hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stall i Stavanger?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Stall i Stavanger?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  13:59:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hey! Jeg vurderer å flytte til Stavanger med forhesten min.. Derfor lurer jeg på ka stalleien ligger på sånn veldig circus.. Bryne el Sandnes..

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  14:12:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Nå finnes det såklart veldig mange forskjellige staller i Stavanger/Sandnes/Jæren området, så cirkapris er alt fra 500-4000kr, alt ettersom hvilken stall og hva stallleien inkluderer. Hva litt mer presist er du ute etter? Hva slags miljø(konkurannse, tur, islandshet, ol)? Er det Stavanger eller Sandnes du skal flytte til? Har du tilgang til bil? (Det er flere staller utenfor Stavanger og mot Jæren/Sola, enn i selve Stavanger)
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  18:32:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor i Stavanger kommer jo helt an på hvilken skole jeg skal gå på osv.. Men det jeg er ute etter er en stall med gode turmuligheter og ridebane, helst ridehus og! Men luftegårdene og boksene er ganske viktige og, siden det er det hesten tilbringer masse av tid.. Men virkes som Sola er en veldig fin plass i folrhold til turmuligheter og pris? Eller tar jeg feil da? Er jo sikkert ganske varierende og.. :) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  19:52:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Når det gjelder turområder i Stavanger er det litt begrensa(ridestier i Sørmarka), Sandnes har et par fine skoger å ri i. Sola er mer flatt, med strender og åkrer og sånt.

Det eneste store ridesenteret i Stavanger er Rogaland Rideklubb, to ridehus, en stor utebane og en liten utebane. Ikke så veldig fine og nye staller, mye brakkestaller. Dårlige muligheter for å ha hesten mye ute, fordi det er få paddocker. Gode turmuligheter, rett ved Sørmarka. Gode bussforbindelser, ligger greit i forhold til både Stavanger, Sola og Sandnes. Pris var rundt 1600kr sist jeg sjekket, men da var det ikke inkludert noe som helst utenom stallplass og bruk av fasiliteter. http://www.rogalandrideklubb.no
Jeg vil anbefalle å heller finne en stallplass i nærheten og trene på ridesenteret. D.eks er det en fin stall på Grannessletta, med egen ridebane og mye bedre utemuligheter, samt rimeligere.

Ellers har du Hindal Gård, som har et mye mer voksent miljø og satser mer på dressur. Alt av info står på hjemmesiden under "oppstalling" http://www.hindal.no/

Andre ridesentre med ridehus er:
Sandnes og Jæren Rideklubb ligger på Ganddal sør for Sandnes. Litt på landet, men det går buss og fin skog å ri i på begge sider. To ridehus og to store ridebaner. Nettsiden er http://sjr.no men den var nede istad..
Sola Ryttersportsklubb ligger i Tananger, mellom Sola og Kvernevik. Heter visst nå Horze Ridesenter... http://www.sola-rsk.no
Soma Ryttersportsklubb mellom Sandnes og Sola. http://www.n3sport.no/organisation.asp?OrgElementId=132317

Prisene ligger sånn jevnt på rundt 3000-4000kr på sentrene.

Ellers er det jo en hel del private staller med ridebaner rundt omkring. Blant annet Tasta Gård, Stall Janita på Sunde, Vestpolen ved motorveien, Aaserød på Madla, Øvre Hinden Gård på Hinna, Stall Nemi ved golfbanen ved Stokkavannet, en stall ved universitetet, også er det et nytt senter; Revheim Ridesenter.

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  20:35:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Flott Eva

Jeg har hest oppstallet på Rogaland, også med min tidligere, nå har jeg UNGHESTEN min der, ja! Men jeg ordner med utslipp om morgenen, eller så gjør noen andre det for meg, og butter ut andre hester hver 2. timer - dermed står han ute til kvelden. Ellers får andre som ikke bruker samme ¨måte¨ kun 1-2 timer, men enkelte ganger kan man ha ute ên hest i opptil 3-4 timer - men dette varierer veldig, så stallen vil jeg ikke annbefale dersom du er avhengig av gode ute muligheter. Av bokser så er det kun en som jeg kommer på nå, men denne blir oppfylt snart, ellers kan man stå på venteliste. Kontakt dem og spør om int.

