hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ang oppsigelse av stallplass.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Ang oppsigelse av stallplass.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Badbabe_80

» VIP

Skrevet - 06/07/2007 :  19:52:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.
Jeg lurer på følgene synspunkter om dette.

Når en sier opp eller blir sagt opp og hesten ikke står på stallen i oppsigelsestiden, hva skal da betales?? Bare boksleie eller full leie!????

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2007 :  22:01:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det dere har kontrakt på. Noen staller har tomboksleie, andre ikke. Noen staller har en ganske strippet grunnpris, hvor man betaler for ekstratjenester. Om sistnevnte er tilfelle vil det være aktuelt å ikke betale for de ekstratjenestene man da ikke har.

Et alternativ er å forsøke og få noen til å overta stallplassen tidligere. Isåfall burde du slippe å betale ut leieperioden. Om du så ikke skulle få dette til, skal du være oppmerkesom på at ingen annen hest kan benytte boksen din så lenge du betaler for den.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Badbabe_80

» VIP

Skrevet - 06/07/2007 :  22:57:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jeg som er utleier.. Og er ganske fersk i dette..
jeg har mått sagt opp ei som ikke betalte for seg.
Og har bare en pris i kontrakten, men hun mener hun kun skal betale for boksen.. og da aner ikke jeg hva som er rett..
Gå til toppen av siden

Badbabe_80

» VIP

Skrevet - 06/07/2007 :  22:58:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun har flyttet hesten alt da.. så den står jo ikke her nå lissom.. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2007 :  23:42:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Får du ny oppstallør innen hennes oppsigelsestid har løpt ut, bør du høre med henne om det er ok at du får inn en ny oppstallør, og at hun ikke betaler for siste delen.

Ellers er dette lærdom til nestegang.. Pass på å ha oppsigelsestid (begge veier) i orden, og presiser eventuell tomboksleie. Vil antagelig også være aktuelt når hesten reiser på beite noen uker om sommern, en oppstallær velger å reise bort en periode på en treningsleir etc. Hva som er normalt å ta i tomboksleie er veldig varierende. Noen mener at du skal betale fullt ut likevel, fordi utleier kan ikke leie ut boksen. Andre ser på dette som mindre arbeid, og går litt ned i pris. Men i utgangspunktet er du neppe interessert i en stall full av tomme bokser heller..

Om du tar betalt for fôr, utslipp etc i tillegg, bør hun jo iallfall slippe å betale det. Du må nesten finne en løsning.. Antagelig vil du tape mer på å krangle for mye på dette, enn å bare ta lærdom av dette nå, og skrive en mer detaljert kontrakt med nye oppstallører. Men krev iallfall boksleien, og om hun er en uærlig betaler, er kanskje det mer enn nok å være takknemmelig for, om du i det hele tatt får det.. Trist, men det er jo noen som ikke får sine penger. Og innser at det vil uannsett være for dyrt å gå til sak for dette.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 07/07/2007 :  01:15:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
I alle de 24 år jeg har leid stallplass, har jeg hver måned mottatt en regning som er delt i to: En pris for boksleie, en pris for fòr mm. - samt + moms.

Stallen har to boks-størrelser - ponni og hest - samt at fòrmengden til hver hest spiller inn på prisen. Ja, og så er det forskjell på pris på flis, i forhold til boks-størrelsen.

Siden jeg har en liten hest som spiser lite fòr - og nesten ikke får noe kraftfòr, samt at jeg anlegger talle, som er flisbesparende (ca. 1/2 trillebår pr. dag), vil jeg tro at jeg får den minste regningen pr. mnd. - i motsetning til de som har en stor hest i stor boks, som får masse ekstra fòr - og hvor heste-eier bruker flere lass med flis hver dag. Dessuten koster det ekstra hvis stallarbeideren hver dag må ta av og på et utall av forskjellige dekkener.

Dette er ment som tips til en evt. fersk utleier - så prisene kan regnes ut sånn noenlunde.

Husk også å lage en skriftlig avtale om betalingsbetingelser!!

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2007 :  02:12:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Betaler ikke for fôr, spon etc, kun boksen som er tom.

700,- har prisen vært på 2 forskjellige staller (ved sommerbeite), den ene der alt var inkl. og den andre betaler vi kun boksleien -alle må kjøpe annet selv -ikke inkl. i boksleie prisen, som er på 1.500,- (senter)
JEG får denne prisen på 700 / 800,- uansett om hesten er på beite eller ei, andre må betale full boks leie uansett dvs. 1.500,- Også alle kan få 1 mnd gratis ( ved sommerbeite), om man søker om det.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 07/07/2007 02:13:03 Gå til toppen av siden

Badbabe_80

» VIP

Skrevet - 07/07/2007 :  13:22:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker for mange gode råd og tips.
Da vet jeg det er forskjellig hva fokl gjøre.. Så jeg har blitt en lærdom klokere og kommer til å føre inn den mere detaljert kontrekt i senere tid..

SPOFF: Kommer nok til å bare kreve boksleie.. er heldigvis ikke så veldig mye penger det er snakk om!! men ja, kommer nok til å kreve bare boksleie, større sjans for at hun betaler..
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 09/07/2007 :  23:54:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg trengte bare å betale for "tomboksleie" eller jah, jeg sier det sånn...
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.