsmål da jeg kom dit kan du si, ift at hoppa ikke har stamtavle osv. Men før vi startet den 70 mil lange turen ned- så fikk jeg beskjed--"kom med hoppa, den ser flott ut og den har masse gode resultater - slike vil vi ha inn i avlen". Han sa at jeg enten måtte få typegodkjent henne nå i sommer, hun trenger ikke rideprøver pga resultatene, hvis vi ikke kom oss på utstilling nå må hun stilles til sommeren med føll! Men jeg tror ikke det går an å drøye det noe utover det...for da har det vel ikke tilbakevirkende kraft, det spurte jeg heller ikke om.( litt usikker ang dette) Men føler meg veldig trygg på at det han har fortalt meg stemmer, han har jo vært med i NV i lange tider og er jo bla han som var med å grunnla breeders. Han omtaler henne som "hest med bortkomne papirer- er brennmerka, og denne blir det ikke noe problem å få typegodkjent.
Ordninga ( typegodkjenning) blir forresten videreført, det var jo snakk om å "slutte", men jeg var ned der i sommer samtidlig som de hadde region-møte--og da fikk jeg beskjed om at ordninga blir videreført.(..litt rotete svar)

Hoppa kom til Norge som 6 års--kommer fra dorperheide, ganske morsom historie; geir gulliksen "handla" henne i taxikø i gøteborg..av Ludo Phillipaerts. Hun kom til Norge som sagt og hadde en eier før meg. Han red henne opptil 150 klasser, gått flere NM, elite-landsstevner, så pga egenprestasjonene er hun ønsket. Hun er en ganske liten hoppe-rundt 160 i manke har et fantastisk lynne, er forsiktig og fin og ri. Har litt dårlig galopp--så vi håper at cicero kan hjelpe oss med å få litt større hest--litt mer steg og kankje litt tøffere hest---og at føllet arver sprangegenskapene til mor...hun hopper over alt tror jeg...løs-hoppa nærmere 170 her hjemme i vår..på egen hånd--tok sats over et gjerde..hehe

Skal få Lene81 til å hjelpe meg med bilder..men det er noen her http://idaponniene.piczo.com ( Irish Miss)..

Gå til toppen av siden

Ponnien+Theo

» VIP

Norway

Skrevet - 26/09/2007 :  11:25:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePonnien+Theo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePonnien+Theo  Svar med kopi av melding
THELA: det høres ut som du har noen vanvittige flotte hester, jeg liker begge hingstene veldig godt, skal bli veldig spennende å følge disse!!! ble vel vurdert carson Ask på min hoppe for 2 år siden. Hun er "førstegangs-drektig" og ble prøvd med Ulrich Z,( og jeg tror Carson Ask...det skal vi spørre Justforfun-rilight om..hun vet vel det..vi + lene81 hører til på samme sted)
I år skulle jeg bruke Landlyst Sir Barry, men det skar seg litt- lang historie--fikk da tilbud om Cicero van T&L-..og Cointreau fra katrinelund---det ble cicero..for hun kom i brunst før cointreau rakk å komme seg opp til Norge. Drrektig ble hun og jeg tror det kanskje var det beste alternativet for henne med nettopp Cicero -- men Sir Barry var fantastisk flott- veldig flotte gangarter ( og det trenger vi..) og jeg vurderer å bruke han senere om han kommer inn i avlen.

Gå til toppen av siden

THELA

Skrevet - 27/09/2007 :  06:40:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Da er det sikkert i orden
Jeg føler vel bare at Starum og andre legger opp til at ting må ordnes på forhånd,og at det ikke alltid er like lett å få "tilgivelse"
Hoppa di høres kjempefin ut,håper du får et friskt og fint føll,
det er det viktigeste.
Mvh THELA
Gå til toppen av siden

