hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Myke baller
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Myke baller
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2007 :  12:06:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hesten min har nå fått veldig myke baller. Det er på en måte som om de "smuldrer" bort, han får lett sår og sprekker der. Lukter helt greit, men er litt sånn, som man kan si slimete å ta på. Lurer på hva dette kan være for noe. Noen som har erfaringer med det?
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ?

Spendas

» VIP

Skrevet - 25/07/2007 :  13:43:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det fuktig der hesten står ute?
Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 25/07/2007 :  13:56:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hvor er det ikke fuktig for tiden?

Har ingen mulighet til å ha han inne, leier et jorde uten mulighet for å ta hesten inn. Er på ferie med hesten.

Men du tror det er samme greia som når vi får "rosinhud" når vi har vært for lenge i vann?

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 25/07/2007 :  17:40:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
(I Nord-norge? )

Ja, hvis det er veldig fuktig, så tror jeg nok utfra beskrivelsen at det kan være pga det. Men vanskelig å si sikkert uten å ha sett, da. Vet bare at min hest til tider har virket litt "vassen" baki det når det har vært veldig vått ute...

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2007 :  00:47:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Enda en grunn for å ønske seg sommervær på sør- og østlandet!
Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 26/07/2007 :  09:15:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker Optima-ph på strålen og ballene til hesten min. Jeg sprayer på hver gang jeg renser høvene. Jeg synes det hjelper og høvene til hesten min ser helt greie ut til tross for alt regnet.
Når baller eller stråle smuldrer bort ville jeg mistenkt sopp - ikke så rart i dette været.
Optima-ph gir lav ph og dårlige levevilkår for sopp. Det hjelper huden å holde seg sunn og brukes på spener til økologiske melkekyr.
Optima-ph kan også virke forebyggende mot mugg, når man sprayer baller og stråle dusjer jeg også litt over ballene. Hesten min hadde ikke mugg i fjor høst, det var like etter at jeg begynte med produktet.
Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2007 :  12:34:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Det er ikke akkurat som om det smuldrer opp, er litt mer vassent som Spendas skriver. Det lukter heller ikke noe spesielt, så tror sopp er utelukket.

Men hvor får man tak i dette produktet, og hvor mye koster det ?

Spendas

» VIP

Skrevet - 26/07/2007 :  13:58:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.optima-ph.no/
Under "kontakt" ligger en lang liste med forhandlere.

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 26/07/2007 :  14:41:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Thanks

Itsrik

Skrevet - 26/07/2007 :  15:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har akkurat samme problemet... Nesten så strålene er fylt med vann.. Alle her er litt plaget, shettisen er værst - eller det vil si, de virker ikke plaget av det.

Har fått tips om å sette de inn på natta, men foreløbig går de på beite - synes og det er synd å måtte stenge de inne og håper det kanskje går greit uten nå som været er betraktelig tørrere....
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.