hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gode beridere som tar hest til tilridning?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Gode beridere som tar hest til tilridning?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

..Meg..

Skrevet - 23/07/2007 :  15:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Lurer litt på å sende hesten min til tilridning til vinteren, er det noen her som vet om noen GODE beridere(dressur) som man kan stole på å som man kan sende hesten sin til å forvente å se resultater når man får den igjen?
hadde vert veldig morsomt med noen svar fra noen her som har erfaring med dette eller vet om noen de vet man kan stole på, hvor du ikke får hjem en haldt eller syk hest. er vel ingen fordel å gå ut med navn,nr osv her, så om noen vet om noe så kan jeg heller sende dere en mail videre. =) MVH meg.

Caeles

» VIP

Skrevet - 23/07/2007 :  16:17:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Hvor i verden skal denne/disse beriderene finnes? Norge, Skandinavia, Europa?
Det er ikke så mange utdannede beridere i Norge, men i Danmark og Tyskland finnes de i massevis!
Det er jo ingen som kan garantere at hesten din ikke blir syk/halt, men jeg kjenner flere dyktige beridere som jeg stoler på når det gjelder ridning av hesten min.
Hvis du er interessert i noen navn, så send meg en PM.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2007 :  16:24:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hva slags pris tenker du på? Hva er dine krav til en berider? En berider er i utgangspunktet en som er utdannet til å ri opp hester, men det er ikke i utgangspunktet veldig høyt nivå på de lavest utdannede beriderne. Jeg vet om flere utdannede beridere som ikke ville gjort det jobben jeg forventet, mens jeg vet om andre som f.eks. ikke er utdannet, som jeg mye heller ville at skulle ri til min hest. Hva kan hesten din i dag, hva forventer du at en berider skal få ut av hesten din? Og hvilke kvaliteter og evner har den til å kunne oppnå dette?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Adeleinos

Skrevet - 23/07/2007 :  17:24:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
det er en ganske stor å kraftig type hest, nederlandsk varmblods hoppe. hun lærer utrolig fort å elsker å jobbe, det jeg sliter litt med på henne og som er grunnen til at jeg vil sende henne til berider er at jeg syns hun trenger å bli litt satt på plass når det gjelder å være lydig, og å kunne gå med mer korekthet i øvelsene. hun har en tendens til å bli litt stor å seig, å jeg er er ikke så veldig stor i forhold til henne så derfor kunne jeg tenkt meg noen som kunne satt seg opp å satt henne litt på plass å finjustert endel saker å ting. hun går i dag alle øvelser til LA, men er foreløpig kun startet i LB, til langt over godkjent hver gang. jeg kunne tenkt meg en berider som kunne jobbet henne i øvelsene til LA/middels så hun hadde kommet videre i utdanningen sin. hun er ganske lang i kroppen å er derfor ikke helt "bygd for samling" i tilleg er hun ganske stor foran i forhold til bak og legger seg ofte for mye på fremparten med for dårlig aktivitet bak. når jeg rir endel overganger å masse halvparader så kommer det seg veldig, men som sakt er jeg ganske liten i forhold til henne, å skulle ønske jeg kunne fått noen til å sette henne mer på plass å få henne mer lydig en hva jeg selv klarer. hun er en helt herlig hest med enormt pågangsmot å 3 store gangarter, hun er vannvittig positiv å gir aldri opp, det er grunnen til at jeg ikke selger henne, men heller vil sette henne bort i rundt 1 mnd for tillridning, for å kune se om jeg kan få mer ut av henne.

når det kommer til pris er vel ikke det det "viktigeste" i den forstand.
det viktigeste er at hun kan bli ridd av noen som virkelig kan dette med å "finjustere" og "sette hester på plass" og kan jobbe mye med øvelsene til LA og middels og kunne få henne mer lydig og på plass. mye mulig jeg også vil sette henne hos berider i mer en en mnd om det viser resultater.

vil gjerne ha henne i norge/sverige, om det er noen trenere/ beridere dere vet om som anbefales og som kanskje passer til å ri hhesten min som jeg har beskrevet over, blir jeg veldig glad for svar. virker som dere har masse erfaring begge to(husker ikke navnene i farta) og derfor setter jeg veldig pris på svar fra dere som har peiling. =)
Gå til toppen av siden

..Meg..

Skrevet - 23/07/2007 :  17:29:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
her var jeg desverre logget på med min søsters "navn" men var ..meg.. som skrev innlegget ;) beklager. ;=) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2007 :  17:35:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Er ikke du ..Meg.. da?

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2007 :  17:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jeg det hun skrev og? Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/07/2007 :  17:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
men for å kommentere saken, Eva Opdal på Oma Stutteri er veldig flink og tar inn hester i trening. Hun er ikke berider men har vel ridd opp til grand prix nivå. Hun er veldig grei med hestene, og på pris. Driver også med avl av NV.
vestlandet.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/07/2007 :  15:57:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg vil egentlig ikke komme med noen konkrete navn. Jeg kjenner til noen beridere i Norge, men ikke mange. Selv om det er noen jeg foretrekker fremfor andre, vil den som er rett for deg være like mye avhengig av hvordan du rir ellers, hvordan du ønsker å ri den, og hvor du videre kan få hjelp med å ri den. Det finnes også flere teorier på hvordan man ønsker å nå samme mål, og det er et poeng at du kan følge opp hesten ut fra hvordan den vil bli tilridd. Om du ikke rir for en trener som tar hesten til tilridning selv, ville jeg hørt med vedkommende, angående om vedkommende hadde noen anbefalinger. Vedkommende vil også ha en ide om hva som kan passe hesten din godt. Og som vil kunne gi et utbytte som gjør at du og din trener kan jobbe videre etterpå.

Ta gjerne også en tur innom og se aktuelle ryttere ri. Ikke bare på konkurransebanen, men også under trening. Se gjerne også på vedkommende instruere, det gjør at man får et innblikk i vedkommenes generelle tankegang bak ridningen. Hvilke metoder benyttes for å oppnå det man ønsker. Er dette f.eks.metoder du bruker, og har mulighet for å bruke. Og hvordan matcher det trenernog opplegget du har i dag.

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/07/2007 :  16:03:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Vet om et par i trondheimsområdet. Ta kontakt pr. PM hvis du ønsker navn.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 25/07/2007 :  04:30:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Godt svar (som alltid) Spoff!

En kommentar til Meg; En mnd er nok litt lite til å kunne forvente store resulater.. Du må nok regne med 2-3 mndr vil jeg tro.

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 01/08/2007 :  22:21:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min sjef Lars Rasmussen er utdannet berider og er meget dyktig på det han gjør
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.