hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Remont vs Aachen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Remont vs Aachen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*sandra*

» VIP

Skrevet - 13/06/2007 :  18:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sliter med å velge nesereim på hesten min. Åtte år gammel kaldblods med tungefeil, lett for å gå på forparten. Har gått fra tungefeilsbitt til tredelt nå. Vil prøve å få fokusen hennes mer bort fra munnen. Hun er lett i munnen, men fortsatt ikke villig til å gå i form i trav, føler hun er sterk nok. Trener annbefalte Remont, at hun ville gape mindre (jeg synes ikke hun gaper) og søke mer mot bittet. Når blir hun ridd med aachen. Har prøvd remont, merket ikke noe forskjell der å da..

frkelin

Skrevet - 13/06/2007 :  23:55:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det ligger en grundig og godt forklart oversikt over ulike nesereimer på www.sustainabledressage.com
Der står det hvordan de virker og hvordan de bør brukes.
Hesten skal gå med avslappet munn og ikke tvinges til å presse tennene mot hverandre. Jeg er skeptisk til dressur trening som fokuserer på å løse problemer ved å minske hestens valg ved hjelp av utstyr.
Du kan lett trene inn mye motstand og spenninger også.
Vel, jeg vet jo ikke noe om treneren din eller hvordan du rir. Men jeg anbefaler iallefall den siden sterkt. Det står mye interessant der.
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/06/2007 :  01:18:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hadde samme problemet som deg,men jeg tok av hele nesereima og det hjalp:D
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

*sandra*

» VIP

Skrevet - 15/06/2007 :  17:19:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! Takk for tipsene! Det var en veldig fin side. Tror jeg kommer til å gå for remont. Jeg bruker som regel bare nesereim når vi rir dressur og sprang. Da er hun helt rolig i munnen. Men når vi skal jobbe med dressur blir det mer krevende og tunga kommer ut. Jeg prøver ikke å minske hestens valg, men å gjøre det mer behagelig for henne.

Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 21/06/2007 :  21:25:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å bruke en nesereim for å få bukt med problemet blir en altfor enkel "nødløsning" på et problem. Gå inn på www.bitlessbridle.com og les hvorfor...tungeproblemer kommer som regel av bitt og frustrasjon. Gå til toppen av siden

*sandra*

» VIP

Skrevet - 23/06/2007 :  20:40:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøver ikke å løse probleme med å bruke nesereim. Jeg vil finne ut hvilken nesereim om er mest behagelig for henne. Hun hadde tungefeil når jeg kjøpte henne. Det er ikke min feil. Hun har blitt bare bedre og bedre. Jeg spør bare hvilken neserem som vil passe best til denne hesten. Bruker ikke du nesereim Prinsen? Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 23/06/2007 :  23:05:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
For hester som gaper, tuller med bittet eller er sterke, foretrekker jeg remonte fordi jeg synes den lukker bedre uten at man må stramme. Men pass på at den sitter riktig, ellers kan den nok ligge ubehagelig over nesen. Den må ikke ligge for langt ned, slik at den trykker på nesebrusken. Hovedregelen er 4 fingerbredder over neseboret. Gå til toppen av siden

*sandra*

» VIP

Skrevet - 24/06/2007 :  22:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for fint svar eligj :) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.