hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye er hun verdt?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvor mye er hun verdt?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 29/06/2007 :  12:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
Hvpr mye er en 11-12 år gammel shetlandsponni/Islandshest hoppe verdt? Hun har ikke blitt brukt noe særlig, tror jeg. Hun har ikke noe utstyr.

Tillit og respekt er ikke det samme:)

TORHILD

» VIP

Skrevet - 29/06/2007 :  17:29:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blanding mellom isis og shettis? Det kommer alt an på hvor mye hun kan, om hun kan det grunnleggende som skritt, trav, galopp for sjenkel, stopp, noe sideførende osv. Og hvordan hun er på boks, på beite, ved skoing, vet veterinær osv osv. Og selvsagt hvordan helsen hennes er.
Mange ting som spiller inn, så verdien kan ligge fra 1000,- til 20.000,-

Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 29/06/2007 :  18:36:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sån som Torhild sier,,,

Hvis den kan skritt, trav, galopp, stopp og er snill med vetrinær og smed og på boks osv... rundt 15.000 til 20.000
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 04/07/2007 :  20:12:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Jeg ville ikke gitt mer enn 10.000,- for en slik blanding som begynner å bli godt voksen. Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 05/07/2007 :  16:01:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
en hest er i praksis verdt det noen er intr i å betale for den ... så her vil du få det den enkelte er villig til å betale :)

Jeg tror ikke du kan regne med å få over 10 000 for en blandingsponny, med mindre det er noe virkelig flott læremester,.

Personlig, for en så voksen blanding av den sorten som du beskriver, som ikke kan noen ting, ville jeg vel ikke betalt mer enn rundt 5000.

Når det gjelder ponniblandinger, så vil jeg tro at , siden det er unger som skal bruke dem gjerne, gemytt og hva de kan er avgjørende for pris. en blanding som ikke kan brukes til stort er i praksis ikke verdt stort heller ... en blanding som kan masse derimot, som er trygg og som barna kan trygt håndtere og lære masse av, den er verdt gull!
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 08/07/2007 :  22:41:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Denne hesten tror jeg ikke kan noentingsomhelst. Hun har gått på et beite så i mange år. Uten hovpleie eller noe. Høvene hennes er utrolig lange, og tror ikke at hun har fått noen form for vaksine eller sånn.

Enkelere å sette cirka verdii?

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/07/2007 :  22:59:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om hesten er 11-12 år, av blandingsrase og dårlig utdannet, så er det veldig lite jeg ville gitt for den. Noen tusen-lapper som selskapshest?
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 08/07/2007 :  23:15:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
maks fem tusen. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/07/2007 :  03:36:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig i de siste - max 2 - 3 - kanskje 4000 for en halvgammel, uregistrert blandingsponni - ja, jeg ville ikke kjøpt noe slikt, men kanskje vurdert å "få" den, hvis ingen andre ville hatt den.

Det koster jo tross alt noen tusen hver måned bare å "holde" en hest - til hvilket bruk...
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 09/07/2007 :  11:57:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ja, pluss at man må punge ut for hovpleie, vaksine, ormekur, og utstyr. Problemet er bare dette med en eier som ikke bryr seg, men samtidig, så kan jeg tenke meg at han vil prøve å få mest mulig for denne hesten. Han fortalte oss at hesten hadde vert på ******* ridesenter. Jeg var der ved gjennomreise når jeg var på ferie, stakk hodet innom, og spurte. I følge eier så hadde dette ridesenteret vert så fornøyde med henne, at de ville kjøpe henne. Men ridesenteret hadde aldri hatt en slik hest. Etter det, så ble vi veeeldig usikre.
Vi er 3 stykk, som har lyst å låne denne hesten noen uker i sommer, og kanskje utover høsten om det går bra. Utgiftene vil bli delt på 3, og det samme med stallarbeidet.

MEN: vil vi blande oss oppi denne fyren? Han har blitt anmeldt flere ganger for ikke å ta vare på dyrene sine. Sier ikke dette oss noe? Men vi vil jo så gjerne gjøre noe for at denne hesten skal få det bra. Men er det verdt det?

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 10/07/2007 :  00:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmmm - hvis en sånn fyr opplever at han ikke får "tusenvis" av kroner for en sånn hest - ville han da sende den til slakt? - Eller prøve å lure noen andre?