Også har vi VestPolen som ligger rett ved, stod her tidligere, OK stall, trivdes mye bedre på Rogaland nå jeg da... Men her får hestene stå ute fra kl. 8 om morgenen til 3 på dagen eller du tar inn når du ønsker. Liten utebane, men rykter om ridehus/større utebane, små bokser med ingen mulighet til å se ut fra enten ut eller inn til stall. Stallen bruker samme tur mulighetene som på Rogaland, men ang. ridehus kan du leie fra Rogaland ca. 5.000,- pr halvår Dvs. 10.000,. pr. år

Kom på en stall nå, stallen jeg stod på nå nettopp har ledige 3 ponni bokser, og enten 1 eller 2 store/vanlige bokser. Veldig fin stall - men noe lite miljø. Stalldriver er oppdretter. Utebane, og muligens ridehus til våren, eneste minus er at hestene står med gjørme uten noe spesielt fast underlag opp til over kodene - paddockene er store, blitt tatt stor hensyn til hvilken hesten kan stå sammen. OK turmuligheter, også mulighet for dressur instruktør. Igjen, stallen er mye på avl, noen hingster, andre drektige. Men også noen par som avogtil drar ut på stevner.
Stallen ligger på Hafrsfjord/Sunde ved Revheim - også en stall som hetter Revhiem i nærheten.
PONY 2.500,- HEST 3.000,-
Prisen er inkl. ALT - fri tilgang på høy inne, dvs. du kan gi så mye så hester orker å spise til neste dag. 500,- xtra ved møkking i ukedagene for en mnd.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  14:21:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oidå! Her jeg har hesten min nå, står alle hestene ute fra 8om morningen til 8 om kvelden, med unntak av vær og når du rir osv.. men tusen takk for all info:)Får kikke litt rundt på de forskjelloge stallene;) Gå til toppen av siden

-schnuppa-

» VIP

Skrevet - 13/01/2007 :  13:58:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har jo stall lava då. Den ligge på nesten på grannes slettå. Tar 20min å ri t Sørmarkå(og rogaland rideklubb), åsså e der litt andre veier åg å ri på tur. Så e der ein heilt nye store ridebane. Stallen e isje akorat den nyaste, litt eldre stall men veldi koselige. Miljøe åg e bra :) Der koste d 1300kr i månen, å då e d inkludert foring, utslepp å silo/høy. Innslepp bytte me litt på, sånn at hestane ska få stå lengst mulig ute. De får derfor stå ute fra ca 10-8. Akkorat nå e der någen ledige bokser åg... Du kan gå inn på stallens jemmesia www.stall-lava.piczo.com eller senna ein mail t stallava@hotmail.com dersom du lure på någe.. Gå til toppen av siden

Lisa&wissy

» VIP

Norway

Skrevet - 25/06/2007 :  13:02:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLisa&wissy  Send %s1% en ICQ meldingLisa&wissy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa&wissy  Svar med kopi av melding
Vi har en stall på hundvåg, der er det mange tur stier det er det vi rir mest for tiden. Men nå er hestene på sommerbeite så der rir vi mye på bane.:-)på Hundvåg er det kjekke plasser ja. også på Sele der vi har hest på sommerbeite.:-) www.piczo.com/selestall

Min hest e BEST<3 Gå til toppen av siden

Maren-Celina

Skrevet - 01/07/2007 :  20:41:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Litt gammel tråd, men må bare legge til litt på en stall. På Vestpolen kan hestene stå ute til senest 6, halv 7 da det skal være ro i stallen klokka 7. Klokka nærmet seg halv 6 da de ble tatt inn idag som et eksempel. Vanligvis blir de satt inn etterhvert som eierne kommer, vanligvis de siste rundt 4. Boksene er store og lyse. Vindu i de fleste bokser. Grei ridebane med planer om enda en til konkurransebruk. 5 min unna Sørmarka og Rogaland som har tilgjengelig ridehall. Utslipp, fôring og grovfôr er med i prisen. Stalleiger har mulighet å sko hesten og leier ut henger når det er nødvendig. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.