hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Misting av hestesko
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Misting av hestesko
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  20:50:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min mister skoene sine hele tiden. Det er et stort problem og blir ganske dyrt i lengden når du må ha hovslageren én gang i uka.
Er det noen flere som har de samme problemene som hesten og meg? Har du noen tips om hvordan man kan ungå dette? Er det noen spesielle sko/spiker som hindrer dette i å skje?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 16:02:33

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  21:05:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan jo prøve å skifte skoer, å se om det hjelper... Kanskje det har noe med skoeren å gjøre...

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  21:32:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Min tanke også! Skift hovslager! Du skal se det hjelper! Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 23/01/2003 :  22:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig i å skifte skoer.
Jeg har det kjempe kjekt, jeg lærte å sko av den første skoeren min. Han synes det var greit å slippe å gjøre all jobben selv, så han lærte meg å sko, så kunne han bare stå å se på.
Jeg hogger ikke da... men jeg setter på sko selv når de løsner, strammer søm o.s.v. Jeg lærte litt om det på hestelinja jeg tok på videregående også.
Det er veldig lurt å kjenne på skoen hver dag. Hvis den er litt løs kan man bare stramme sømma, så sitter den en stund til. Skoeren kan sikkert lære deg det. Kanskje han blir så lei av å komme hver uke at han lærer deg og sko også?
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2003 :  22:13:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
SKIFT SKOER!! Jeg hadde en skoer paa varmblodsen jeg red foer en gang og neste dag datt skoen av. Han kom tilbake igjen etter et par dager og satt paa ny men det varte ikke lenge foer denne ogsaa datt av.. Daarlige greier.. Naa har jeg funnet en kjempeflink skoer hvor skoen sitter paa helt til han kommer paa nytt til avtalt tid:) Han bruker lang tid paa aa skoe, er litt dyr, men hovene er blitt ganske mye bedre etter han begynte aa sko hesten min! Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  11:00:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Du kan skifte hovslager. Blir det ikke bedre med den nye hovslageren, tror jeg at du bør ta en sjekk på hesten. Trør den seg? Har den "hakk" der med hovballene som kan se ut som om den trør seg? Har dette holdt på i lengre tid eller nå nylig? Er det den/de samme skoen/skoa som faller av hver gang?
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  22:37:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for alle rådene. Jeg vet desverre ikke om noen flere skoere i nærheten, ellers så hadde jeg nok prøvd en annen hovslager. Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  22:40:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Så at du var inne.. Kan du svare på spm. mine? Kanskje jeg kan hjelpe deg! Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2003 :  14:47:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg brukte en smed en gang, som jeg ikke hadde brukt før..
Dagen etterpå mistet hesten skoen :(
Neste gang byttet jeg til den gode,vanlige smeden,og skoene sitter like godt som de gjorde før!
SÅ BYTT SMED!!!!
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 17/05/2003 :  15:11:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei, har byttet hovslager nå, og gjett hva, hun har ikke mistet noen sko ennå!!! Tror det hjelper så jeg kommer til å beholde han som skor henne nå... Han er litt mer nøye når han skor også...

Mvh Ninni & Lill
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.