hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dårlige høver, noe som hjelper?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Dårlige høver, noe som hjelper?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Siri_og_Løkkenarr

» VIP

Skrevet - 19/06/2007 :  22:59:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Helfôr hesten min har nå lenge slitt med dårlige høver. De sprekker opp og sømmene ødelegger hovveggen og lager store sprekker og tar med seg mye hov vegg når de 'faller' fra skoen.
Høvene hans skal alltid ha vært i dårlig kvalitet, men det blir aldri noen bedre høver av det heller.. Vi bruker nå biotin og en gang i blandt hovfett. Noe dere anbefaler å bruke for å forsterke høvene?

Siri

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2007 :  23:42:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Hesten min hadde også dårlige høver,men etter 5 år som barfothest er de harde som stein.Er ikke sikker at dette er noe alternativ for deg,men det beste for hestehøver er at de har et godt miljø.Ofte er jo grunnen til dårlige høver at de blir våte,så tørker de alt for raskt og sånn fortsetter det.jeg er litt skeptisk til hovfett og sånn.Å selvfølgelig en god hovrøkt gull verdt.Men jeg har vel ikke så peilig på skodde høver.så jeg lar noen andre svare videre jeg:)
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 20/06/2007 :  14:16:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten din har dårlige høver bruk BIOTIN Hesten min har også dårlige høver jeg fikk anbefalt dette... Og nå er hun MYE bedre

Biotin er et pulver som du blander i foret Får kjøpt det på de fleste hestebutikker...
Gå til toppen av siden

Huldramiin

Skrevet - 20/06/2007 :  16:42:00  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hesten min hadde sykt dårige høver før, han ble halt med en gang og måtte stå inne med en gang han mista en sko, tilslutt tok vi av han skoene og nå er de så harde som det går ann å få blitt, han blir aldri sårbeint uansett hva slags underlag vi trener på. Jeg anbefaler å ha hesten barfot, men passe veldig på i starten og en stund framover å ikke trene på steinete underlag, være veldig forsiktig med det så bedrer det seg sikkert etterhvert...
Gå til toppen av siden

Siri_og_Løkkenarr

» VIP

Skrevet - 20/06/2007 :  17:18:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Takker for tips:) Bruker allerede biotin. Kan spørre med eier av hesten(han han nå på helfôr) om jeg kan ha han barfot, men hun vil ikke ha han barfot på vinterstid pga is osv når han er blitt 19 år gammel. Men med de dårlige høvene så er jeg villig til å prøve alt.
Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  17:31:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ble anbefalt av min hovslager å bruke Councresin (skrives det sånn?) to til tre dager i uken. Det har hjulpet meg i alle fall. Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  21:08:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Hadde samme problem. Mista sko annen hver uke, de sprakk opp og ble bare ødelagte. Brukte biotin, cournecresin og alt mulig... Så i oktober tok jeg av han skoene. Høvene hans er blitt skikkelig sterke etter at han fikk gå uten sko. Har kjøpt boots som jeg rir med dersom vi rir på tur og sånn. Men trenger ikke alltid dette heller. Han har fått skikkelig fine høver. Om vinteren går han like fint ute sko som med brodder. og dersom det er skikkelig gladt tar jeg på bootsene som jeg kan sette brodder i :) Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2007 :  21:46:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
bhomme:Jeg leter etter boots med brodder.hvor får du kjøpt det?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

windus

Skrevet - 20/06/2007 :  23:13:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
sbs savve a hoof spray er effektiv. Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 21/06/2007 :  18:09:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva sier hovslager ? Hva du skal gjøre med beina er liksom vanskeligog si , for man må vite grunnen til at de er sånn. Biotin virker tvert om det er så at hesten mangler biotin. Får hesten i seg nok biotin, så virker ikke det middelet i det hele tatt .Men biotin er uansett ufarlig og prøve. Men husk at det tar tid før virkningen evt kommer, det må vokse ut en ny hov først.

Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 22/06/2007 :  09:30:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Siden hesten er 19 år, så spørs det om han har "tid" og helse til å bli barfot hest.....anbefaler deg å kjøpe urter fra Hilton Herbs som heter Seaweed?? Tror det skrives slik. De fåes kjøpt hos stallbua? og det er urter med tang og tare. Har selv hatt dårlige høver på min kaldblods og det var et slit!! Alt sprakk og sko datt av og sukk og sukk....men så kom jeg over de urtene og det ble redningen. Høvene ble bedre etter bare 14 dager og en mnd etter var alt som det skulle. Så anbefaler deg å prøve det fremfor biotin, da dette ikke funker på alle hester og tar mye lenger tid før det gir virkning. Har selv prøvd det og det gikk bare ikke på min hest.

Helle

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 27/06/2007 :  19:16:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
bhomme:Jeg leter etter boots med brodder.hvor får du kjøpt det?

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Du må kjøpe brodder separat og brodde bootsene selv. Du får f.eks kjøpt brodder hos Tof's :)

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 28/06/2007 :  09:07:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg har ein hest med utruleg dårlege høver!Eine smeden var så krass og gjekk så langt ein gang som å sei: "kan kje du berre gi denne hestene te pølso,å kjøpa deg ein skikkeli ein?" Ditta e no fem år sio..Eg slite framdeles litt med høvene,men det er i periodar. eg bruker Cornucresine,eit stoff du smører på hovranden...Veldi effektivt!i begynnelsen kan du godt bruka da kvar dag,for så å trappa ned.Biotin bruker eg og..Men det aller beste eg har prøvd er ei hovleire eg kjøpte i Sverige..Men klarer ikkje å importere det til Norge Du skriv at du bruker biotin no,men kor lenge har du brukt da?For da kan ofta gå opp mot eit halvt år før du får sjå resultatet av da..men for alt i vero,stå på:)Pass på å ha ein dyktig smed,han som skor hos meg no er kjempeflink Gå til toppen av siden

Siri_og_Løkkenarr

» VIP

Skrevet - 18/07/2007 :  14:23:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Har brukt biotin et par år nå. Han har brukt det så lenge jeg har hatt han(begynte som fôrrytter 1.januar.2006, har han på helfôr nå) og eier har brukt biotin lenge hun også.
Ja, når han er så gammel blir det kanskje litt sent å begynne med å ha han barfot. selv om dette er noe jeg har vudert.
Seaweed virker lovende, kan få prøvd det. Så lenge det er ufarlig å prøve?
Cornucresine virker også lovende. får prøve det også.
Smeden bytter jeg nå da jeg bytter stall fra vestby til leirsund og smeden ikke vil sko så langt unna.

Siri
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 18/07/2007 :  20:41:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hoof-Rite liker jeg veldig godt.
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 19/07/2007 :  09:53:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Urtene fra Hilton er helt ufarlige. Det er hovedsak tang og tare og i den som er litt sterkere så er det rosmarin?? Står roseship på posen, men jeg er ikke så stødig i den delen av min engelsk....sukk....men altså helt ufarlig.

Skulle du måtte ha urter for et eller annet som står på dopingslistene så får du beskjed om dette, og hvor lang karantene der er, men tror de faktisk må bestilles spesielt.

Så det er bare å prøve.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.