Justforfun+Rilight

Norway

Skrevet - 01/10/2007 :  22:02:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJustforfun+Rilight  Svar med kopi av melding
Jeg har to hopper som venter føll til sommeren. Den ene er ei mecklenburger hoppe e. Juventus, ue. Dobrock. Fullstendig stamtavle kan ses her: http://www.allbreedpedigree.com/just+for+fun7
Hun er drektig med fullblodshingsten Albaran, og termin er 25. mars. Grunnen til at jeg valgte Albaran til henne er at det er ei stor og ganske kraftig hoppe som gjerne kan tilføres litt mer edelhet og elastitet. Albaran er en foredlerhingst som har fått meget gode kritikker på kåring både i Danmark og Norge, og hans gode ridbarhet og holdbarhet var veldig viktig for meg da jeg valgte han. I tillegg er han en eksteriørmessig veldig vakker hingst.

Den andre hoppe mi er ei RDH kåret dansk varmblods hoppe e. Midt-West Ibi-Light, ue. Cannon Row xx. Fullstendig stamtavle kan ses her: http://www.allbreedpedigree.com/rilight2. Rilight er drektig med Cicero van T&L og føllet er ventet i månedsskiftet juli/august. Det blir altså et veldig tidlig og et veldig sent føll på meg til neste år. Rilight har et hingsteføll etter Cicero ved fot i år, og han er kjempefin, så det var en medvirkende årsak til at jeg valgte han igjen. Hun ble også prøvd med Crelido tidligere i sommer, men da hun ikke tok seg byttet jeg til Cicero. Jeg har valgt Cicero på grunn av at det er en veldig fin type som har gode sprangegenskaper. Hoppa har hovedsaklig dressurblod i seg, men hopper også godt, så jeg håper hun kan avle noen fine spranghester med god gang. Det føllet hun har nå ser ihvertfall lovende ut i forhold til det Det skal sies at Rilight er ei passe stor hoppe med meget bra eksteriør og gode bevegelser, så det er forholdsvis mange hingster som kan benyttes på henne, da hun ikke har noen innlysende svakheter som hingstens egenskaper bør oppveie for.

Jeg må si at jeg storgleder meg til føll neste år, og håper å kunne se bilder av mange fine føll her inne på hestemarked når føllingssesongen er i gang
Gå til toppen av siden

Justforfun+Rilight

Norway

Skrevet - 01/10/2007 :  22:09:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJustforfun+Rilight  Svar med kopi av melding
Svar til Ida:
Såvidt jeg husker er ponnien (Irish Miss) tidligere prøvd med Cornetto som tidligere sto på Stutteri Ask. Hun ble den sesongen også prøvd med Ulrich Z.
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 15/10/2007 :  14:37:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Jeg har en NV hoppe på 8 år e: elitehingsten Akinos.
Hun er ifolet med Blue Hors Hotline, og babisen kommer også til og bli norskfødt, da hun nå står i Norge...;)

Grunnen tit det ble en Blue Hors Hingst, var så enkel som at jeg var jo der, bodder der, jobbet der og hadde hesten der, da var det jo rett og slett det enkleste..:) Grunnen til at det ble Hotline var fordi Mille manglet ikke stort annet enn litt størrelse og litte mere svev i travet. Det kan jo Hotline gi for og si det mildt, så etter og ha rådført meg med avlseksperten på Blue Hors, var det mest naturlige valget, Blue Hors Hotline!!

Den andre hoppen som Mille står sammen emd er drektig med Raoul, så det blir jo spennende når Jr. 1 og 2 kommer i løpet av mars/april/mai!!

amillion f.-99 e: akinos, NM dressur 2007

Blue Hors Hotline f.-03 e: Hofrat, Suveren vinder af materialprøve i slickau, fløyhingst Hannover 2005, fløyhingst Herning 2007

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."

Redigert av - HanneBF den 15/10/2007 14:41:32 Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 30/10/2007 :  09:48:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Min fullbl.hoppe venter med Cicero i mnd.skiftet juli/august-08.
Prøvde Aurelio først, men tok seg ikke. Det var veldig trist, da jeg virkelig har falt for den hingsten. Men Cicero er også flott, hoppa fikk et føll etter han for 2005, og det er et godt avkom. Så prøver vi Aurelio neste gang
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.