hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris for å leie ridebane til kurs
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Pris for å leie ridebane til kurs
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 20/08/2007 :  09:56:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei!
Holder på å starte opp rideklubb her i Hemne, og uti september skal vi ha kurs i hestehåndtering.
Vi har en liten ridebane på ca.22x35 meter, og det er det lokale travlaget som eier denne banen. De fleste av oss er også medlemmer i travlaget og er med når det er dugnad på banen. Det er ikke gjerde rundt banen, ingen lokaler eller toaletter i nærheten, dekket er naturgrus med litt stein i, ganske ujevn, men den ligger ganske sentralt; ca.500 1 km fra sentrum.
Rideklubben skal kanskje være en undergruppe i travlaget, hvis styret der sier ja. Venter på svar...Blir vi under travlaget er det ikke noe problem med hensyn til bane, men blir vi utenfor må vi betale leie. Noen som har en formening om hva to dagers leie av denne banen bør koste?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 21/08/2007 :  02:26:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altså - hvis flere av dere er medlemmer og er med på dugnader osv - så synes jeg ærlig talt at dere burde få låne banen gratis.

Det er jo ikke en "ordentlig" bane - bare en liten grusplass.

I vår stall har vi en god bane, med hvite gjerder, bokstaver, sprangmateriell og lys, og den får medlemmer av rideklubben benytte fritt. Ved stevner, og hvis det kommer noen fra andre rideklubber, så skal de selvfølgelig ikke betale den dagen. Men hvis det kommer noen utenfra, så tar vi en symbolsk leie for bruk av banen, som vi sørger for å holde i orden. Nye hester/heste-eiere i stallen blir fra dag en oppfordret til å melde seg inn i rideklubben, og så kan de bruke banen fritt.

En bane på 22 x 35 m har jo ikke noen "fornuftige" mål mht. rideøvelser - men til håndtering/mønstring er den helt grei.

Ehh - HVA må dere i så fall betale?? - Må jo spørre meg hva slags travlag det er som ikke lar en del ivrige medlemmer - som også hjelper til med dugnader - få låne "banen" til et høyst prisverdig tiltak, som kurs i håndtering av hest er. - Ja, "håndtering av hest" er noe av det viktigste man kan ha kurs i.

Har selv hatt en del "mønstringskurs" i vår rideklubb, og kan love at alle har satt stor pris på slike.

Hvis dere vil ha tips om hvordan holde slikt kurs, har jeg en del på lager....

Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2007 :  08:41:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar Trine Har faktisk vært og ridd på banen på Dalbo for lenge lenge siden! Min brevvenninne Siv Anita hadde en fjording som het Jonas på fôr, og med det samme fikk jeg hilst på din Pernille også. Bamsehest

Føles litt rart at vi må betale for å leie en bane vi selv har vært med og ordna, men misunnelsen lenge leve.... Hvis vi blir en undergruppe i travlaget, og evt overskudd av arrangementer på banen går til travlaget er det greit. Men skal vi stå utenfor travlaget var det noen som ymta frampå om at vi skal tjene oss rike på å bruke DERES "anlegg". Slik ridebanen står nå kan jeg ikke skjønne at leien bør være så fryktelig høy, så pga enkelte trav-entusiasters holdning er det mest fristende å stå utenfor og forholde seg til positive medlemmer som gjerne vil være med å få til noe. Hehe, diskuterer med meg selv nå Får høre med dem om de har tenkt å ta mye i leie!
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/08/2007 :  00:59:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husker Jonas godt jeg - pen, grå fjording som kom fra Lefdal. Og ja, Pernille var en spesiell dame - hun er jo mor til min nåværende hest, Sunniva, som du ser på bildet ved siden av her. Og da har du sannsynligvis hilst på henne også.

Men altså - har ikke noen dere kjenner en litt stor gruset gårdsplass? Hvis disse travfolka er så sære at de vil ha penger for noe sånt, så hadde jeg jammen prøvd å finne et annet sted...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.