Hvis dere bare byr bitte litt over slaktepris - når han opplever at den ikke blir solgt - så håper jeg at hesten får det bra hos noen som bryr seg om henne.
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 10/07/2007 :  10:45:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Hadde det vert så enkelt:
ØKONOMI :
1. Disse søstrene, som ville vert med å hatt henne kjøpte seg egen hest for ikke så lenge siden(før vi kom på å ha denne) Det vil da si, at de ikke kan punge ut med mange tusen. Jeg har jo drøm om å kjøpe meg min helt egen, som jeg kan hoppe litt med og slikt. Og da sier det seg selv at jeg heller ikke har så "løse penger"

EIER:
2. Eieren er en gubbe som ikke ser ut til å bry seg om hesten i det hele tatt. Han er ute med høy om kveldene av og til, visst. Men ellers så ser ikke hesten ut til å få noe mer oppmerksomhet, en de folkene som gir henne brød, og synes synd på henne gir henne. Men vi tror neppe at denne gubben vil selge hesten uten å ha fått en pen fortjeneste selv. Slakt tror jeg ikke han kommer til å gjøre. Tror faktisk at han ikke har noe særlig råd til henne heller...

Grr

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 11/07/2007 :  01:33:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du tilbudt deg å være fòrvert for denne hesten?
Kanskje en vennlig tilnærming til denne mannen kan være en løsning - og altså IKKE kritikk og klaging på hans hestehold - det virker bare motsatt.

Kanskje denne mannen er glad i den lille hesten - at det er hans venn - tross alt.
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 13/07/2007 :  10:27:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Vi har bestemt oss for helst å ikke si noe om at jeg var på det ridesenteret. Det hørest ut som snoking, etter min mening...

Om han er gald i hesten? Da vil jeg tror at han hadde vist mer intresse. Jeg hjalp til på en rideskole med de minste for en stund siden, og ene jenta var naboen til denne hesten. Slik jeg husker, så nevnte hun aldri noe om at han hadde vist noe intresse for henne. Det hørte heller ikke sånn ut på den naboen som vi møtte når vi såg på henne. Om han er veldig glad i henne, så burde han ha lest gjennom noen regler for hestehold...

1. hesten går på et beite hele året, uten leskur.
2. Man kan se på høvenen at hesten ikke får ordentlig stell.
3. Hesten går alene, uten selskap, om man ikke regner med sauene

Dette er det vi vet etter å ha besøkt henne noen ganger. Det er endel rot på beitet også.

Men, jeg skal ikke klage så mye på eieren, det er hesten det er snakk om.

Men takk for svar:)

Tillit og respekt er ikke det samme:)
Redigert av - Ida&Fjellvåk den 13/07/2007 10:28:10 Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 13/07/2007 :  23:42:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - Har dere tilbudt å kjøpe hesten enda? Har eier forlangt en bestemt pris?
- Eller er det bare for å høre hva andre mener om pris før dere evt. spør om kjøp?

Kunne vært interessant å sett et bilde av hesten - så kan man kanskje "eksteriørbedømme" den, og si om den er verdt noe særlig mer enn ca. 5000,-.
Gå til toppen av siden

Liza:)

» VIP

Skrevet - 05/08/2007 :  00:34:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!
synes dere bygger veldig mye av dette på antagelser, ting dere har hørt fra andre og ting dere "tror".
Det er mange som har hester (og andre dyr) uten å ha nok kunnskap om dyrets behov. Dette trenger ikke nødvendigvis å bety at personen ikke er interessert i at dyret har det bra.

Når det er sagt må jeg si meg enig i at det ikke virker som om denne hesten blir holdt på en tilfredsstillende måte. Ser ikke noe galt i at en slik robust ponni går på utegang hele året, men den må selvsagt ha et skur el. , jevnlig hovpleie osv. og noe selskap av andre dyr.

Jeg vil foreslå at dere, sammen med en voksen kompetent person, tar kontakt med eieren. Det er jo mulig han bare mangler kunnskap om hestehold. Om han er interessert i at hesten skal ha det bra, er jeg sikker på at vil være villig til å gjøre noen forbedringer. Kanskje trenger han bare litt veiledning.

hvis han overhode ikke er interessert i hesten, tror jeg nok dere greier å overtale ham til å prøve å selge den for en billig penge. hesten er jo tross alt en utgift for ham. hvis dere ikke har råd til å kjøpe den selv, kan dere jo være behjelpelig med å finne noen som vil ha den?'

synes det er flott at dere engasjrer dere for at hesten skal få det bra!
lykke til:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.