hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - "Medisinskap"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 "Medisinskap"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

VitaRosita

Norway

Skrevet - 12/08/2007 :  20:03:34  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Har dere et såkalt "medisinskap" til hesten deres, eller i stallen? Isåfall, hva inneholder de?

Jeg har tenkt å prøve å skaffe meg "et", men vil gjerne vite hva dere andre får bruk for. Jeg har ikke egen hest, men har funnet ut at til tider er det ikke alt man kan finne i stallen, som man trenger akkurat der og da..!! Det er litt irriterende noen ganger...

Takk for svar

Travere kan hvis de vil de også;)

rusket

Skrevet - 12/08/2007 :  20:08:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jod
Sårsalve (asselin f.eks)
Arnika
Blåspray
Bomull
Temperaturmåler
Bandasjer
Grønnsåpe (den vanlige)
Spenol

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 12/08/2007 :  20:31:49  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
ok, takk for svar;o)
Travere kan hvis de vil de også;) Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/08/2007 :  01:05:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pluss på med:
Idrettstape
Bacimycin - pulver og salve
Store plasterlapper
Store kompresser
Saks
Pinsett

Og siden både folk og hester kan skade seg, har jeg anskaffet en sånn "tur-1-hjelps-dings" - hvis et menneske trenger en plasterlapp eller to....
Spruteflaske for sterilt vann (skylling av sår)
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 13/08/2007 :  23:15:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
og klorexidin til å rense sår med Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 14/08/2007 :  01:06:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte et lite medisin skap på Ikea og det er greit nok, kunne vært litt større. Du må tenke på at det ofte kan gå med mye utstyr til en hest, i forhold til ett menneske. Men har du så du klarer deg for en omgang, kan du evt. høre med legevakten, hjemmesykepleien eller andre på helg når apoteket ikke har åpent... Tykke absorberende kompresser og et par rene bandasjer må være tilgjengelig for å feks stoppe en blødning eller for å legge over et sår. Jod, sink pasta, plaster, termometer med snor, solid tape/ ducktape, ispose/ spray for å nevne noe. Ellers har jeg skrevet opp viktige telefon nummer til eiere og veterinærer på skapet så jeg har det kjapt, også hvis andre må ringe for meg.

Må nevne at det er forskjell på vanlig grønnsåpe som man vasker med hjemme, og medisinsk grønnsåpe som man får kjøpt på apoteket...

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 14/08/2007 :  19:09:54  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Tusen takk for mange nyttige svar;o) Dette hjalp=D

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 20/08/2007 :  19:58:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Man får jo ikke kjøpt blåspray i Norge lenger??

Og hva er Arnika? :p

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 26/08/2007 :  19:43:54  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Arnika er et mildt liniment, som er laget av arnikablomster. Man kan smøre det på muskler o.s.v. etter f.eks hard trening;p hmm...nei man får kanskje ikke kjøpt så mye blåspray i Norge lenger...!?!

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2007 :  21:49:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Jeg pleier også å alltid ha en ekstra ormkur i førstehjelps kassa til hestene. Av erfaring vet jeg at dette alltid er lurt å ha liggende. Velg i såfall en som dekker mye.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

stino89

Norway

Skrevet - 01/09/2007 :  14:42:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flere ting som er kjekt og ha (sikkert mye av det som alt er nevnt)

* Tørris
* Kompresser/Bandasjer
* Animalintex
* Øyedråper (Kloramfenikolsalve)
* Blåspray
* Idrettsteip
* Aloe Vera
* Helosan
* Klorhexidin

Mye av dette fåes kjøpt på apoteket! Gjerne hakket billigere der enn i hestebutikker...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t." Gå til toppen av siden

FreeDi

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2007 :  20:32:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva ville dere brukt på et middels sår av salver osv?
Free Di & Ingvild ;* Gå til toppen av siden

VitaRosita

Norway

Skrevet - 07/11/2007 :  11:56:17  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingVitaRosita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVitaRosita  Svar med kopi av melding
Helosan er en type hudsalve og virker greit på sånne småsår og lignende;p Det bryker ivertfall jeg, men nå finnes det jo flere typer salver på markedet så det er bare å finne den rette;p
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.72 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.