hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Helfôr hest.. Har noen spørsmål trenger HJELP!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Helfôr hest.. Har noen spørsmål trenger HJELP!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tara+MadamLimar

» VIP

Skrevet - 10/09/2007 :  19:49:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jeg har noen spørsmål om å ha helfôr hest!

Hvor mye syns dere det burde koste å ha en hest på helfor ett halvt eller ett helt år?

Jeg skal ha en kaldblods på 9 eller 10 år på fôr fra etter jul og lurer veldig på hvor mye jeg skal betale eieren.

Hva betaler du?
Eller hva får du av den som har hesten din?

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 10/09/2007 :  20:22:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
Er nok ikke den beste til å svare men...
Skal du betale eier for å ha hest på helfor? Syns jeg høres rart ut.
Såklart, du må nok overta utgiftene som foring, stalleie, skoing evt andre ting, men å betale eieren for å låne hesten kan jeg ikke tenke meg til.

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2007 :  18:57:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Etter min mening skal man da ikke betale eieren for å ha hest på hel-for.
Jeg har satt bort ene hesten min, og hun som har den betaler stall, for, skoing og "årlige utgifter" så som vaksiner og ormekurer.

Selv dekker jeg forsikringen på hesten og sendte med utstyr sånn som sal, hodelag, dekkener. Blir noe ødelagt av skjødesløs bruk dekkes dette av for-takeren. - Og blir hesten syk i tiden hun står der, dekkes vetrinær av fortakeren.

Jeg sparer mer enn nok penger på å slippe disse kostnadene selv - så det blir "betaling" god nok, det!

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 19/09/2007 :  20:36:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke hørt om noen som må betale eieren for å ha hesten på for. Det som er vanlig er stallleie og skoing/trimming. Hvordan man løser det med forsikring, hvis man tenger behandling av dyrlege. Det med utstyr er også forskjellig. Jeg synes at eier kunne holdt utstyret man trenger, vil man ha noe utenom dette kan man jo kjøpe dette selv. Men sal synes jeg i alle fall skal følge med, det er ikke barebare for en annen å kjøpe sal til hesten. Og når man leverer hesten fra seg sitter man med en sal som kanskje ikke kommer til å passe neste hest, som man må selge og da mest sannsynlig taper penger på.

Gå til toppen av siden

helert

Skrevet - 14/10/2007 :  19:55:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kommer veldig an på hva du må gjøre av arbeid og slikt sikkert. Hos oss er det slik: Man har ponnien 3 dager i uken, betaler 600kr, og da dekker vi alle utgifter. Heller ikke noe arbeid de må gjøre ellers. Ponnien står oppstallet hos oss. Er det dager de ikke kan komme så får de bytte med en annen dag hvis de vil:) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/10/2007 :  05:48:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg betaler ingenting, men betaler selvfølgelig alle utgifter.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 15/10/2007 :  22:17:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har man hest på helfor betaler man det det koster å ha hesten. Du skal ikke betale eier i tilllegg. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2007 :  23:02:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er nok mest vanlig at den som har hesten på helfor betaler aller utgifter som stalleie, ekstrafor, undervisning, skoing etc.

Forsikring dekkes vanligvis av eier, og blr dekkes av eier, da hesten er i eiers eie, og det vil være i spesiell interesse for eier at disse regningene f.eks. er betalt i tide. Dersom hesten ikke er forsikret ville jeg som helforrytter vurdert om det kunne være aktuelt å dekke forsikring selv, evnt at en iallfall har en så vanntett kontrakt, at du ikke vil kunne pålegges stort erstatningsansvar dersom uhellet er ute.

Vaksingering/tannrasp tror jeg er litt ulikt i forhold til hvem som eier. Jeg anser dette som en "brukskostnad" på lik linje med skoing, og synes egentlig det er fornuftig at helforrytter betaler dette dersom helforrytter har hesten over en så lang periode at dette vil være naturlig.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2007 :  11:31:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Rasping, ja - det glemte jeg å ta med....Det dekker også for-takeren min, siden det anses å gå under "årlige utgifter"...Men da vi fjernet ulve-tenner på hesten, dekket jeg det - siden det var et større inngrep, som allerede var planlagt. Hos oss skjedde ting litt fort - jeg fant hesten - fikk påvist ulvetenner, kjøpte henne og satte henne bort i løpet av en måneds tid....
En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Hilde J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2007 :  22:43:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHilde J  Svar med kopi av melding
Hei.
Hvis du skal ha hesten på hel-for så skal du dekke ALLE utgiftene på hesten utenom forsikring som eier skal betale...
Jeg har aldri hørt om før at den som har en hest på hel-for betaler eier noe... Merkelig...

Klem fra Hilde og Shatteren
Gå til toppen av siden

Hilde J

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2007 :  22:43:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHilde J  Svar med kopi av melding
Hei.
Hvis du skal ha hesten på hel-for så skal du dekke ALLE utgiftene på hesten utenom forsikring som eier skal betale...
Jeg har aldri hørt om før at den som har en hest på hel-for betaler eier noe... Merkelig...

Klem fra Hilde og Shatteren
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 23/10/2007 :  00:48:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden det er jeg, som eier, som får regningen fra stall-eier, har jeg regnet ut dagspris for hesten, og fòr-rytter betaler meg for det jeg har av faste utgifter.
Veterinærutgifter og forsikring er mitt ansvar.
Men det er så mange måter å ordne dette på, at hver og en må finne ut hva som er best og enklest.
Gå til toppen av siden

serinemor

» VIP

Skrevet - 06/11/2007 :  11:13:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
æ syns det at du skal ikke betale eiern for å ha hesten. det er mer en godt nok at du holder de vanlige utgiftene bortsett fra forsikringa.! det syns jeg er mer rett å rimlig enn at du skal betale alle utgiftene pluss å betale leia for hesten..
alle kan hvis de vil Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/11/2007 :  01:52:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden jeg mottar regning fra stall-eier, må jeg nok få pengene fra fòr-rytteren for å ha råd til å betale for hesten min. Gå til toppen av siden

proscenia

» VIP

Skrevet - 07/11/2007 :  08:52:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Viss du må betale utgifter i tillegg til at du skal betale eier, ville det vel svart seg å kjøpe en hest da??? for da er det jo din hest etterpå. Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 07/11/2007 :  18:42:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Når du har hest på helfor betaler du det det koster å "fø" den. Det vil si alt av stallregninger, smed, veterinær, treninger osvosv.
Det er den mest normale ordningen.
Vet at de som setter bort hesten sin på helfor, men at hesten forblir på dems stall, betaler hesteregningene selv, og tar en månedlig sum fra den som har den på helfor som tilsvarer ca. det de månedlige utgiftene kommer på.
Lykke til med helforhest!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.81 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.